Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amerika kenners? - Forum Wereldfietser

Amerika kenners?

Hoi!

Onze tijd in Azie zit er bijna op.. Tijd dus om de VS te beginnen ''plannen''... Lees: tijd voor jullie hulp :-)

Hier alvast onze route die we graag volgen... Hebben jullie bepaalde stukken gedaan die waarvan jullie zeggen: SAAI of GEVAARLIJK of DOE ZEKER DAT STUK of zoiets?

Route ziet er als volgt uit:
- Los Angeles naar San Francisco via Pacific Coast
- Naar Woodforts via Western express
- Sierra Cascades naar de NP naar death valley naar Vegas
- Van Vegas naar de Grand Canyon Connector
- Terug aansluiten op de Western express naar Poncha Springs
- Via Great Devide naar Missoula
- Naar Vancouver

Hopelijk komt hier nu een afbeelding want anders ben je met vorige uitleg natuurlijk niets...

Afbeelding

http://www.adventurecycling.org/routes/RouteNetwork.pdf
bert claes schreef:Hoi!

Onze tijd in Azie zit er bijna op.. Tijd dus om de VS te beginnen ''plannen''... Lees: tijd voor jullie hulp :-)

Hier alvast onze route die we graag volgen... Hebben jullie bepaalde stukken gedaan die waarvan jullie zeggen: SAAI of GEVAARLIJK of DOE ZEKER DAT STUK of zoiets?

Route ziet er als volgt uit:
- Los Angeles naar San Francisco via Pacific Coast
- Naar Woodforts via Western express
- Sierra Cascades naar de NP naar death valley naar Vegas
- Van Vegas naar de Grand Canyon Connector
- Terug aansluiten op de Western express naar Poncha Springs
- Via Great Devide naar Missoula
- Naar Vancouver

Hopelijk komt hier nu een afbeelding want anders ben je met vorige uitleg natuurlijk niets...

Afbeelding

http://www.adventurecycling.org/routes/RouteNetwork.pdf
- Saai bestaat niet in usa, hitte bestaat wel in juni, juli, augustus (dan wil je op 2km hoogte zijn)!
- Utah, Glacier NP en Icefields Parkway zou ik wel meepikken als je in de buurt bent
- Neem zoveel mogelijk kleine weggetjes, snelwegen zonder shoulder met oversized trucks geeft een erg onprettig gevoel
Hoi Bert,

Klinkt goed! Daar zit muziek in.
Maar ik ben een keer vanuit LA en bij Santa Monica over de Santa Monica Boulevard door Beverly Hills en Hollywood gefietst.
Vervolgens over de Higway 2 Angeles Crest highway naar Las Vegas gefietst. The Crest is een bekend recreatie / ski-gebied.
Het was toen eind mei. Een week eerder lag er nog een meter sneeuw..de weg was afgezet vanwege herstelwerkzaamheden. Maar erg mooi. Wij konden er wel langs op de fiets.
Het is wel 2 dagen klimmen naar 3000m. Daarna daal je af naar de woestijn. Er zijn campings..(erg spartaans) en een restaurant halverwege waar je misschien kunt overnachten.
Voor beelden van deze weg. (staat gelijk in beeld). vimeo.com/user2192804

In ieder geval heel veel plezier in Amerika.
Een mooie route die je daar op het oog hebt.
Ik heb er een aantal stukken van gefietst. Het grootste 'probleem' bij deze route zal het klimaat zijn. Het weer in Vancouver en Missoula is wel even anders dan in het zuiden of Death Valley.
In Missoula (en noordelijker) is het lekker in de zomer, maar in de winter bitter koud.

Vergeet ook niet Yellowstone te bezoeken.

Als je nog eens verder wilt praten over deze route, ik sta ook op de Fiets en Wandelbeurs.

Of kijk op m'n site. Hoe dan ook, wens ik je alvast veel plezier :)

Gijs
Van Missoula tot Vancouver is de Kettle Valley Railway misschien een optie?

http://www.kettlevalleyrailway.ca
600 km over een oude spoorwegbedding, hoogstens 5% van de route deel je met auto's.

De KVR loopt van Castlegar tot Hope en bevindt zich geheel in Canada, zij het vlak naast de grens met de VS. Vanuit Hope sta je in twee dagen fietsen in Vancouver.

Ik heb de KVR in 2011 (in tegengestelde richting) gedaan en kan dat stukje Canada alleen maar aanraden. Foto's op onderstaande link.

Ik denk wel dat de route maar echt goed te doen is vanaf mei. Ik heb het stuk tussen Hope en Brookmere via de snelweg moeten doen omdat daar toen stukken versperd waren door 'rockfall' veroorzaakt door de smeltende sneeuw.
Hoi Bert,
Leuk, maar volgens mij is het een ingewikkeld plan. Ik begrijp dat je wel een stuk wil treinen (dat is ook wel mooi hoor). Zelf heb ik twee lange fietsreizen gemaakt in de VS. De eerste keer begon ik in Los Angeles. Ik heb toen anderhalve dag de kust gevolgd, maar ben dan via het binnenland naar Sequoia en Yosemite gefietst. Ik heb vanaf Merced de trein gepakt naar Portland en ik heb daar nog een week gefietst tot aan Seattle. De tweede tocht was van Denver naar Alaska. Nationale parken als Yellowstone, Dinosaur en in Canada Banff en Jasper. Allemaal heerlijk mooi. Tip is om vroeg te beginnen op de Icefields Parkway (dus rond 8.00 uur), want rond 10.00 uur kan het al redelijk druk zijn op de weg als de toeristen komen. Verder altijd een tip is om in de VS of Canada is gewoon ergens koffie te gaan drinken aan het einde van de dag (vergeet een kleine fooi niet! want serveersters worden onder betaald) en dan vragen naar een mogelijkheid om je tent op te zetten. Succes. Als je meer tips wilt hebben, hoor ik het graag.
Had ook eens 't idee. Hier nog mijn ontwerp voor dat deel wat jij wil gaan doen.
Naar Woodforts via Western express.

Afbeelding