Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opening stuurtas - Forum Wereldfietser

Opening stuurtas

Ik open hierbij even een onzinnige discussie, hoewel het iets is dat ik me al een tijdje afvraag. Waarom zit de opening van een stuurtas zo ver van je af? Alle stuurtassen die ik heb gezien openen aan de kant van je voorwiel, en niet aan de kant van je stuur.

Nu kan ik niet al rijdend even de klep openmaken zonder over het stuur te moeten hangen. Ook kan er vanalles uitvallen. Als ik stop, is het precies hetzelfde, behalve dat ik minder snel brokken maak en gevallen items meteen kan oprapen zonder terugfietsen.

Waarom is de constructie van stuurtassen zo verkeerd om? En zijn er misschien toch stuurtassen met de rits aan de stuurkant?
Niet alle stuurtassen hebben het probleem dat je beschrijft. Ik heb zelf een Ortlieb Ultimate M en deze opent heel keurig aan de kant van het stuur. Een hele handige stuurtas waar mijn fototoestel ook in past en die je met een schouderband ook goed kunt dragen. De opening zit dan dus tegen je aan.
Misschien een Sinterklaascadeautip?
Succes em groet,

Karin