Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ehbo kit voor in bidonhouder en slaapmat - Forum Wereldfietser

ehbo kit voor in bidonhouder en slaapmat

Hallo,

ik ben van plan om deze zomer op fietsvakantie te gaan.
daarvoor heb ik ondertussen een slaapzak en bob yak aangeschaft. ik ben nu alleen nog op zoek naar een slaapmat die niet al te duur is (<50,-) ik weet dat het budget niet veel is, maar ik hoop toch een eind te komen.

ook ben ik op zoek naar een ehbo kit. ik heb verschillende gezien, maar ben eigenlijk op zoek naar een ehbo kit die in mijn bidonhouder past. (ik heb namelijk 4 bidonhouders beschikbaar en mijn fietsmaat waarschijnlijk ook 2-4) ik hoop daarom een ehbo kit (liefst in de vorm van een bidon) te vinden die ik in mijn bidonhouder kan stoppen zodat ik er makkelijk bij kan (hopelijk niet nodig :shock: ).
als er ideeën zijn voor een alternatief hoor ik het ook graag.

mvg,
Wottie
(16 jaar, eerste fietsvakantie aan het plannen richting Limburg)
wottie schreef:Hallo,


ook ben ik op zoek naar een ehbo kit. ik heb verschillende gezien, maar ben eigenlijk op zoek naar een ehbo kit die in mijn bidonhouder past. (ik heb namelijk 4 bidonhouders beschikbaar en mijn fietsmaat waarschijnlijk ook 2-4) ik hoop daarom een ehbo kit (liefst in de vorm van een bidon) te vinden die ik in mijn bidonhouder kan stoppen zodat ik er makkelijk bij kan (hopelijk niet nodig :shock: ).
als er ideeën zijn voor een alternatief hoor ik het ook graag.

mvg,
Wottie
Voor een paar euro koop je een gereedschapsbidon met een afschroefbaar deksel, en vervolgens stop je daar in wat je echt nodig hebt
Afbeelding
1. Fles over de lengte in 2en snijden.

2. Fles met grote vulopening.



Walter
Wat marten dus ook al meldde
Hoi Wottie

matje
ik heb van alles. Ih heb een big anges clearview van het najaar gekocht om lekkerder te liggen en dat is zeker gelukt isolatie is erg weining , maar t ligt super. als t koud is combineer ik die met een geslotencelschuimmat.

ehbo kan prima in zoiets:
http://bbbcycling.com/accessories/tool-boxes/BTL-18L
Standaard ehbo kit mist vaak pleister en paracethamol oid. en zit vol met snelverbanden en stapels zwachtel die dan weer meestal minder nodig zijn.

Marten en de anderen hebben dus dezelfde gedachte en tikken sneller:)

zelf samenstellen is fijn.
Ik hoop dat t helpt
Veel plezier
maar ben eigenlijk op zoek naar een ehbo kit die in mijn bidonhouder past.

Vraag me af of dit wel zo slim is.

Zolang je het niet nodig hebt lijkt het idd een handige plek maar zodra je het wilt gebruiken blijkt dat je er helemaal niet zo snel toegang toe hebt..

Afhankelijk van hoelang je weg gaat past er ook niet heel veel in..

Hier kun je eea vinden en begrijp je waar ik op doel..


grundig
wottie schreef:Hallo,
ik ben nu alleen nog op zoek naar een slaapmat die niet al te duur is (<50,-) ik weet dat het budget niet veel is, maar ik hoop toch een eind te komen.
Wat betreft slaapmat: Marktplaats staat er vol mee.

Ik heb zelf nog een Thermarest Trail Lite Regular in goede staat die voor 25 euro weg mag.
grundig schreef:Vraag me af of dit wel zo slim is.

Zolang je het niet nodig hebt lijkt het idd een handige plek maar zodra je het wilt gebruiken blijkt dat je er helemaal niet zo snel toegang toe hebt..
Ik begrijp niet goed waarom 'snel toegankelijk' belangrijk is? Bij echt ernstige verwondingen waar 'elke minuut telt', gaat het snel te pakken krijgen van de EHBO niet de eerste zorg zijn want ben je weinig met het materiaal in een EHBO-tasje. Bij andere verwondingen maakt een minuut meer of minder niet zo veel uit.
Om iemand anders te helpen (of door iemand anders geholpen te worden), maakt EHBO in b.v. stuurtas of EHBO in bidon(houder) denk ik ook weinig uit.

