Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Peru, iemand ervaring en tips? - Forum Wereldfietser

Fietsen in Peru, iemand ervaring en tips?

Hoi,

Mijn vriend en ik willen volgend jaar juli ongeveer een maand gaan fietsen in Peru? Iemand ervaring en tips voor routes? We zijn allebei ervaren fietsers, al ben ik zelf voornamelijk in Azie geweest.
Zuid Amerika is dan natuurlijk weer een ander verhaal, waar moeten we opletten, hoe zit het met veiligheid e.d. Kun je het zelf regelen of is een georganiseerde reis beter?

Ik hoor graag van iemand.
Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Debby
Ik ben nu in Cusco, na ongeveer anderhalve maand fietsen door Peru.

Heb je al iets van een route bedacht?

Ik weet niet of je het redt in de tijd die je hebt. Met een rondje Lima-Pisco-Huancavelica-Huancayo-Tingo-Maria-Tarapoto (vliegtuig Lima of door naar chachapoyas). Voor mij was het van Tarapoto naar Cusco 4 weken flink doorfietsen.

Maar je mist dan wel Cusco. Je kunt misschien ook een rondje in het zuid-oosten MET Cusco doen (daar ben ik nog niet geweest). Maar vanwege de beperkte tijd is het wat lastig om van Cusco naar Ayacucho noordwaarts door te steken. (een wat eentonig stuk met veel klimmen) Ik heb zelf de kust tot nu toe compleet vermeden en wat ik erover hoor mis je er niet ontzettend veel aan. Tenzij je van woestijn houdt.
Tot nu toe vond ik de omgeving rond Huancavelica het mooiste.


- neem geen kookspullen mee, er zijn overal goedkope 1-3 euro restaurantjes. (als je van rijst houdt)
- neem hypochloriet o.i.d. mee om water te zuiveren. Dat kan je (zeker in de hitte) heel wat diarree schelen. Flessenwater is niet altijd makkelijk verkrijgbaar. Hypochloriet houdt ook je bidons redelijk geurvrij.
- Neem een goede fietspomp mee, zodat je eenvoudig de luchtdruk in je banden kunt wisselen al naar gelang de kwaliteit van de weg. (scheelt behoorlijk)
- Bereid je voor op hoogteziekte.
- ik heb geen problemen gehad met de veiligheid.
- Neem een simpel lichtgewicht tentje mee, er zijn zeer veel slaapmogelijkheden te vinden.
- Bereid je voor op zo nu en dan onverharde wegen. Het schiet dan wel niet op, maar het is wel leuker fietsen. Je hebt veel meer contact met de mensen.
- Spaans is een must.

zie ook me blog: my.opera.com/zweetvoetje