Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overnachten in Ouarzazate en Tata - Forum Wereldfietser

overnachten in Ouarzazate en Tata

Beste medefietsers,

Heeft iemand tips voor goede en niet dure overnachtingsplekken in Ouarzazate en Tata in Marokko? Aanstaande dinsdag vertrek ik. Normaal slaap ik in mijn tent, maar ik wil ook af en toe mezelf en de kleren wassen. In Ouarzatate zijn meerdere hotels, maar welke is de beste voor fietsers?

alvast bedankt,

Sjirk
Hej Sjirk,

In Ouarzazate heb ik in hotel Bab Sahara gelogeerd. Prijs weet ik niet maar vast niet duur. Weet niet of er CV op de kamer is. Er is een restaurant en het eten vond ik lekker. Het hotel bevindt zich in een hoek op 'het plein' van de stad.
In de dorpje voor Ouarzatate, bijna eraan vast, komende van Agdez, is nogal vage aanduiding waarvoor mijn excuse, is een motorhome gerund door Nederlanders of half Nederlands stel. Meen me te herinneren dat ik dit van de landenwiki heb of van Maarten Smit of beide.
Nou, vager heb ik nog nooit een antwoord gegeven geloof ik.
Benieuwd naar je winterse ervaring. Veel plezier, Loes
Sorry ik ben de namen vergeten en hoop dat het zo lukt....

In Tata zijn als je in de richting van Agadir de stad verlaat twee hotels aan de hoofdweg. Het eerste dat dichtst bij het centrum ligt en aan je linkerkant heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Ouazarzate aan de hoofdweg aan de kant van Marrakech vlakbij het busstation en CTM kantoor is een hotel met bar en binnenplaats.

Veel plezier ik hoor je belevenissen wel bij de Tibetaan als je terug bent!
@Loes: Ik denk in Marokko gewoon aan Shane en dan heb ik heel erg warm ;-). Bedankt voor je tip. Heb de Bikershome gevonden en geladen in geheugen GPS

@Blanche: Dank, sla ik op in mijn eigen geheugen. Zie je bij de Tibetiaan uit Litang.

Sjirk
Bikershome in Ouarzate is een heerlijke plek om te relaxen en te genieten van het eten dat Zineb klaarmaakt. Ben er twee keer geweest, en Peter en Zineb (doe ze de groeten!) zijn erg gastvrij. Het is voor Marokkaanse begrippen zeker niet goedkoop (~20-25 euro per nacht voor 2 p incl eten, geen idee of de prijzen veranderd zijn).

In Tata zaten wij in hotel Renaissance (toen 5 jaar geleden, een sober maar ok hotel), waar wij de was hebben laten doen. Erg leuk dorpje vond ik Tata. We hebben ook op de camping gestaan 10 km buiten Tata. Mooi luxe sanitair-gebouw, en we hadden de camping voor onszelf.
Anneke schreef:In Tata zaten wij in hotel Renaissance (toen 5 jaar geleden, een sober maar ok hotel), waar wij de was hebben laten doen. Erg leuk dorpje vond ik Tata. We hebben ook op de camping gestaan 10 km buiten Tata. Mooi luxe sanitair-gebouw, en we hadden de camping voor onszelf.
Yep dat is het hotel dat ik bedoel in Tata. De camping buiten Tata is gesloten. Degene die in Tata zit is nog wel open. Als je echt mooi wilt zitten in de buurt van Ouzarzate dan heb ik nog een adresje voor je in Agdz. Ook niet goedkoop voor M - begrippen maar prachtig in een oud huis midden in de oase met heerlijke Frans- Marokkaanse keuken.

Tussen Ighrem en Tata heb je natuurlijk een heel mooi hotel zitten in de oase Tagmoute. Maar daar was je al geweest en dat ligt niet aan je route van dit jaar he.