Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opbouwen Salsa Fargo - Forum Wereldfietser

Opbouwen Salsa Fargo

Het leek me leuk om wat foto's te posten van mijn vakantiefiets in de maak.

Alle onderdelen zijn eindelijk binnen. Ik ben gisteren begonnen met het opbouwen van mijn nieuwe vakantiefiets. Een Salsa Fargo. Het frame heb ik vorige week met framesaver tegen evt roestvorming behandeld. Nu kan kan ik langzaamaan beginnen met het opbouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Salsa Gordo 29er velgen, 3,5 cm breed met Schwalbe Big Apple 28x2.15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even in de woonkamer. De schuur was me iets te koud. Ik zal regelmatig wat foto's plaatsen.

groet
Patrick
Leuk initiatief! Weer eens wat anders dan een Santos! Veel succes en plezier toegewenst! :P :!:
Mooi, mooi, mooi. Heb nog geen concrete plannen, maar volgens mij wordt dit mijn volgende fiets. Mooie kruising van 29'er atb en reisfiets, ontworpen voor gebruik met racebocht.

Is dit een maatje medium?
Is een maat large (20 inch) met een woodchipper drop bar 42cm.

Intussen is bouw wat verder. Dit is verslavend!

Afbeelding

Afbeelding

Patrick
Pat schreef:Is een maat large (20 inch) met een woodchipper drop bar 42cm.

Intussen is bouw wat verder. Dit is verslavend!

Afbeelding

Afbeelding

Patrick
Wat voor dragers ga je monteren... áls je dragers gaat monteren? Ik kan me voorstellen dat je vrij snel met je hakken tegen tassen aan gaat komen, gezien de kortre achtervork. Of lijkt dat maar zo?

Wel een gaaf project joh, opbouwen is iets wat ik ook nog wel eens wil doen!
Och een chainstay van 455mm lijkt me ruim genoeg? ('t is een 29er he)

Ik word hier wel blij van :-)
(maar gooi d'r tzt een vaste stuurpen op!!)
Matthie9000 schreef:Och een chainstay van 455mm lijkt me ruim genoeg? ('t is een 29er he)

Ik word hier wel blij van :-)
(maar gooi d'r tzt een vaste stuurpen op!!)
Ja, die vaste stuurpen gaat er inderdaad nog komen, ik ga eerst wat kilometers maken om te kijken welke hoek het fijnst voelt. Deze stuurpen verhuist dan naar mijn oude vakantiefiets.

Patrick
Travelmaster schreef:
Pat schreef:Is een maat large (20 inch) met een woodchipper drop bar 42cm.

Intussen is bouw wat verder. Dit is verslavend!

Afbeelding

Afbeelding

Patrick
Wat voor dragers ga je monteren... áls je dragers gaat monteren? Ik kan me voorstellen dat je vrij snel met je hakken tegen tassen aan gaat komen, gezien de kortre achtervork. Of lijkt dat maar zo?

Wel een gaaf project joh, opbouwen is iets wat ik ook nog wel eens wil doen!
Ik denk voor een tubus Duo of twee salsa anything cages. Achter gewoon tubus, weet alleen nog niet welke.

Patrick
We want more!
Mooi project!
Wat voor stuurpen gebruik je?
Afbeelding
Wimmert schreef:Mooi project!
Wat voor stuurpen gebruik je?
Afbeelding
Stuurpen is een xtasy swell R bij rosé versand.

Patrick
Ruim twee maanden terug een botsing gehad met andere fietser. Hij kwam uit de binnenbocht van het fietspad vliegen, geen ontkomen meer aan, 100 meter van thuis. Ik val redelijk zacht, half op asfalt en half in de brandnetels. De andere valt hard op het asfalt. Politie en ambulance erbij. Ik heb vooral kneuzingen en last van een geirriteerde huid van de brandnetels. De andere fietser heeft een hoofdwond en bloed hevig. Na checken van ambulance broeder mag ik zo naar huis en de andere fietser wordt ter controle mee genomen naar ziekenhuis.
Mijn fiets opgeraapt en kon er niet op verder fietsen.
Na enkele dagen contact opgenomen met andere fietser en gelukkig alleen oppervlakkige hoofdwond met lichte hersenschudding. Gelukkig niet ernstig. (en ja, wanneer hij een helm had gedragen, had hij waarschijnlijk geen trauma aan hoofd opgelopen - geen helmendiscussie a.u.b.)

