Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkope telefoon en internet oplossing gezocht - Forum Wereldfietser

Goedkope telefoon en internet oplossing gezocht

Wie weet er voor een reis door Engeland, Frankrijk, Belgie en Nederland een goedkope oplossing voor telefoon en internet verwerkt in een abonnement of prepaid?

Gr. Kees
WiFi of een lokaal simmetje?
Niet meenemen is het goedkoopst. De rest is afhankelijk van wat, hoe vaak en hoe veel je wilt etc. etc.
Leon
Heb je internet echt nodig? Op genoeg campings/hotels/terrasjes is wifi te vinden (en sporadisch kom je nog een onbeveiligde spot tegen), is dat niet voldoende?
Merci voor jullie reacties hierboven.
Tsja, wat is echt nodig? Het blijft natuurlijk een luxe om het bij je te hebben. Dat je gratis Accespoints hebt weet ik ook. Binnen mijn eigen abonnement zijn er uiteraard mogelijkheden om vanuit het buitenland te communiceren maar je bent al snel aan datalimieten gehouden. Daarbuiten wordt het al gouw duur. Bij verschillende providers zijn er mogelijkheden maar het wordt mij wat mistig in het wout van aanbiedingen. Vind het bijvoorbeeld vreemd dat je bij een aantal internationaal werkende providers zoals vodafone meer moet betalen voor je gesprek met NL wanneer je de grens met Belgie passeert. Wat maakt die denkbeeldige lijn nou uit? Dus was ik op zoek naar slimme betaalbaardere oplossingen met constant telefoon en internet beschikbaar. Mogelijk zijn er fietsers die dat eens goed uitgezocht hebben. En nogmaals het is een luxe maar het weegt niets en is altijd handig.

Gr. Kees
Voor verblijf in het buitenland langer dan een maand, zou ik deze oplossing overwegen:

http://www.gosim.com
Berghaus schreef:...Vind het bijvoorbeeld vreemd dat je bij een aantal internationaal werkende providers zoals vodafone meer moet betalen voor je gesprek met NL wanneer je de grens met Belgie passeert. Wat maakt die denkbeeldige lijn nou uit? ...
Klopt volledig!
Ik woon vlak bij de Belgisch/Nederlandse grens en vertoef dus ook heel vaak in het grensgebied op de fiets. Je hoeft in vele gevallen zelfs niet eens de grens over te steken voordat je GSM automatisch naar een (waarschijnlijk iets krachtigere) KPN zendmast overschakelt. Roaming vanuit België naar een Belgisch nummer :shock: ... Aardig vervelend dus :twisted: en om nu telkens manueel de provider te wijzigen daar ga ik me ook niet mee bezighouden.

Greetz,
Bram
Een "truuk" die me sinds een tijdje in Nederland lukt en die ik binnenkort ook eens in het buitenland wil proberen: installeer een z.g. SIP client. Ben je in de buurt van een wifi toegangspunt of heb je internet leg dan met de smartphone contact met het modem thuis. Vandaar bel je naar ieder nummer in Nederland tegen lokaal tarief, waar je ook bent.

Het installeren van de SIP client is niet heel eenvoudig. Heb je een modem/router van Fritzbox dan is er BoxToGo, een app die het allemaal een beetje overzichtelijker maakt.
Deze oplossing veronderstelt een VoIP telefoonverbinding thuis.
Niet aan beginnen als je geen aardigheid hebt in dit soort geëxperimenteer.

Om de kosten van internet in het buitenland een beetje in de hand te houden betaal ik KPN 5 euro per maand waarvoor zij de prijs van de Mb's halveren. Een kwestie van rekenen of dat in jouw geval voordelig is.

Frank
T-mobile heeft bij abonnementen en prepaid de Travel & surf-pas. Je kunt dan bijvoorbeeld een week lang internet gebruiken (max 100 Mb) in vrijwel geheel Europa voor € 15. Er zijn ook dagpassen.
Ook Vodafone heeft diverse niet al te dure data-abonnementen voor Europa.
Van Vodafone weet ik dat er een mogelijkheid is om een blox internet buitenland aan te zetten, waarbij je dan voor 2 euro per dag in het buitenland kan bellen, gebeld worden, sms-en en internetten binnen je abonnement. Het bedrag van 2 euro wordt alleen afgeschreven als je ook gebruik maakt van de dienst, dus in het buitenland bent. Je kunt hem dus eenmalig afsluiten en gewoon altijd aan laten staan . (behalve als je veelvuldig in het grensgebied bent, dan kan het alsnog duur worden).
Voor een 'normale' vakantie ben je dan nooit meer kwijt dan 14 euro per week. Er zal vast een datalimiet op zitten, maar ik heb me alleen nog georiënteerd en nog niet dieper gekeken.
Op een ander forum is veel info hierover te vinden. Doe er je voordeel mee: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8419681

Gr Leo