Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gazelle Bahia Alu H57 - Forum Wereldfietser

Gazelle Bahia Alu H57

Wegens aanschaf van andere Gazelle biedt ik het volgende te koop aan:

Een zeer goed onderhouden en zeer goede staat verkerende Gazelle Bahia Alu.

Kenmerken:

- Frame maat: 57 (Herenmodel)
- Wielen: 28 Inch
- 24 versnellingen / Shimano Allivio
- Dynamo aangedreven koplamp / achterlicht batterij (bij aankoop van fiets wordt alsook het nieuwere type Twin-eye koplamp gratis bijgeleverd)
- Bij aankoop wordt ook gratis een nieuwe Kettingspatbord gratis bijgeleverd (deze is origineel Gazelle en gelijk aan het model wat er nu op zit).

Fiets is recentelijk onderhouden door een erkende fietszaak en is technisch perfect. De verlichting functioneert naar behoren. De fiets komt met de twee originele Gazelle sleutels. De fiets verkeert in een zeer goede staat en komt van een liefhebber. Het Frame heeft geen lakbeschadigingen en de gebruikersplekjes zijn minimaal.

Prijs: € 220,-

Meer foto's volgen:

Afbeelding

Grote foto:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9230_o.jpg

Met vriendelijke groet,

Kevin Bakker
Veel Gazelle bewonderaars zul je hier niet vinden. Dit is meer een fiets voor korte tochtjes dan voor het lange zwaardere werk. En hoewel hij er erg netjes uit ziet kan iedereen die met fiscaal voordeel een fiets kan kopen voor netto 350-400 euro een nieuwe kopen.
Wim
Een poging wagen een goede thuis ervoor te vinden kan nooit kwaad lijkt mij. Niet iedereen heeft de mogelijkheid tot een fiscaal voordeel.
Dat is ook zo, en het zou mooi zijn als je iemand blij mee kunt maken, maar die fiscale regeling heeft de prijzen van tweedehands fietsen wel gedrukt.
Wim
Wim schreef:Dit is meer een fiets voor korte tochtjes dan voor het lange zwaardere werk
Ik weet niet wat jij precies onder het zwaarder werk verstaat.
Ik heb 5 jaar geleden een Bahia overgenomen voor € 150,- welke door iemand was aangeschaft via fietsplan maar nauwelijks gebruikt. Stuur en zadel van mijn oude Giant Expedition erop en nog een voordrager en mijn zoon heeft hier inmiddels al diverse jaren achter elkaar fietsvakanties in Europa mee gemaakt met behoorlijk wat bepakking (kamperen). Ik heb 1 keer een nieuwe achterderailleur erop gezet maar de oorzaak was een aanrijding, had met elke fiets kunnen gebeuren.
Ik heb zelf een Avaghon, wellicht is die in jouw optiek meer voor het zwaardere werk (ik had ook een ander budget), maar die Bahia alleen voor korte tochtjes (c.q. woon/werk) te kwalificeren vind ik net te kort door de bocht.
Mij lijkt het voor dat geld een prima fiets.
Hij heeft in ieder geval een aantal dingen mee:
- eenvoudige vork
- geen fantasiepatroon spaken
- vierkante trapas
- 24v dus goedkoop in onderhoud

Wat ik zou doen:
- verende zadel pen vervangen door starre. (tientje)
- zadel van mijn oude fiets overzetten (€ 0)
- zaag in stuur om het een stuk smaller te maken. Als ik frisse oksels wil pak ik wel de Harley. :wink: (€ 0)
- geen 25 kg aanhangen
Leon