Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inntalroute - Forum Wereldfietser

Inntalroute

Wij overwegen volgende zomer in een dag of 8 de Inntalroute van de Malojapas in Zwitserland tot de monding van de Inn in Passau te fietsen met onze 2 zoons van 13 en 17 jaar. Wie heeft hier ervaring mee?
- heb je last van de snelweg in het bredere deel van het Inntal?
- Hoe zijn de overnachtingsmogelijkheden in goedkope persions?; we willen niet reserveren omdat we niet aan een strak schema willen vastzitten. Campings?
- mogelijkheden fietshuur?
Ook andere ervaring met deze route zijn welkom!
Hallo, de hele route heb ik niet gedaan maar wel een aantal stukken gefietst. Je zal niet alleen fietsen op deze route.

Over het deel van Innsbruck naar Kufstein weet ik betrekkelijk weinig. Fietspad langs de Inn en iets drukker.
Sommige stukken ervoor zit je op kleine paadjes waar je niet eens het idee hebt dat er ergens in dit dal ook auto's rijden. Er zijn echter ook korte stukjes, waar je vlak langs de autosnelweg rijdt. Deze laatste zijn wel in de minderheid.

De overnachtingsmogelijkheden vallen goed mee in de pensions, maar is periodeafhankelijk. (qua prijs en beschikbaarheid) Zeker genoeg campings om tussen te kiezen. Zelf ben ik eerder voor het tentje. Af en toe kan je eventueel een klein zijdal inslaan.

Fietshuur heb ik geen ervaring mee.

Als je nog vragen hebt, stel ze maar.
Ik heb de route gefietst van Telfs tot aan de Malojapas. Dat is dus de verkeerde kant op (het bikelinegidsje dat wij hadden gaat alleen uit van fietsen naar de monding, maar de route omdraaien was geen probleem), en overigens een ideale route om over de Alpen te komen als je niet van veel klimmen houdt. In Oostenrijk vond ik niet dat we veel last hadden van de snelweg, het dal is hier nog vrij breed. Tussen Landeck en Malojapas is er geen snelweg. In Zwitserland vond ik op sommige trajecten het wel een probleem dat de route over smalle paden loopt, die eigenlijk meer voor mountainbikes zijn bedoeld. Op een gegeven moment hebben we stukken afgesneden over de hoofdweg. Maar misschien is dat voor pubers juist wel leuk, als ze niet teveel bagage bij zich hebben.
Wij hebben gekampeerd, campings waren er genoeg. Over pensions en fietshuur kan ik weinig zeggen.