Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mijn blog - Forum Wereldfietser

mijn blog

ik heb er nu ook eentje, zie http://dewarmeketting.wordpress.com/

lars
Veel plezier/succes met de tocht. Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen. En ga je ook wat foto's plaatsen?
Dankje. Dat is wel de bedoeling, maar aanvankelijk wordt het toch vooral trappen met de trappers. Eens over Helsinki gaan we meer op het gemakje, mijn maat is amateurfotograaf, ik sta dan zeker op de mooiste foto's :wink:

Dit is de blog van Tom: http://tomtheroad.blogspot.nl/
Ook ik ga je volgen erg benieuwd.

Gr
hoi,

ik ben ook wel benieuwd wat het gaat worden, vooral vanwege de timing. Zelf wacht ik nog maar even voordat ik die kant op ga 8)

Ik ga je blog volgen.

veel fietsplezier en groeten, Jeroen.
Ik kan nu ook al een galerij maken :D zie http://dewarmeketting.wordpress.com

btw ik weet niet of het makkelijker is met spleetogen, maar een vriend wees me op deze blog: http://www.tim.hi-ho.ne.jp/andow/fareas ... eport.html finnen noemen mij een eskimo, maar ik zeg BRRRRRRRRR
toffe foto's! Succes met de solo reis naar Oulu. (is mooie stad)
Dankje, naar (goede?) gewoonte vertrek ik niet vandaag maar morgen, eerst nog eens goed eten en drinken met fijn gezelschap
Winterfietsen, de nieuwe zomer vakantie 8)
Shane schreef:Winterfietsen, de nieuwe zomer vakantie 8)
Liever sneeuw en kou dan regen en kou!!

Ik fiets de laatste dagen met muts en een buff daar omheen gewikkeld (nek en oren). Ik voel me net een Marokkaans vrouwtje, maar het fietst heerlijk tochtvrij! Kwestie van aankleden, maar 100x liever dit mooi zonnige koude weer en een beetje wind dan 10 graden warmer en regen.

En Shane? Hoe hield jij het warm in de avond? Is dat naast een kwestie van isoleren ook een kwestie van lekker veel eten?
AB schreef: En Shane? Hoe hield jij het warm in de avond? Is dat naast een kwestie van isoleren ook een kwestie van lekker veel eten?
Juist kleding en elke 15-30 minuten een stukje lopen of rennen(2 minuten).....ook het lichamelijke arbeid over de hele avond smeren ipv alles gelijk doen bij aankomst.

http://wintercycletouring.com/2013/03/c ... r-cycling/
Shane schreef:
AB schreef: En Shane? Hoe hield jij het warm in de avond? Is dat naast een kwestie van isoleren ook een kwestie van lekker veel eten?
Juist kleding en elke 15-30 minuten een stukje lopen of rennen(2 minuten).....ook het lichamelijke arbeid over de hele avond smeren ipv alles gelijk doen bij aankomst.

http://wintercycletouring.com/2013/03/c ... r-cycling/
Heb je wel eens zodanig de bibbers gekregen dat je het niet meer warm kreeg??

Heb dat eens midden in de zomer meegemaakt in Zwitserland. Met regen in de afdaling en dan helemaal onderkoeld raken. Ik verbaas me er nog over hoe een lichaam dan kan bibberen, niet stil te krijgen ;).
AB schreef:Heb je wel eens zodanig de bibbers gekregen dat je het niet meer warm kreeg?? Heb dat eens midden in de zomer meegemaakt in Zwitserland. Met regen in de afdaling en dan helemaal onderkoeld raken. Ik verbaas me er nog over hoe een lichaam dan kan bibberen, niet stil te krijgen ;).
Heb je het nog niet koud genoeg gehad want dan bibber je namelijk niet meer. Als je het echt koud hebt voel je niets, en dat is heel eng. Je bent verdoofd, lijkt alsof je in een andere wereld zit, zoiets als teveel pretsigaretjes gerookt maar dan zonder de pret. En mocht je weer 'ontdooien' dan pas komt de pijn, brr dat wil je niet weten.
Mijn tenen leken deze winter een beetje op de nederlandse vlag (rood, wit en blauw) en dan had ik nog mazzel. Heb een twee maat grotere schoen moeten kopen anders konden m'n voeten er niet in, zo dik waren ze. Oeioei, erg pijnlijk en vloeken helpt helaas niet. :(
Nee, het fietsen in extreme kou is echt geen grapje.