Na enkele dagen ook maar eens goed naar fiets gekeken. Tuurlijk mijn 'kindje' - 1,5 jaar geleden zelf opgebouwd. Ik zag steeds meer schade.

AfbeeldingDSC_0497 by go-far, on Flickr

AfbeeldingDSC_0499 by go-far, on Flickr

Derailleurhanger afgebroken, derailleuroog gescheurd, seatstay rechts (frame - bovenste foto) verbogen, schijfrem en snelspanner achter scheef, stuurlint kapot, sram apex shifter kapot, achter derailleur stuk. Naar de fietsenmaker voor schaderapport, en een schade van ruim 1200 euro, omdat frame ook is afgekeurd. Nog een schade expert van de verzekering geweest en hoop dezer dagen wat meer te horen. Toch al weer 2,5 maand geleden.

Als vervanging komt alleen een fargo in aanmerking. Ben helemaal overtuigd van de geometrie en dropbar als alleskunner fiets. Eergisteren bij bike-components een nieuw frameset besteld - ze zijn meestal beperkt leverbaar. Na de rouwperiode komt nu weer de blijdschap van een nieuw project!

groet
Patrick
Jeetje wat bálen! Maar goed dat je direct doorpakt en je niet uit het veld laat slaan! Zo'n project wil ik ook nog eens doen... als de Santos versleten is. Dus dat duurt nog wel even... :|
verdorie! balen zeg! maar gelukkig niemand dood.
Ga je hem nog aansprakelijk stellen?
Travelmaster schreef: Zo'n project wil ik ook nog eens doen... als de Santos versleten is. Dus dat duurt nog wel even... :|
Dat kan inderdaad nog lang duren voordat die santos is versleten...
Slaapt schreef:verdorie! balen zeg! maar gelukkig niemand dood.
Ga je hem nog aansprakelijk stellen?
Gelukkig neemt hij de aansprakelijkheid/schuld op zich en zijn er getuigen.
Nou ja dat is dan nog een beetje verzachting.
Succes met het volgende project dan ook!
maak er wat moois van.
Wat jammer.....ben toch wel benieuwd welke achterdrager je had icm welke tassen? Mijn Stevens X5 heeft ook een korte achtervork maar ik overweeg toch om een drager te plaatsen, liefst toch wel źonder telkens met mijn hakken de tassen te raken. Ik dacht zelf aan een Tubus minimal....
Westerwolder schreef:Wat jammer.....ben toch wel benieuwd welke achterdrager je had icm welke tassen? Mijn Stevens X5 heeft ook een korte achtervork maar ik overweeg toch om een drager te plaatsen, liefst toch wel źonder telkens met mijn hakken de tassen te raken. Ik dacht zelf aan een Tubus minimal....
De fargo is een 29er, dus sowieso genoeg ruimte voor tassen, chainstay van 455 mm. Ik had een tubus cosmo erop. Nooit met mijn hak tegen de fietstassen gekomen.

groet Patrick
Westerwolder schreef:Wat jammer.....ben toch wel benieuwd welke achterdrager je had icm welke tassen? Mijn Stevens X5 heeft ook een korte achtervork maar ik overweeg toch om een drager te plaatsen, liefst toch wel źonder telkens met mijn hakken de tassen te raken. Ik dacht zelf aan een Tubus minimal....
Met een rekje met een extra horizontale buis, zoals de Tubus Logo of de Racktime Addit, kan je de tassen net die paar cm verder naar achteren plaatsen zodat je geen hielproblemen krijgt.
Heftig Pat. :shock: Klinkt alsof je nog best wel mazzel hebt gehad.
Is het nog een optie om het frame een tweede leven als "single speed trainings rondje monster" te geven? Of komt ie boven je bed te hangen? :D