Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 meiden in Marokko? - Forum Wereldfietser

2 meiden in Marokko?

Dag allen,

Ik ben samen met een vriendin aan het orienteren om 2 weken te gaan fietsen. Nu willen we eigenlijk graag naar Marokko: daar ben ik eerder geweest met m'n vriend, en dat beviel goed. Mijn vriendinnetje voelt zich er niet gerust op om met twee meiden te gaan... Zelf denk ik dat dat goed te doen moet zijn, maar wil toch graag informeren naar hoe Marokko is zonder mannelijke wederhelft? Solo-verhalen of ervaringen van meiden samen zijn meer dan welkom! We willen eind februari gaan, weer richting Anti-Atlas en stukje Hoge atlas.

Groet en alvast weer hartelijk dank voor de reacties!

Janneke (& Esther)
Janneke schreef:Dag allen,

Ik ben samen met een vriendin aan het orienteren om 2 weken te gaan fietsen. Nu willen we eigenlijk graag naar Marokko: daar ben ik eerder geweest met m'n vriend, en dat beviel goed. Mijn vriendinnetje voelt zich er niet gerust op om met twee meiden te gaan... Zelf denk ik dat dat goed te doen moet zijn, maar wil toch graag informeren naar hoe Marokko is zonder mannelijke wederhelft? Solo-verhalen of ervaringen van meiden samen zijn meer dan welkom! We willen eind februari gaan, weer richting Anti-Atlas en stukje Hoge atlas.

Groet en alvast weer hartelijk dank voor de reacties!

Janneke (& Esther)
Ik heb zelf geen ervaring daar, maar heb een tijd geleden met veel plezier een reisverslag gelezen van een vrouw alleen. Die reis begon in Nederland en ging via Frankrijk en Spanje naar Marokko. Misschien heb je in ieder geval iets aan het laatste gedeelte.
Het verslag is hier te vinden: http://delft-marokko-op-de-fiets.reisme ... sverhalen/

Groet, Joop
Hoi Janneke,

Als ik jullie vader zou zijn, fietste ik lekker achter jullie aan ! :D

Ik zeg, het moet bij jullie alleibei echt goed aanvoelen, anders niet doen !
Maar ja, aan de andere kant.......ellende kun je overal tegenkomen.


Groeten......Willem :D
Zie het boek de wind in mijn wielen van Josie Dew, deed exact wat jij wil: met een vriendin fietsen naar Marokko!
Je hoeft niet bang te zijn. Je moet alleen fietsen met lange broek en mouwen en soms vragen mannen of je al getrouwd bent.

Dit met het oog, dat zij graag naar europa willen omdat ze denken dat europa het paradijs is. Maar dit zal je in Nederland ook wel eens zijn overkomen.

Mario
Ik heb daar alleen gefietst, 3 weken. Lange mouwen en pijpen zijn verstandig. Uit beleefdheid en om geen verkeerde verwachtingen te scheppen. Verder geen strakke kleding, om dezelfde redenen.

Als ik dat als vrouw alleen kan, kunnen twee het zeker. Veel plezier daar, zou ik zeggen!
Ha, Janneke, de eerste vrouw die antwoordt! :-)

Ja, ik heb er zelf ook een goed gevoel bij, vorige keer had ik permanent een buff op m'n hoofd en lange mouwen en broek inderdaad en dat ging prima. Ik zal proberen of m'n vriendinnetje het ook ziet zitten, maar als 1 van de twee het echt niet wil dan gaat het niet lukken...

Heb echt zin om weer naar Marokko te gaan! Bedankt voor alle leuke reacties! Ik ga zeker ook de verhalen van de singel-vrouwen opzoeken!
Leuk dat je dit topic ben gestart! Ik (vrouw) loop zelf ook al een tijdje met het idee rond om naar en/of door Marokko te gaan fietsen, dus ik zal met belangstelling de berichten volgen. Ik hoop idd dat er dan wat meer vrouwen reageren..Ben benieuwd naar de ervaringen!