Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WakaWaka Light - Forum Wereldfietser

WakaWaka Light

Ik weet niet of het hier al eens voorbij is gekomen, maar ik kwam hierop via de site van Op Pad. Lijkt me een aardige gadget voor mensen die géén naafdynamo hebben (zoals ikke). Ziet er ook robuust uit, itt andere solar chargers. Kan er ook m'n ereader mee opladen, indien nodig.
De rekensom (hele dag, 23% rendement, oppervlakte, barrerijcapaciteit (aanname 3,7 V) klopt.
Als zaklamp is hij erg zwaar en in de vierkantemeterprijs van de connecellen en de capaciteit van de accu's zit het hem ook niet. De prijs kan alleen gerechtvaardigd worden door de mogelijkheden en je behoefte om iets anders op te laden.
Leon
Djeezz... gewoon de link vergeten :oops: ! Merci!
Leon schreef:De rekensom (hele dag, 23% rendement, oppervlakte, barrerijcapaciteit (aanname 3,7 V) klopt.
Als zaklamp is hij erg zwaar en in de vierkantemeterprijs van de connecellen en de capaciteit van de accu's zit het hem ook niet. De prijs kan alleen gerechtvaardigd worden door de mogelijkheden en je behoefte om iets anders op te laden.
Leon
Ik zou het ook eerder als leeslamp beschouwen, en algemene verlichting in de tent, wellicht. Niets wat een hoofdlampje niet zou kunnen, op 3 AAA-tjes. Ik vond inderdaad de laadfunctionaliteit een aardige extra feature. Ik heb nu een solarcharger die echt geen bal deed. Een hele dag in de felle zon op Samos gaf me max 5% extra...:(.
Leon schreef:De prijs kan alleen gerechtvaardigd worden door de mogelijkheden en je behoefte om iets anders op te laden.
Leon
Op de WakaWaka site lees ik dat van de prijs van €59 er €22 wordt gebruikt om twee zonneladers met licht te schenken aan mensen in Haïti die geen stroom hebben. Daarmee is het apparaat geen koopje, maar je helpt er ook andere mensen mee. Iets wat ook zeker zijn waarde heeft.
Travelmaster schreef:Ik vond inderdaad de laadfunctionaliteit een aardige extra feature. Ik heb nu een solarcharger die echt geen bal deed. Een hele dag in de felle zon op Samos gaf me max 5% extra....
Haha, ik had precies hetzelfde. Vergeleken met eerdere (best prijzige) zonneladers is de WakaWaka Power een verademing want deze werkt gewoon. 193 gram maar zeer functioneel voor op reis, op de boot of als er geen stopcontact in de buurt is. Het scheelt ook veel zorgen dat je smartphone of camera niet onbeheerd bij de douches op een camping achterlaat. Ik doe de zonnelader in een transparant iphonehoesje dat ik op een rugtas bind.
Inmiddels is de WakaWaka zonnelader te koop en het is echt een mooi product geworden. ( http://www.ecomondo.nl/winkel/wakawaka-power-geel/ ) Gisteren heb ik de iPhone nog volledig op zonlicht opgeladen en branden er van de batterij-indicator nog twee van de vier lampjes. Dat is ruim voldoende om nog volop licht te geven of je camera nog even extra op te laden. Wij laden onze olympus compactcamera er ook mee op. Het mooie is dat zelfs bij ‘Hollands’ weer de batterij door daglicht wordt opgeladen.
Even een "upje" over de wakawaka: ik heb 'm nooit aangeschaft. Maar nu heb ik sindskort een systeemcamera (Samsung NX300M), een heel fijn apparaat. Grootste nadeel tov mijn DSLR is dat ik de batterij vaker moet opladen, én dat ik 'm moet opladen ín de camera. Daarmee laat je hem niet zomaar ergens achter in een toiletgebouw met stopcontact.

Nu vroeg ik mij af of ik de samsung-accu zou kunnen opladen met de WakaWaka Power Plus. De capaciteit lijkt genoeg voor bijna 2x opladen van een accu, dus dat zou mooi zijn... Ervaringen, anyone?
Travelmaster schreef:Grootste nadeel tov mijn DSLR is dat ik de batterij vaker moet opladen, én dat ik 'm moet opladen ín de camera.
Als er standaard geen lader bij de camera zit kun je die toch kopen? Dat lijkt me een handigere en lichtere oplossing.
(http://www.beslist.nl/products/accessoi ... oor_NX300/)
Maar wel eentje waarbij ik veroordeeld ben tot een stopcontact;). Maar je hebt een punt natuurlijk. Ik had niet eens gerealiseerd dat je die laders natuurlijk los kunt kopen :oops: :shock: !

