Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Plaatselijke en regionale rondjes - Forum Wereldfietser

Plaatselijke en regionale rondjes

Het aantal plaatselijke en regionale rondjes van de Wereldfietser groeit.
Gewoon steeds een keer per maand op een vast tijdstip en op een vaste plaats afspreken, zoals de Febo bij de Berlagebrug in Amsterdam, of het Peerd van Ome Loeks voor het station in Groningen.
Er zijn nu vaste rondjes in:
Amsterdam;
Rotterdam;
Groningen;
en Utrecht lijkt nu ook op de kaart te staan.
Er is een initiatief in Tilburg.
In de volgende agglomeraties heeft de Wereldfietser aardig wat leden.
Wie neemt het initiatief in:
Alkmaar/ Noord-Holland-Noord;
Leiden/Bollenstreek;
't Gooi/Amersfoort;
Den Haag;
Eindhoven;
Arnhem/Nijmegen;
Apeldoorn/Zwolle/Deventer;
Twente.
Sommige rondjes lopen prima. Andere rondjes zouden ondersteuning kunnen gebruiken. Ook nieuwe rondjes komen niet altijd vanzelf.
Wie van het bestuur zou de rondjes kunnen ondersteunen? Er zou per e-mail een oproep kunnen worden gedaan aan alle leden in een bepaalde regio.
Is er iemand die kan optreden als rondjes-coördinator?
bert sitters schreef: Wie van het bestuur zou de rondjes kunnen ondersteunen? Er zou per e-mail een oproep kunnen worden gedaan aan alle leden in een bepaalde regio.
Is er iemand die kan optreden als rondjes-coördinator?
Je vergeet de kerngroep, de visitatiecommissie, de projectgroep, de adviseur die het haalbaarheidsonderzoek coordineert......

Twee of drie gekken die een route kunnen verzinnen, meer heb je niet nodig. Als die niet uit zich zelf opstaan, kun je coordineren tot je een ons weegt
m-gineering schreef:
bert sitters schreef: Wie van het bestuur zou de rondjes kunnen ondersteunen? Er zou per e-mail een oproep kunnen worden gedaan aan alle leden in een bepaalde regio.
Is er iemand die kan optreden als rondjes-coördinator?
Je vergeet de kerngroep, de visitatiecommissie, de projectgroep, de adviseur die het haalbaarheidsonderzoek coordineert......

Twee of drie gekken die een route kunnen verzinnen, meer heb je niet nodig. Als die niet uit zich zelf opstaan, kun je coordineren tot je een ons weegt
Ha die Marten,

Jij lijkt geknipt voor die klus! :wink:
Dat lijkt me nu precies niets voor het bestuur, Bert.
Er is in januari over gesproken in de activiteitencommissie (waar ik bij was om een paar dingen vanuit het rapport van de 'Denktank' te waarborgen).

Groet,
Robertjan
Robertjan schreef:Dat lijkt me nu precies niets voor het bestuur, Bert.
Er is in januari over gesproken in de activiteitencommissie (waar ik bij was om een paar dingen vanuit het rapport van de 'Denktank' te waarborgen).

Groet,
Robertjan
Ik zie graag de voorstellen van het bestuur.
Als jij het bestuur wilt komen versterken, ben je van harte welkom.
Wat me vanuit welk orgaan van de vereniging dan ook vandaan wel handig lijkt, is een mogelijkheid om ook leden die geen forum lezen, op de hoogte te (laten) stellen van de nieuwe initiatieven. Een mailing voor mensen in een straal van X km. rondom de plaats van het rondje misschien een mogelijkheid?
De (uitbestede) ledenadministratie werkt momenteel met een Excel-bestand om alles bij te houden. Ik durf zo uit m'n hoofd niet te zeggen of het eenvoudig is om daar automatisch een geografische selectie in te maken. We zouden dat natuurlijk kunnen nagaan. Tips zijn altijd welkom, ook als eenmalige hulp (waardoor je nergens aan 'vast' zit).

Als moderator:
Onderwerp verplaatst naar Feedback, omdat daarover de eerste post met name ging.
m-gineering schreef:Twee of drie gekken die een route kunnen verzinnen, meer heb je niet nodig. Als die niet uit zich zelf opstaan, kun je coordineren tot je een ons weegt
Ik zie een rondje Amersfoort wel zitten. Nog meer gekken die hier een snok aan willen geven?
Robertjan schreef:De (uitbestede) ledenadministratie werkt momenteel met een Excel-bestand om alles bij te houden. Ik durf zo uit m'n hoofd niet te zeggen of het eenvoudig is om daar automatisch een geografische selectie in te maken. We zouden dat natuurlijk kunnen nagaan. Tips zijn altijd welkom, ook als eenmalige hulp (waardoor je nergens aan 'vast' zit).

Als moderator:
Onderwerp verplaatst naar Feedback, omdat daarover de eerste post met name ging.