Het is wel handig (als je alleen bent) dat met één hand de EHBO vlot toegankelijk is. (Dus de bidon moet vlot openen.)
En het is natuurlijk nog belangrijker om ook kennis van EHBO te hebben. Want zonder mij over deze situatie of Wottie uit te spreken, heb ik wel de indruk dat er wel wat mensen allerlei EHBO-spullen meenemen, maar eigenlijk niet echt een idee hebben hoe deze correct te gebruiken.

Wat er in zo'n EHBO-setje zit lijkt me sowieso veel belangrijker dan 'past die in een bidon'. En als men de noodzakelijke kennis heeft om EHBO-materiaal correct te gebruiken, dan is het prima mogelijk om zelf een pakket samen te stellen dat in een bidonhouder past. (Of er niet in past als men veel nodig blijkt te hebben/wil meenemen.)

Renaat
Revanho schreef:
grundig schreef:Vraag me af of dit wel zo slim is.

Zolang je het niet nodig hebt lijkt het idd een handige plek maar zodra je het wilt gebruiken blijkt dat je er helemaal niet zo snel toegang toe hebt..
Ik begrijp niet goed waarom 'snel toegankelijk' belangrijk is? Bij echt ernstige verwondingen waar 'elke minuut telt', gaat het snel te pakken krijgen van de EHBO niet de eerste zorg zijn want ben je weinig met het materiaal in een EHBO-tasje. Bij andere verwondingen maakt een minuut meer of minder niet zo veel uit.
Om iemand anders te helpen (of door iemand anders geholpen te worden), maakt EHBO in b.v. stuurtas of EHBO in bidon(houder) denk ik ook weinig uit.

Het is wel handig (als je allen bent) dat met één hand, de EHBO vlot toegankelijk is. (Dus de bidon moet vlot openen.)
En het is natuurlijk nog belangrijker om ook kennis van EHBO te hebben. Want zonder mij over deze situatie of Wottie uit te spreken, heb ik wel de indruk dat er wel wat mensen allerlei EHBO-spullen meenemen, maar eigenlijk niet echt een idee hebben hoe deze correct te gebruiken.

Wat er in zo'n EHBO-setje zit lijkt me sowieso veel belangrijker dan 'past die in een bidon'. En als men de noodzakelijke kennis heeft om EHBO-materiaal correct te gebruiken, dan is het prima mogelijk om zelf een pakket samen te stellen dat en bidonhouder past. (Of er nals men veel blijkt nodig te hebben/wil meenemen.)

Renaat
Het is inderdaad zo dat het bij pleisterwerk en misschien een verbandje wel op houdt, zal denk ik zelf één ehbo kitje samen (laten) stellen en die of in één bidon of in normaal tasje doen
Voor dat budget heb je bij Alpkit.com nog keuze wat betreft slaapmatjes. Heb er zelf ook enkele en zie niet direct wat er beter zou zijn aan Thermarests van metgezellen onderweg.
Als je binnen Nederland blijft zou ik geen ehbo-kit meenenemen (investeer het geld in een dikker matje zodat je beter slaapt!). Hou het desnoods bij wat pleisters en een verbandje ofzo, altijd een opgeladen telefoon bij je hebben voor het geval dat is belangrijker.

En als je goed voorbereid wil zijn op ernstige dingen neem je natuurlijk alleen een dikke naald en een scalpel mee 8)
wottie schreef: Het is inderdaad zo dat het bij pleisterwerk en misschien een verbandje wel op houdt, zal denk ik zelf één ehbo kitje samen (laten) stellen en die of in één bidon of in normaal tasje doen
Zeker als je kampeert of ook van plan bent om af en toe wat te wandelen 'in de natuur', raad ik ook aan een tekentangetje mee te nemen.