Toch ben ik wel benieuwd of iemand er ervaring mee heeft, het laden van een systeemcamera via een wakawaka.
lader en xtra accus kopen..met meerdere accus heb je altijd een buffer als je geen mogelijkheid hebt op op te laden...bv geen elektriciteitsaansluiting...of bewolkt weer..m'n ouwe nikon heeft 4 batterypacks en dan ben nje niet afhankelijk van zon of stroom...en als dat niet voldoene is..kunnen er ook penlights in... maar on topic..koop gewoon ook reserve accupacks
Reeds 1 extra accu in the pocket. Maar aangezien ik deze camera nog niet héél lang heb, kan ik nog niet inschatten hoe lang ik met die twee accu's doe. Géén drie weken, vermoedelijk!
nobbiomatic schreef:lader en xtra accus kopen..met meerdere accus heb je altijd een buffer als je geen mogelijkheid hebt op op te laden...bv geen elektriciteitsaansluiting...of bewolkt weer..m'n ouwe nikon heeft 4 batterypacks en dan ben nje niet afhankelijk van zon of stroom...en als dat niet voldoene is..kunnen er ook penlights in... maar on topic..koop gewoon ook reserve accupacks
Zonneladers van tegenwoordig doen het ook prima bij bewolkt weer. Daarbij is een voordeel van de Wakawaka of andere zonnelader naar mijn idee juist dat je gewicht en ruimte bespaart doordat je minder accu's en opladers voor allerlei apparatuur nodig hebt. Met mijn zonnelader van zo'n 100-150 gram laad ik meerdere keren mijn smartphone en camera op. Tenzij je extreem veel apparatuur hebt, ben je met een zonnelader niet afhankelijk van een stopcontact.
Mocht mijn zonnelader aan vervanging toe zijn, dan wordt het een Wakawaka, al is het alleen maar vanwege de sympathieke missie.

Dirk
Verleden week was er bij kassa een test van portable zonneladers. Daar kwam de Wakawaka ook goed uit de bus. http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... p/speel/1/
Overigens zet ik persoonlijk wel wat vraagtekens bij het gebruik van deze kleine laders voor mobiel gebruik. Mijn ervaring thuis met panelen op het dak (nieuwe panelen verleden jaar aangeschaft) is dat het verschil in opbrengst bij volledige beschijning van de zon en op het moment dat er een wolk voor de zon komt heel groot is. De opbrengst kan dan gemakkelijk dalen met 70% of meer, daarbij komt dat je de panelen goed op de zon gericht moet houden anders daalt de opbrengst ook aanzienlijk. In de getoonde proefopstelling bij Kassa gebruikte men een vaste opstelling. Op de fiets met wisselende kompaskoersen en regelmatig bewolking zie ik mij nog niet zo snel een zonnepaneeltje gebruiken.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Verleden week was er bij kassa een test van portable zonneladers. Daar kwam de Wakawaka ook goed uit de bus.
Leuke test, ik was deze uitzending nog niet tegengekomen op het internet!

Inmiddels heb ik een Waka Waka Power + aangeschaft, het apparaat maakt op het 1e gezicht een solide indruk (veel van deze zonnepaneeltjes / laders zijn nogal kwetsbaar, zo hield mijn Bushnell Solarwrap Mini er na 2-3 vakanties al mee op)

Binnenkort vertrek ik voor 2 weken naar Italië, ik zal eens kijken hoe het bevalt en tzt mijn bevindingen hier posten...
Ik heb de originele Waka Waka, en Waka Waka Power beide gebruikt op fietsvakanties.

De eerste is enkel een licht en kan als leeslamp tot kamerverlichting worden gebruikt, in een noodgeval ook als fietsverlichting. De Waka Waka power is een stuk veelzijdiger want het is naast een licht ook een oplader en powerbank.

Vorig jaar in Zweden gebruikt en afgelopen twee weken in Engeland. Kan bovenop een (Ortlieb) tas worden bevestigd waarmee je tijdens het fietsen kan opladen. Op een zonnige dag kun je hem helemaal volladen. Aan het eind/begin van de dag laadt ik dan mijn telefoon (gebruikt voor navigatie) er mee op die aan het eind van de dag meestal nog tussen de 50% en 70% energie heeft, dan kan je ook nog een camera mee opladen of de telefoon van mijn vriendin, soms ook tijdens het fietsen door de kabel te tas in te laten lopen.

Nadeel is de beperkte capaciteit van de interne accu, deze is niet genoeg om twee apparaten 100% op te laden, maar het is voldoende om ze draaiende te houden als je aan het wildkamperen bent of op campings verblijft zonder stroomvoorziening. De lamp is een extra bonus om de tent mee te verlichten of 's nachts de weg naar het toilet te vinden.
Kijk dat zijn reviews die graag lees. Ik ga er ook een bestellen!
Travelmaster schreef:Kijk dat zijn reviews die graag lees. Ik ga er ook een bestellen!
Ergens op de website van Waka Waka staat een vragenlijst waarmee je een kortingscode kan "verdienden", scheelt weer €5,-!
Niall schreef:
Travelmaster schreef:Kijk dat zijn reviews die graag lees. Ik ga er ook een bestellen!
Ergens op de website van Waka Waka staat een vragenlijst waarmee je een kortingscode kan "verdienden", scheelt weer €5,-!
Ik zeg: jij bent goed bezig :lol: !
Waka Waka is overigens ook bezig met wat krachtigers, vernam ik via Facebook: http://nl.waka-waka.com/nieuws/2014/10/wakawaka-base/
Op FB lieten ze de eerste dummyverpakking zien.