Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderdelen voor Nexave 7-speed derailleur ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Onderdelen voor Nexave 7-speed derailleur ?

x

x
Vandaag een crankpuller gekocht om mijn oude cranks te verwijderen. Nu heb ik de trapas kunnen opmeten: 116 mm tussen de uiteinden. Het is er een met vierkante uiteinden en de nieuwe shimano cranks passen er goed op. Wel wil ik een verse trapas er in zetten, maar welke? Op internet vond ik deze: Shimano BB-UN26 cartridge. Zou dat de goede zijn? Mits in de juiste lengte natuurlijk.

Verder heb ik het een en ander aan onderdelen van de fiets afgehaald die binnenkort toch vervangen gaan worden. Zo kan ik wat makkelijker overal bij.
moerman schreef:Vandaag een crankpuller gekocht om mijn oude cranks te verwijderen. Nu heb ik de trapas kunnen opmeten: 116 mm tussen de uiteinden. Het is er een met vierkante uiteinden en de nieuwe shimano cranks passen er goed op. Wel wil ik een verse trapas er in zetten, maar welke? Op internet vond ik deze: Shimano BB-UN26 cartridge. Zou dat de goede zijn? Mits in de juiste lengte natuurlijk.

Verder heb ik het een en ander aan onderdelen van de fiets afgehaald die binnenkort toch vervangen gaan worden. Zo kan ik wat makkelijker overal bij.
UN26 is wel erg basiskwaliteit, een UN54/55 ligt meer voor de hand
Dank je! Ik heb deze op mijn bestellijst nu vervangen voor een UN55.
Afgelopen week de onderdelen ontvangen. Alleen de trapas nog niet. De oude trapas uitgebouwd en frame geinspecteerd. Veel blaren ini de lak rond de trapas,dus nu flink aan het schrapen en schuren geweest. Inmiddels staat het frame in de primer,tenminste de kaalgemaakte delen. Dinsdag kan ik kleur spuiten.
Gisteren is de fiets voor het eerst door mijn vrouw gebruikt. Ze had de indruk dat hij nog nooit zo soepel gereden had!

Ik wil jullie allen bedanken voor de adviezen die ik hier heb gekregen!

Het enige wat ik nog in orde moet maken is de passing van de kettingkast. De Alivio cranks laten erg weinig ruimte hiervoor, dus enige creativiteit is hierbij wel nodig. Wat mij niet gelukt is was het schoonmaken en invetten van het voorwiellager bij de naafdynamo. De andere zijde was wel aan deze klus toe en daardoor liep het wiel meteen een stuk soepeler. Misschien lukt me dit ooit nog eens. De originele derailleur heb ik gereviseerd en van nieuwe wieltjes voorzien. Het zoeken naar een low-normal ofwel een rapid-rise derailleur kan ik nu staken.
Verder is het schilderwerk heel mooi gelukt, ik hoop dat het lang intact blijft en goed bestand is tegen invreten van pekel.

Wout