In het xl bestand kan gegroepeerd worden op postcode vervolgens is op basis van de postcodekaart (uit bijv wikipedia) is een grove onderscheiding te maken rondom de steden.

Als het bestuur hier niet aan beginnen wil wat betreft mailing, dan kan er mogelijk een stukje in de digitale nieuwsbrief en tijdschrift om mensen te verwijzen naar het forum over het bestaan van de maandelijkse stedenrondjes, lijkt mij.
Roald schreef:
Als het bestuur hier niet aan beginnen wil wat betreft mailing, dan kan er mogelijk een stukje in de digitale nieuwsbrief en tijdschrift om mensen te verwijzen naar het forum over het bestaan van de maandelijkse stedenrondjes, lijkt mij.
Het heeft al meerdere malen in de digitale nieuwsbrief gestaan. Niet altijd, maar wel regelmatig. Ik gebruik dit soort berichten als ik nog wat pagina ruimte over heb.
Ja, dat van de postcode weet ik wel. Maar Excel kent zelf natuurlijk niet de postcodes in een bepaalde straal rondom een andere postcode. Dan komt het toch aan op even handmatig zoeken. Ik had zelf geen idee waar een postcodekaart te vinden, maar zoiets eenvoudigs als Wikipedia spreekt eigenlijk wel voor zich. Bedankt voor die tip.
Verder een aardig idee natuurlijk voor de AC. Zal het bestuurslid Activiteiten eens wijzen op dit voorstel hier op het forum.
Robertjan schreef:Ja, dat van de postcode weet ik wel. Maar Excel kent zelf natuurlijk niet de postcodes in een bepaalde straal rondom een andere postcode. Dan komt het toch aan op even handmatig zoeken. Ik had zelf geen idee waar een postcodekaart te vinden, maar zoiets eenvoudigs als Wikipedia spreekt eigenlijk wel voor zich. Bedankt voor die tip.
Verder een aardig idee natuurlijk voor de AC. Zal het bestuurslid Activiteiten eens wijzen op dit voorstel hier op het forum.
[tappetap] hier is een lijst met postcode vs geografische locatie.

http://www.d-centralize.nl/projects/6pp/downloads


Dan is een bestand filteren op een wolk van x km rond een postcode zo gepiept
stgra schreef:Ik zie een rondje Amersfoort wel zitten. Nog meer gekken die hier een snok aan willen geven?
Hier nog een Amersfoortse gek, tot nu toe altijd alleen gefietst of met dochter, maar wil wel eens proberen om wat samen te doen, startpunt station Amersfoort is om de hoek voor mij, en een aantal routes heb ik paraat, varierend van 40 tot 80 km.
Tijd is helaas beperkt...

Jeroen
Ik als beginnend vakantiefietser en (nog) niet lid van de wereldfietser zie een rondje in de plaatselijke omgeving wel zitten !
Ik woon op Goeree Overflakkee en als er interesse is in een rondje hier wil ik daar wel vorm aan geven.
Misschien eens peilen of er interesse is ?

Groet,
Corné
jeroenh schreef:
stgra schreef:Ik zie een rondje Amersfoort wel zitten. Nog meer gekken die hier een snok aan willen geven?
Hier nog een Amersfoortse gek, tot nu toe altijd alleen gefietst of met dochter, maar wil wel eens proberen om wat samen te doen, startpunt station Amersfoort is om de hoek voor mij, en een aantal routes heb ik paraat, varierend van 40 tot 80 km.
Tijd is helaas beperkt...

Jeroen
Kijk, we hebben al een groep :lol:
Voor je het weet hebben we een rondje A'foort, waar een wisselende groep maandelijks (?) samen leuke routes fietst :!:
Nog meer liefhebbers?
Leuk initiatief! Van de hier genoemde regio's ligt Arnhem het dichtst bij me in de buurt, maar als rondjes uit Amersfoort of Utrecht een beetje mijn kant op komen dan ben ik vast geinteresseerd een keer een stukje mee te fietsen vanuit Wageningen... Rondjes vanuit Arnhem (of, zeg, Elst) zou ik wel meer als een 'thuisrondje' zien, en daar zou ik me misschien wel aan een route durven wagen over een tijdje. Maar aan iets periodieks organiseren heb ik (nog) geen behoefte. ;)
HansvanderVeeke schreef:
Roald schreef:
Als het bestuur hier niet aan beginnen wil wat betreft mailing, dan kan er mogelijk een stukje in de digitale nieuwsbrief en tijdschrift om mensen te verwijzen naar het forum over het bestaan van de maandelijkse stedenrondjes, lijkt mij.
Het heeft al meerdere malen in de digitale nieuwsbrief gestaan. Niet altijd, maar wel regelmatig. Ik gebruik dit soort berichten als ik nog wat pagina ruimte over heb.
Ik heb je punt ook bij de redactie van het blad onder de aandacht gebracht. Van Frouke heb ik de toezegging dat er wat aandacht aan besteedt gaat worden in het blad. De komende lukt niet, maar die daarna wel.