Maar nu is het hier al de hele maand fantastisch weer. 's Nachts tussen de -10 en -20°C en overdag heerlijk met een tshirt aan in de sneeuw lekker bruin bakken! :D

En Lars, geweldig en je hebt er nog een volgeling bij!

Hejdå, Yopie
Shane schreef:Winterfietsen, de nieuwe zomer vakantie 8)


lijkt het nou zo, of is winterfietsen in de mode tegenwoordig? :D

Overigens heb ik wel respect voor deze prestaties.
Grappig is dat, naar aanleiding van dat 's avonds een stukje lopen, vraag ik tom net of hij 'dat filmpje van op het meer, rond de tent' voor publicatie vatbaar vindt. Ja natuurlijk zegt ie, het staat op youtube
Dus: http://www.youtube.com/watch?v=gwwX6qF8zRA

Tja mode... Misschien is bloggen in de mode, en ben ik een meelopertje, of meefietsertje...haha verdorie toch. Maar ik verlang ook wel naar een zomers tochtje hoor eerlijk gezegd. Maar die Japanner in mijn link deed het in 2005, misschien een trendsetter, dan toch een extreme. Respect is voor mij een basishouding, maar voor hem roep ik het ook uit RESPECT, en dit overtreft dan wel deze basishouding

Ik hoop dat het op de countryside overdag niet zo slushy wordt als hier in Joensuu. Dat zal ik morgen eens onderzoeken, normaal gezien vertrek ik possibly maybe zeker en vast
Net nog een stukje geblogd

Ik vertrek morgen uit Kiruna richting Narvik en Lofoten, zou dan rond Bodo terug op het vasteland willen komen en vervolgens richting mijn vrienden in de buurt van Stromsund, Zweden fietsen.

Veel meer dan een weekje voor het Noorse avontuur wil ik eigenlijk niet uittrekken, maar wat moet, dat moet maar :wink: Is de E10 een beetje te fietsen, of op zijn minst toegstaan? Google stuurt de voetganger die van Abisko naar Harstad wil helemaal om via het Noorden, E45 en e8!!?Dat zie ik toch echt niet zitten...
En wat moet ik ongeveer voorzien aan budget voor de ferries?

Ik moet hier afsluiten in de bibliotheek, als iemand tips heeft dan lees ik het graag, vanavond in de hostel, op mijn eerste generatie I-podje, als het een beetje meezit.Iets posten via dat medium zit er zeker niet in.
lamaes schreef:Is de E10 een beetje te fietsen, of op zijn minst toegstaan?
Het Zweedse deel is gewoon lekker doortrappen, laatste stuk wordt beetje klimmen.
Het Noorse deel van de E10 kan ik je niet mee helpen.
Die grote doorgaande wegen in Noorwegen zijn voor mij trouwens altijd veel te druk, daar kom ik niet meer.

En oja, de Noren doen niet voor niets boodschappen in Zweden, tis erg duur!

Plezier!
Neem wat te drinken mee vanuit Sweden, Norwegen is niet te betalen als je een biertje wil......
Ja, goede tip, had ik vergeten te zeggen!
Het werd dus E10 tot Å en terug naar Moskenes, met enkele zijsprongetjes op Lofoten (Henningsvær en Stamsund) en bijna alles ervan was echt formidabel. Zondagavond tussen Svappavaara en Kiruna is wel het drukste wat ik meemaakte, dat was niet meer tof. Naar het schijnt is het vooral vrijdag- en zondagavond aan te raden de verbindingswegen te mijden. Het Noorse deel van E10 is eerst magnifiek, beetje klimmen tussen de bergen en dan plots een afdaling op de fjorden. Dan wel wat druk tot Bjerkvik, waar E10 en E6 terug afsplitsen. Vooral zuidelijk Lofoten is heerlijk rustig, deze tijd van het jaar toch.

En dank je voor de tip, al moet ik zeggen dat ik na 6 dagen Noorwegen 65 NKR had opgemaakt, en mijn voorraadje van de systembolaget had ik nog bijna niet aangeraakt :D enkel maar om toch een klein gebaar van dankbaarheid te maken. Ik kreeg daar alles van de mensen, super lief en ze brouwen straf spul hehe. Op het eind wel wat meer boodschappen moeten doen in inderdaad niet goedkoop pfjoew en vinmonopolet is enkel sightseeing