Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lange Afstand MTB route Zuid Afrika - Forum Wereldfietser

Lange Afstand MTB route Zuid Afrika

Sinds kort heeft Zuid Afrika ook een sort Great divide lange afstand MTB fiets route. Lijkt wel nog een beetje in aanbouw maar is veel belovend.

Misschien dat ik aanstaande winter even ga kijken.

http://www.spineofthedragon.co.za/index.php/the-route/
- There are more uphills than downhills;
- The prevailing wind is an easterly-westerly;
- All winds are head winds;
- All potholes are on the left, excepting when they are on the left and the right;
- All people are friendly when you are. Except for some people who are born with thorns up their a-holes;
- There are more unemployed people than employed. Most of them sit (or lie) under trees and drink beer. They seem happy;
- It’s a big country, end to end;
- It’s a lovely country;
- It’s great fun to ride a mountain bike;
- And that’s about it.
Klinkt goed die route. :lol:
Even een kick voor dit topic. @ Shane Ben jij ondertussen al verder gekomen met deze tocht of zijn de plannen voor de winter gewijzigd? (Via Facebook zie ik dat je momenteel in hele andere landschappen rond tourt. :D )

Ik ben zelf bezig voor komend jaar om een traject samen te stellen en deze route daar in mee te nemen. Het routeboek heb ik besteld en is onderweg (als het goed is).
Wij zoeken nog een bestemming voor juli - augustus. Madagascar, The Great Divide in Amerika, of Bolivië/Noordwest Argentinië zijn voor het moment de opties.

Nu lees ik over de Lange Afstand MTB in Zuid-Afirka. Iemand dit al gefietst met pak en zak? En in juli / augustus?

Of is deze route enkel haalbaar voor niet-geladen en ervaren mountainbikers?

Groeten,
Sabien