Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Video | Winter Marokko - Forum Wereldfietser

Video | Winter Marokko

Video | Winter Marokko

Een korte video zonder verhaaltje dit keer, over onze laatste fietstocht in Marokko. Ik heb namelijk een nieuwe camera en we moeten elkaar nog echt leren kennen. Hopelijk kunnen jullie al genieten van onze eerste stapjes. :wink: Als op Vimeo drukt, kan je hem vol scherm en HD bekijken.

Bron
Blanche, deze was ook weer prachtig om te zien. Ik kijk uit naar het moment dat je de nieuwe Panasonic camera met de diverse lenzen helemaal onder controle hebt! :lol: Dat gaat nog wat beloven.

Welk deel van Marokko betreft het en in welke maand waren jullie daar?

Succes en groet,

Arno
mooi,

1 shot was tata 73 km tata ligt aan de zuidkant van de anti-atlas.
weer erg mooi!! en ik krijg er weer heel veel zin in. Nog 9 dagen en dan ben ik er ook weer.

Sjirk
Fijn dat jullie ervan kunnen genieten!
Goh ik kan niet wachten om echt te gaan leren filmen met mijn nieuwe camera-ad! :D

SjirkM schreef:weer erg mooi!! en ik krijg er weer heel veel zin in. Nog 9 dagen en dan ben ik er ook weer. Sjirk
Hee dus toch Marokko?! Veel plezier enne daarna gaan we nu eens echt naar de Tibetaan! (Nu het nog kan)
Hoi Blanche,
Weer een mooi filmpje! Je kunt ons op de shortlist bijschrijven van mensen die mede door deze beelden besloten hebben ook maar eens in het mooie Marokko te gaan fietsen. Een 28 inch kampeertocht. We waren er vorig jaar al dicht bij toen we van Malaga naar huis fietsten....
Het plan is om 21 februari met Transavia naar Marakech te vliegen voor een trip van 4 weken. Na het raadplegen van de nodige (web)info en aanbieders van georganiseerde reizen rolde er een soort basis route uit van ongeveer 1300 km als eerste kennismaking Wil je (of natuurlijk anderen) hier iets van vinden? (je kunt ook een PB sturen)

Van Marakech de N203 naar Asni>Ijoukak>Tafinegouit. Dan de N10 naar Taliouine >Tazenakit, vervolgens de R108 naar Tasia en dan via de P1520 naar Zagora. Dan door de Draavallei naar het noorden en een rondje Jbel Sarhro gebergde Tazzarine>Erfoud (met lus naar erg chebbi) >Tinerhir>Skoura (met eventueel een stuk Todra en Dades kloof. En uiteindelijk via Quarzazate en de Tizi-n-Tichka pas weer naar Marakech.

Heb je verder nog tips die we zo niet in de Rouhgt Guide kunnen vinden?
- mooie kampeer/campingplekken
- wat voor temperatuur kunnen we in die regio verwachten,
- fietskleding ,Lycra tight of toch maar "gewone" short
- loont het de moeite om zelf je potje te koken of uit eten
etc

En als laatste maar niet onbelangrijk, ervaring met fietstransport/afhandeling naar/van Marakech

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ben & Ingrid
ben huve schreef:
Heb je verder nog tips die we zo niet in de Rouhgt Guide kunnen vinden?
- mooie kampeer/campingplekken
- wat voor temperatuur kunnen we in die regio verwachten,
- fietskleding ,Lycra tight of toch maar "gewone" short
- loont het de moeite om zelf je potje te koken of uit eten
etc

En als laatste maar niet onbelangrijk, ervaring met fietstransport/afhandeling naar/van Marakech

Bedankt voor de complimenten Ben en Ingrid! :D

ik deel mijn info over Marokko op de site van Jan Cramer op Marokkoperrad.de Daar staat een heleboel op. Ook artikelen van mijn hand. De mooiste kampeerplekken zijn de wildkampeerplekken overal te vinden. Als je off road gaat rijden kom je trouwens de mooiste plekjes tegen. Maar off road verandert in een razend tempo in asfalt in Marokko. Ze zitten qua huizen en wegenbouw gigantisch in de lift. In de bergen kan het fris zijn. Ja veel mensen realiseren het zich niet maar in Marokko kan het ook heel regenen en sneeuwen. Dit keer was het welliswaar zonnig mar bar koud. IJop de tent en donsjack aan ipv het gebruikelijke tshirt. Op jullie route kan je vrijwel overal restaurantjes vinden. Tis maar wat je wilt. Wij gaan als het zo uitkomt ook nog wel eens ergens eten voordat we weer de rust opzoeken en gaan wildkamperen. Wij vinden het fijn om ook de mogelijkheid van eigen potje te hebben, zo kunnen we gaan en staan waar we willen. Wij hebben beiden graag ook buiten Marokko een wijdere driekwart broek aan over onze fietsbroek. Als vrouw zou ikzelf niet in korte lycra gaan lopen maar das mijn mening. Ik heb een vriendin die jogt in korte broek en ondervindt geen problemen. Van het vliegveld in Marrakech rijd je in een kwartiertje naar de stad. Veel plezier!
Dank voor de info Blanche,
Het wegennet veranderd inderdaad snel, we hebben bijvoorbeeld een michelin en national geograpic kaart van 2011 waarvan de laatste een weg als verhard aangeeft (P1520) die bij michelin nog (half)verhard is.

De site van Jan Cramer hadden wij natuurlijk ook al ontdekt, maar de registratie pogingen lukken al een paar keer niet, de eerste keer een maand geleden leek het of de site gehackt was, al een keer sorry van Jan, maar we kunnen er nog niet op.
Dus nog maar even geduld, maar kun je op deze plaats toch even je algemene indruk van de route kwijt?

Groet,
Ben
Vrijwel overal is het mooi Ben dus route maakt niet zoveel uit. Ikzelf zou iets meer off road gaan rijden maar dat is een persoonlijke keuze. Mocht je nog vragen hebben mail me dan even.
Blanche schreef:Maar off road verandert in een razend tempo in asfalt in Marokko.


Dat verklaart ook waarom Garmin vorige week 6 nieuwe winkels heeft geopend.

Erg jammer dat straks het verkeer uit de steden diep in bergen en woestijnen doordringt.

Wel een mooie reis, Blanche !