Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Past een Magura HS 33 hendel op HS 11? - Forum Wereldfietser

Past een Magura HS 33 hendel op HS 11?

Hoi,

Mijn remhendel is afgebroken van mijn Magura HS11.
Past een remhendel van de HS33 ook op de HS11?

Thanks alvast

gr
M276 schreef:Hoi,

Mijn remhendel is afgebroken van mijn Magura HS11.
Past een remhendel van de HS33 ook op de HS11?

Thanks alvast

gr
Alle magura velgremmen kun je op alle magura velgremgrepen aansluiten, hoewel soms de aansluiting even anders is (tonnetje of slangpilaar)

Of de greep zelf (van het fameuze Bros! Bros! Bros! aluminium) te verwisselen zijn hangt af van de jaargang
m-gineering schreef:
M276 schreef:Hoi,

Mijn remhendel is afgebroken van mijn Magura HS11.
Past een remhendel van de HS33 ook op de HS11?

Thanks alvast

gr
Alle magura velgremmen kun je op alle magura velgremgrepen aansluiten, hoewel soms de aansluiting even anders is (tonnetje of slangpilaar)

Of de greep zelf (van het fameuze Bros! Bros! Bros! aluminium) te verwisselen zijn hangt af van de jaargang
is dat tegenwoordig nog steeds zo bros? ik heb gelezen van mensen die baalden van de Magura grepen omdat ze konden breken als er lang en hard in geknepen werd.
Afhankelijk van wat er is afgebroken hoef je soms niet alles te vervangen: de hendel kan je apart bestellen. Op e-bay vind je ook nog andere stukken apart.
Ik was ook eigenlijk alleen van plan de hendel te vervangen. Het hydraulische gedeelte werkt nog prima.
Ik moet nu alleen even zoeken waar ik die dingen kan krijgen.

Heeft iemand toevallig nog een hendel liggen voor links. Liefst zwart.
M276 schreef:
Heeft iemand toevallig nog een hendel liggen voor links. Liefst zwart.
hs11 is net zo'n precieze benadering als VW Golf
Marten bedoelt te zeggen dat je zonder nauwkeuriger informatie over het modeljaar nog niets weet.
W
Ahha maar dat zou betekenen dat de remhendels dus niet uitwisselbaar zijn zoals ik in de eerste post vroeg?

En waar vind ik op die dingen een modeljaar?

Ze zitten op een Gazelle XR4 uit ik dacht 2009.
Dus dat zou betekenen dat ze uit 2009 of eerder komen.

Het zijn in ieder geval niet die gene waar je de cover van kan wisselen.
M276 schreef:Ahha maar dat zou betekenen dat de remhendels dus niet uitwisselbaar zijn zoals ik in de eerste post vroeg?

En waar vind ik op die dingen een modeljaar?

Ze zitten op een Gazelle XR4 uit ik dacht 2009.
Dus dat zou betekenen dat ze uit 2009 of eerder komen.

Het zijn in ieder geval niet die gene waar je de cover van kan wisselen.
In dit soort gevallen kan een fotootje wel eens uitkomst bieden. Misschien dat we het eraan kunnen zien?
Ik zat er al aan te denken.
Komt eraan :)
Hoop dat jullie hier iets aan kunnen zien

Afbeelding

Afbeelding
helaas het stukje dat er toe doet staat net niet op de foto's. het gaat om de aansluiting van de leiding op de hendel. dat is of een koppeling met een knelfitting of een schroefbusje met een nippel voor de leiding. (Daarvoor moet je het rubber kapje dat eroverheen zit even lostrekken)
Nee ik wil niet de hele unit vervangen. Alleen de hendel die je induwt met je vingers.
Dus dat gedeelte waar HS11 op staat moet blijven zitten. En de deel wat je los schroeft met die imbus schroef wil ik vervangen.

Dit zeg maar alleen dan passend voor mijn HS11:

Afbeelding