Renaat
Revanho schreef:
wottie schreef: Het is inderdaad zo dat het bij pleisterwerk en misschien een verbandje wel op houdt, zal denk ik zelf één ehbo kitje samen (laten) stellen en die of in één bidon of in normaal tasje doen
Zeker als je kampeert of ook van plan bent om af en toe wat te wandelen 'in de natuur', raad ik ook aan een tekentangetje mee te nemen.

Renaat
Das nog wel een goeie idd, of: knip een wig uit een plastic pasje!
m-gineering schreef: Voor een paar euro koop je een gereedschapsbidon met een afschroefbaar deksel, en vervolgens stop je daar in wat je echt nodig hebt
Afbeelding
Een speelgoed muis nodig :shock:
Smitty schreef: Een speelgoed muis nodig :shock:
Ga je nu beweren dat een goede fietsvakantie mogelijk is zonder speelgoedmuis? :wink:

Renaat
Smitty schreef:
m-gineering schreef: Voor een paar euro koop je een gereedschapsbidon met een afschroefbaar deksel, en vervolgens stop je daar in wat je echt nodig hebt
Afbeelding
Een speelgoed muis nodig :shock:
Bij het laatste ongeval waar ik ehbo heb verleend (auto tegen een boom in het buitengebied) hebben we heel snel autotjes uitgedeeld aan de 2 kindjes die niets hadden om ze af te leiden zodat ze wat minder van de ellende van de moeder mee kregen. Speelgoed is dus heel belangrijk binnen de hulpverlening :)
Smitty schreef:
m-gineering schreef: Voor een paar euro koop je een gereedschapsbidon met een afschroefbaar deksel, en vervolgens stop je daar in wat je echt nodig hebt
Afbeelding
Een speelgoed muis nodig :shock:
De bedoeling van de muis hier is om te voorkomen dat de inhoud op en neer stuitert. Alles bagage die stuitert gaat kapot. Als je bang bent voor muizen kun je er natuurlijk ook iets anders erin doen zoals een reserve hemdje.

Over slaapmatten: ik zou niet bezuinigen op een goede kwaliteit mat. Een mat die onrepareerbaar lek gaat wil je niet want op zondagochtend vanuit de binnenlanden van welk land dan ook inclusief Nederland op zoek gaan naar een nieuw matje verpest op zijn minst één vakantiedag. Misschien zelfs meer en niet alleen voor jou maar ook voor je tochtgenoten.
Leon
Ik zou geen bidonhouder opofferen aan de ehbo set. Bidonhouders kom je altijd te kort: een voor brandstof, en twee voor drinken is echt het minimum. Ik heb het meest elementaire ehbo spul zoals een foliedeken in mijn stuurtas zitten. Als ik nog meer bij me steek gaat dat in de achtertas.
Een goede matras is de moeite waard. De exped Synmat Basic is voldonde warm, lekke rdik en comfortable, en toch tamelijk compact. Hij is duurder dan het budget dat je noemt, maar toch nog redelijk betaalbaar. Het alternatief is een tweedehands zelfopblazende thermarest, zoals er hier redelijk vaak worden aangeboden voor weggeef prijzen. Die zijn minder comfortabel (maar je bent nog jong), minder warm (maar dat doet er lang niet altijd toe) en volumineuzer (maar je hebt een Bob waarop al veel te veel kan).
Wim
Wim schreef: Een goede matras is de moeite waard. De exped Synmat Basic is voldonde warm, lekke rdik en comfortable, en toch tamelijk compact. Hij is duurder dan het budget dat je noemt, maar toch nog redelijk betaalbaar.
ik vind het een mooie mat, ik kan hem alleen niet vinden in webwinkels, het liefst heb ik hem tweedehands zodat ik alsnog de prijs wat kan drukken.
als iemand er één heeft liggen of toevallig een winkel/website weet waar ze te koop zijn zou ik dat graag horen. (het liefst in Nederland, omdat ik nog een beetje terughoudend ben met bestellen in buitenland)

bedankt voor het meedenken, de ehbo kit wordt waarschijnlijk een opengesneden bidon (heb er nog wel wat liggen) en als dat niet werkt een simpel tasje met spullen.

wottie
Tweedehands zul je alleen de self inflating thermarests vinden.
Wim