Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gevraagd leuke tracks anti-atlas - Forum Wereldfietser

gevraagd leuke tracks anti-atlas

hoi,
Ik ga een ronde van een week doen vanaf Agadir.
Asfalt is leuk, Piste leuker.
Geitepad waar fietsen niet meer gaat dan weer minder
Tentje gaat mee.
Fietsen zonder vering.

Als er tips zijn voor ik het graag
De vorige keer van Marrakech naar Agadir gedaan en toen was het stuk taroudannt-igderm-aitbaha (r109-106-105) erg fijn alleen wat veel asfalt.
In de Anti-Atlas zijn een paar hele mooi offroad-stukken.
Als je van Igherm naar Tagmout afdaalt (hele mooi afdaling trouwens), kan je vanaf daar bijna direct de piste op richting Tisfriouine. Je hebt dan een stukje asfalt tussendoor, en dan begint het echte werk als je naar Assrargh fietst. Supermooi!

De weg gaat naar Ait Melloul, maar ipv rechtdoor naar Taliouine, ga je in Ait Melloul rechtsaf onverhard naar Assrargh. Dan krijg je dit:
Afbeelding
Van Assrargh ga je dan naar het noorden over weer geweldige piste, naar (weer een) Tagmout, met een auberge die Pied de Siroua heet en dus ook aan de voet van de berg Siroua ligt. Mooi gebied daar, ook geitenpaadjes als je wilt :-)

Dit was de totale route die we vorig jaar reden: kaartje

Een ander mooi stuk was tussen Taliouine en Tioute (zie ook de track)
Dat ziet er zo uit:
Afbeelding
Wel een hoog lekke banden gehalte daar.

Uiteraard hadden we op meer stukken onverhard, maar deze twee springen er wel uit, vooral het gebied rond Assrargh en verder naar het noorden (pays du Saffran heet het).

Succes met het plannen van de route.
(Oh ja, en voor meer foto's van deze tocht: klik)
Dank je, ik heb de tracks van Blanche en Jim ook gevonden.
Ik heb er zin in.
Mooie foo's.
binnenkort eens kijken of ik dat leuk aaan eklaar kan plakken