Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Suggesties voor landen voor 2 maanden in februari en maart - Forum Wereldfietser

Suggesties voor landen voor 2 maanden in februari en maart

Ik ben me ervan bewust dat mijn topic veel overeenkomsten heeft met die van TimenEva, maar omdat ik toch nog wel wat specifieke vragen heb (en dat topic redelijk dood lijkt), open ik toch nog even een nieuw topic.

In februari en maart willen ik en mijn vriendin 2 maanden gaan fietsen. We hebben beiden een goede conditie en ervaring met fietsvakanties in Noorwegen en Maleisie. Nu willen we in februari en maart 2 maanden gaan fietsen in een gebied met de volgende mogelijkheden:

- Een paar toeristische attracties (vooral natuur(parken), cultuur, bergen, historie of misschien zelfs duikspots) dicht bij elkaar, dus steeds 3 a 4 dagen fietsen
- Goed fiets weer, dus vooral droog
- Relatief veilig

Ons oog is gevallen op Peru (van Lima naar Cusco en dan via de kust terug) of Zuid-oost Azie (Myanmar, Vietnam, Laos, maar niet Thailand).

Ik heb voor Peru en Myanmar de volgende voors en tegens, mocht ik het mis hebben, dan hoor ik graag jullie ervaringen!:
Peru:
+Leuke bergen om in te fietsen
+Inca trail
+Nasca lines
+beide nog nooit in Zuid Amerika geweest
---In februari/maart veel regen in de Andes
-verder weinig highlights/attracties
-relatief onveilig

Myanmar:
+Mooi land
+Veel natuur
+mooi weer
+Veilig
-Ik ben al in Thailand, Laos en Cambodja geweest, veel hetzelfde?
-weinig highlights/attracties

Maar ik zou graag nog wat andere landen in mijn mogelijkheden lijstje willen meenemen. Welke landen zijn nog leuke tips?
Ik weet niet hoe vaak en waar je in de landen: Thailand Laos en Cambodja geweest bent.
Ik al een keer of 5 ,maar voorlopig verveeld het nog niet. :o
mn Thailand is zo groot en divers dat je niet snel uit gekeken bent. Januari ben ik er weer :D
Verder kan je nog naar Vietnam of Maleisie. :idea:

succes met je keuze
Dirk
Zelf zou ik kiezen voor Argentinië en Chili. Thailand c.a. zijn natuurlijk ook prima. Centraal-Amerika, m.n. Costa Rica en Panama lijkt me ook wel wat.
De Zuidelijke staten van de VS is ook een optie, maar dan zul je het niet snel te warm hebben.
M.b.t. Marokko moet je in die periode wel kiezen voor het gebied ten zuiden van de Atlas. Maar 2 maanden is dan rijkelijk veel.
Volgens mij is heel Marokko dan geschikt. Heb er zelf een december gefietst, in de bergen. Zuidelijke helft van het land. De nachten waren net boven het vriespunt. Overdag 15-20 graden. Droog. Had altijd zon.

Check dan wel even hoe het echt zit regen- aan de kust had het toen wel geplensd. Ik weet niet meer uit mijn hoofd of zich dat in januari ook voordoet.

Deze winter ga ik zelf fietsen in Noord-Vietnam + Laos, pak mogelijk een stukje Thailand mee nabij de Mekong of (in de buurt) van een beroemd rondje boven Chiang Mai. Zal hoe dan ook veel in bergen zitten in die periode.

in die bergen is het dan niet warm. Winterkleren aan. Maar vriezen doet het daar dan zelden - hoogstens 's nachts.

Zuidelijker zijn er in die landen geen bergen en is het ronduit warm.

HTH.
@dik5: Ik ben van mening dat de wereld zo groot en mooi is, dat ik probeer nooit 2x terug te komen in het zelfde land. Italie uitgezonderd.

Marokko en Argentinie/Chili ga ik ook eens bestuderen.

Ik mis alleen een beetje de attracties die er zijn. Buiten lekker veel fietsen en tussen de bevolking zijn, vinden we het ook wel leuk om tussendoor ergens uit te komen waar iets te zien is.
Iemand daar ideeen over?