Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wordt het nog rustiger? - Forum Wereldfietser

Wordt het nog rustiger?

Hallo,

Momenteel zijn we aan het fietsen in Vietnam. We hebben juist de Mekong Delta gedaan en nemen morgen de boot richting Phu Quoc eiland. Vietnam is een geweldig mooi land met vriendelijke mensen. Wat ons tegenvalt is de immense drukte.. Na het eiland loopt onze route verder via cambodia naar laos naar thailand. Nu onze grote vraag: wordt het rustiger in deze landen of blijft hetdie gekke azie sfeer vanhierin vietnam?

Voor sfeerfotos en blog: www.guitarbiking.com/blog
Het zuiden van Cambodja is aanzienlijk rustiger en veel meer ontspannen dan Vietnam. In Thailand kun je vaak over kleine wegen fietsen die ook stukken rustiger zijn dan de highways.
Wij zijn indertijd van Thailand via Cambodja naar Vietnam gefietst, en hebben de route dus min of meer andersom gedaan, en ik kan je verzekeren dat Cambodja en Thailand stukken rustiger zijn dan Vietnam.

Het was voor ons echt een cultuurschok toen we na weken fietsen in Cambodja opeens in Vietnam terecht kwamen, wat een drukte, wat een mensen, wat een lawaai en wat een neonverlichting. Overal schreeuwende radio's en televisies en overal mensen.

Het was echt even slikken, maar we vonden het prachtig. Wat hebben we van die reis genoten.

Phu Quoc is een heerlijk eiland om even lekker te ontspannen, geniet ervan. En nog heel veel plezier tijdens jullie reis.
Het noorden van Vietnam is veel rustiger.
Cambodja is mijn faforiet in ZO.Azië, ook veel rustiger. Dat komt misschien ook dat mijn partner daar vandaan komt en het inmiddels mijn tweede thuis is geworden.
Het noorden van Laos is ook geweldig en niet druk.
Thailand vind ik persoonlijk iets te veel verwesterd en te makkelijk, maar zeker leuk om te fietsen.


Henk


kunst en fietswerk
Hallo Henk,

Wij kunnen de andere antwoorden bevestigen wat betreft Laos (erg rustig) en Thailand (veel rustige wegen binnendoor) Noord Vietnam hebben wij als erg druk ervaren na de rust in Laos...

bertV
Ik ben blij deze antwoorden te lezen!!