Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eind augustus Bulgarije - Forum Wereldfietser

Eind augustus Bulgarije

Hoi iedereen! Mijn vriend en ik gaan eind Augustus naar Sofia om daar een vriend van hem te bezoeken. Nou leek het ons leuk om er een fietsvakantie van te maken. We hebben al eerder fietsvakanties gedaan (frankrijk en engeland) maar we zijn niet bekend met het Bulgaarse gebied. Hebben jullie hier suggesties voor een mooie route?
Deze route van Krakau naar Thessaloniki, http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=89338
Een rondje vanuit Sofia - voor de route zie kaartje in de clip Chopska (een lekkere bulgaarse salade) ...

Bron
Wij zijn ooit vanuit Sofia naar het oosten gefietst, tot aan Karlovo. Een leuke route en vooral het dorp Koprivshtitsa vonden we heel erg mooi. Vanuit Karlovo zijn we met de trein naar Burgas gegaan. Vanaf daar een stukje langs de Zwarte Zee naar het zuiden gefietst (tot aan Promorsko) en toen door het zuiden van het land weer terug naar Sofia. Vooral de Rhodopengebergte in het zuiden is erg fraai. Leuke plaatsjes hier zijn bijvoorbeeld Shiroka Luka en Trigrad (met een geweldig mooie kloof).
En vergeet ook vooral niet het Rila klooster te bezoeken, in het westen van het land.
Wij hadden vier weken.

Succes met voorbereiden.
Gerben
Bedankt voor alle tips! Ik ga dit zeker meenemen in de beslissing. Wij willen ook het liefst 4 weken gaan, of tenminste drie in ieder geval :D Trigrad klinkt vooral erg aantrekkelijk.
2012 door Bulgarije gefietst in dezelfde periode :
Gotse Delchev > Bansko > Velingrad > Plovdiv > Bachkovo > Borovo >
Momchilovitsi > Smolyan > Ardino > Kardzhali > Tatul > Kardzhali > Murgovo > Madzharovo > Svilengrad en verder door naar Istanbul.

Vooral de Rhodopen waren bijzonder mooi. Doen !
Succes.
Ariën