Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke gasbrander - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Welke gasbrander

Alien schreef:
Frans53 schreef:[…] hoe zet je zo'n gammel potje bovenop zo'n spiritus brandertje, dan moet ik er eerst een roostertje voor maken denk ik.
Snor zo'n goedkope onderzetter van spiraalvormig ijzerdraad op en sloop 'm totdat-ie voldoet aan je eisen.

Afbeelding

.tsooJ
Da's een prima idee!
Ook kant en klaar te koop voor als je het niet erg vindt nog meer mee te slepen: http://www.globetrotter.de/de/shop/deta ... _nr=121956
Wim
Nog lichter: een vlamverdeler.
Afbeelding
58 gram, ik kan er ook brood op roosteren, de vlammen kunnen niet naar beneden slaan, hij is even groot als mijn bord en mijn brander past er precies op.
Mogelijkheden te over zie ik al...
Te veel meeslepen moet je ook voor oppassen idd.

Onn topic, ik heb de 27-7 UL HA besteld, de lichtste van de 27 serie :)

mvg
Ik heb dezelfde en wil hierbij mijn grote liefde nog eens verklaren voor de trangia. Beide met gas en alcoholbrander fantastisch. Ik vind het heerlijk om een beetje ontspannen te kokkerelen in mijn pannetjes na een inspannende dag.
De gasbrander gebruik ik met zo'n prikblikadaptor.
Ik heb ook een jetboil, maar die neem ik nooit meer mee. Je kan daar wel warm mee maken, maar niet koken.

Ik ben en blijf al jaren gelukkig met mijn trangia.

Gefeliciteerd met je aankoop.

Marc (ps ik heb geen aandelen)
geelfietsje schreef: Ik heb ook een jetboil, maar die neem ik nooit meer mee. Je kan daar wel warm mee kan maken, maar niet koken.
Leg eens uit?
Frans53 schreef:Alleen hoe zet je zo'n gammel potje bovenop zo'n spiritus brandertje, dan moet ik er eerst een roostertje voor maken denk ik. Overigens wel een goede tip!
Ik zet mijn pan in mijn windscherm die daarvoor op pas gemaakt is.

http://player.vimeo.com/video/36154910

Die man is niet echt handig er mee. Je pan staat als een huis, wind heeft geen invloed en het is efficient. En de Trangia brander past hier ook in, die een simmer stand heeft. Van de zomer dit 2,5 week naar tevredenheid gebruikt.

En het is nog stiller dan gas, oh wat een rust. 8)
Prachtig die Caldera Cone. Maar dit is wel echt een brander om zakjes eten mee op te warmen, in plaats van dikke steaks of zalm te bakken.
Wim
DeFietsreiziger schreef:
Frans53 schreef:Alleen hoe zet je zo'n gammel potje bovenop zo'n spiritus brandertje, dan moet ik er eerst een roostertje voor maken denk ik. Overigens wel een goede tip!
Ik zet mijn pan in mijn windscherm die daarvoor op pas gemaakt is.

http://player.vimeo.com/video/36154910

Die man is niet echt handig er mee. Je pan staat als een huis, wind heeft geen invloed en het is efficient. En de Trangia brander past hier ook in, die een simmer stand heeft. Van de zomer dit 2,5 week naar tevredenheid gebruikt.

En het is nog stiller dan gas, oh wat een rust. 8)
Zo'n pruttelkoffiepotje (wat ik bedoelde) kun je nergens op laten rusten, daar heb je een rooster voor nodig, ook bij het systeem wat jij aanhaalt. De pannetjes zakken ook in het windscherm bij de Trangia maar kun je er gewoon uittillen zonder dat het hele windscherm er aan blijft plakken. De stilte gaf voor mij de doorslag maar op gas zal dat anders zijn vermoed ik. Haha ja die demonstratie meneer heeft wel een hoog André van Duin gehalte idd. :P

mvg
Ook op gas vind ik de trangia nog behoorlijk stil. Je moet echt goed luisteren om hem te horen branden, tenzij je hem max hoog zet (maar dan gaat het verwarmen ook wel erg snel!).

Gr Marc
geelfietsje schreef:Ik heb dezelfde en wil hierbij mijn grote liefde nog eens verklaren voor de trangia. Beide met gas en alcoholbrander fantastisch. Ik vind het heerlijk om een beetje ontspannen te kokkerelen in mijn pannetjes na een inspannende dag.
De gasbrander gebruik ik met zo'n prikblikadaptor.
Ik heb ook een jetboil, maar die neem ik nooit meer mee. Je kan daar wel warm mee maken, maar niet koken.

Ik ben en blijf al jaren gelukkig met mijn trangia.

Gefeliciteerd met je aankoop.

Marc (ps ik heb geen aandelen)
Dank voor de felicitatie Marc, ik denk ook dat dit systeem het best bij me past en mocht ik thuis ooit afgesloten worden van het gasnet omdat ik teveel aan fiets en kampeerspullen heb uitgegeven dan kan ik altijd voor weinig verder met m'n Trangia ;)

Oké dat is goed om te horen dat hij op gas ook stil is, wat de keuze helemaal top maakt voor me...
mvg
Met de multifuel brander heeft het meer weg van een opstijgende straaljager, maar de snelheid waarmee je water opwarmt (of sneeuw smelt) is navenant. Ruim overbodig voor de 27 dus.
Wim