Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vanaf 11 maart Fietsatlas Nederland, Lidl - Forum Wereldfietser

vanaf 11 maart Fietsatlas Nederland, Lidl

Vanaf komende maandag heeft de Lidl weer een Fietsatlas Nederland te koop, voor €12,99
  • Complete fietsatlas van heel Nederland
    Stel zelf uw routes samen met behulp van de fietsknooppunten
    Kilometeraanduiding tussen de knooppunten
    Schaal 1:75.000
Ze hebben dan ook andere fietsspullen in de verkoop.

roosje
roosje schreef:Vanaf komende maandag heeft de Lidl weer een Fietsatlas Nederland te koop, voor €12,99
  • Complete fietsatlas van heel Nederland
    Stel zelf uw routes samen met behulp van de fietsknooppunten
    Kilometeraanduiding tussen de knooppunten
    Schaal 1:75.000
Ze hebben dan ook andere fietsspullen in de verkoop.

roosje
Staan de Lidl's ook allemaal op de kaarten in die atlas?
Maandagmorgen meteen even kijken, want die fietsspullen zijn vaak snel uitverkocht bij de Lidl.
Staan de Lidl's ook allemaal op de kaarten in die atlas?


Ha Ha de Lidls staan inderdaad vermeld.
Jammer dat niet alle snackbars erop staan...kon ik anders verenigen met het gezonde fietsen.
Ik kom zojuist terug uit de Lidl.
Ik ga de Lidl-fietsatlas testen in de praktijk en vergelijken met de ANWB-fietsatlas.
Maar nu alvast:
De schaal van ANWB-atlas is 1 : 100.000 en de Lidl-atlas 1 : 75.000
Nadeel van de ANWB-atlas is dat de nummers van de knooppunten niet overal kloppen
Nadeel van de Lidl is dat de LF-routes er niet opstaan. Deze staan wel in de ANWB-atlas.
In de ANWB-atlas staan horeca-bedrijven buiten de bebouwde kom gemarkeerd.
De ANWB-Atlas bevat veel orientatiepunten: kerktorens, molens, windturbines, zendmasten, brandtorens, watertorens, begraafplaatsen. Die mis ik bij de Lidl.
Bij de Lidl-Atlas kreeg ik gratis een fietsvoordeelpas.
Eerst eens even kijken wat ik aan deze pas heb. Ik moet onderhand op stap met een extra tas om al mijn pasjes in op te bergen.

Bij de Lidl waren nog meer aanbiedingen:
hogedruk pompen voor diverse ventielen met manometer 6,99;
fietscomputers 5,99;
zonnebrillen 8,99;
damesfietsschoenen tot maat 40 12,99
Allerlei fietskleding.
Op maandag zijn de meeste fietsenzaken gesloten. Ik zag een paar van die fietsenboeren hun karretje vol laden bij de Lidl.
Ik kom ook net van de Lidl (niet mijn winkel, maar in deze...).
Ik heb een driekwart en een korte fietsbroek gekocht en ik vind ze prima (net gepast). Beide zijn een tientje.
Ook nog een paar fietshandschoenen meegepakt voor 3,99 en die lijken me ook best redelijk in orde.
Over de pomp heb ik getwijfeld, maar eigenlijk heb ik een prima pomp en met mijn handen voelen hoe de spanning is, is eigenlijk ook wel okay, alle dat barren gedoe....
Mijn ervaring met de fietspomp is dat hij alleen geschikt is om een bal mee op te pompen. Iets dat meer dan 2 bar nodig heeft trekt hij niet. Zonde van het geld dus.
Dan ben ik blij dat ik hem niet gekocht heb...
Yvette Verwer schreef:Dan ben ik blij dat ik hem niet gekocht heb...
Ach, je kunt hem altijd nog binnen een maand terugbrengen, no questions asked :? .
roosje schreef:Vanaf komende maandag heeft de Lidl weer een Fietsatlas Nederland te koop, voor €12,99
  • Complete fietsatlas van heel Nederland
    Stel zelf uw routes samen met behulp van de fietsknooppunten
    Kilometeraanduiding tussen de knooppunten
    Schaal 1:75.000
Ze hebben dan ook andere fietsspullen in de verkoop.

roosje
Een behoorlijk nadeel van de Lidl atlas vind ik dat de routes tussen de knooppunten lekker duidelijk en vet over het wegennet zijn getekend. Zo duidelijk en vet dat je de rest van de info op die plaatsen niet meer kan lezen. Onhandig, en voor mij had dit veel dunner gemogen. Maar voor iemand anders is dit misschien juist handig.