Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tasmanie of niet? - Forum Wereldfietser

Tasmanie of niet?

Van eind maart tot eind juni 2005 ga ik 3 maanden fietsen in Australie. Voor een groot deel heb ik al wel een idee van de globale route:
Van Melbourne (door de Snowy Mountains of langs de kust) naar Sydney. En daarna verder - min en meer - langs de oostkust naar Cairns.

Ik twijfel nog over het begin. Mijn twee opties zijn:

1. Starten in Melbourne en eerst in een week of twee een rondje Tasmanie doen en daarna vanuit Melbourne nog even een rondje naar het westen langs the Great Ocean Road.

2. Starten in Adelaide. Eerst naar Kangaroo Island en daarna via Mildura, Wyperfeld NP, the Grampians en de Great Ocean Road naar Melboune. In dat geval is er geen tijd voor Tasmanie.

Wat adviseren de fietsers die down under geweest zijn?

Gerd

Hoi Gerd,

Beiden hebben we "gedaan". We hebben toen gefietst (grofweg) van Darwin naar Alice Springs naar Adelaide naar Melbourne en door naar Sydney.
Het stuk tussen Adelaide en Melbourne is mooi maar vooral voor ons was het een ontlading na de tocht door de woestijn. Ik weet niet of dat ook zo is wanneer je vanuit NL dit gebied ziet.
Tasmanie is totaal anders dan de rest van Australië. Eigenlijk is iedereen er erg enthousiast over. Ruig, veel natuur, wild maar het klimaat is nogal wisselvallig. En daar moet je wel tegen kunnen.
Groet,
Marco

Marco,

Bedankt voor je advies. Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en het ticket naar Adelaide (en terug vanaf Cairns) besteld. Tasmanië zal tot een volgende keer (?) moeten wachten.

Gerd