Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:kijk even in zijn blog: hij zit in de Verenigde Staten.wimmo17 schreef:Je vraag is wel wat vaag... Zit je momenteel in de VS en wil je daar nieuwe banden kopen? Waarvoor heb je banden nodig (off-road, asfalt, beide, veel bagage of niet)? Wat vind je belangrijk (snelheid, anti-lek, comfort)? Kijk misschien even met de zoekfunctie op dit forum voor hier weer een eindeloze discussie losbarst over... juist, banden.
Ik zie een tweewielige aanhanger: bij de daarbij horende route is een big ben in 2.15 misschien ook niet raarSjirkM schreef:kijk even in zijn blog: hij zit in de Verenigde Staten.wimmo17 schreef:Je vraag is wel wat vaag... Zit je momenteel in de VS en wil je daar nieuwe banden kopen? Waarvoor heb je banden nodig (off-road, asfalt, beide, veel bagage of niet)? Wat vind je belangrijk (snelheid, anti-lek, comfort)? Kijk misschien even met de zoekfunctie op dit forum voor hier weer een eindeloze discussie losbarst over... juist, banden.
Waarom niet op laten sturen door een goede vakantiefietshandelaar in Nederland, bijvoorbeeld Bike4travel of de Vakantiefietser?
Ik zou persoonlijk voor de Mondial gaan ipv Extreme. Langere levensduur schijnt en Je bent nog even onderweg, denk ik.
Zonet even met de OR en 50mm Mondial bandjes enkele slippery taludjes van de lokale vuilnisbelt beklommen. Deze banden slippen niet door in tegenstelling tot Big Apples. Hoe de Big Ben zich zou houden geen flauw idee, maar met de Mondials is het heel mooi moeiteloos wisselen tussen offroad en asfalt. Op rechte stukken asfalt doen ze voor mijn gevoel maar een beetje onder voor de Big Apple. Op nat asfalt en steile afdalingen steek je menig wielrennertje voorbij, ze geven een zeker gevoel. Kortom, een mooie allround band die goed bij een allrounder als de OR past. Just my 2ct.bert claes schreef:Mag toe. Merci voor de reacties. Ik heb ze nog gevonden de originele banden.
Nu je ook de Big Bens liggen hebt (op je Ogre) zou je het verschil tussen beide banden misschien kunnen duiden? Ik ben wel benieuwd welke meer grip heeft (in Performance Line-uitvoering zijn de technische verschillen miniem volgens Schwalbe, op het profiel na).AB schreef:Zonet even met de OR en 50mm Mondial bandjes enkele slippery taludjes van de lokale vuilnisbelt beklommen. Deze banden slippen niet door in tegenstelling tot Big Apples. Hoe de Big Ben zich zou houden geen flauw idee, maar met de Mondials is het heel mooi moeiteloos wisselen tussen offroad en asfalt. Op rechte stukken asfalt doen ze voor mijn gevoel maar een beetje onder voor de Big Apple. Op nat asfalt en steile afdalingen steek je menig wielrennertje voorbij, ze geven een zeker gevoel. Kortom, een mooie allround band die goed bij een allrounder als de OR past. Just my 2ct.
De Mondial zou ik verkiezen als je een lange reis maakt met veel verschillende type ondergrond (mix offroad/asfalt), precies waar ie voor gemaakt is, type duurzaam, onverwoestbaar. Het profiel doet het op een lang recht stuk asfalt best nog wel goed. In de bochten merk je dat ie een onderbroken profiel heeft, dat loopt gelijk minder soepel in tegenstelling tot de Kojaks, Big Apple en Big Ben wiens profiel gelijkmatig over de gehele banddoorsnede loopt. Deze banden hebben een mooie ronde doorsnede in tegenstelling tot de Mondial. De Kojaks lopen duidelijk het soepelst en dus snelst (comfortabele vering als je de klinkers en veeroosters overvliegt). Een Big Apple en Big Ben lopen ietsje stugger maar weer een stuk soepeler dan de Mondial. Hoe duurzamer de band hoe minder soepel.... hoe sneller de band, hoe minder duurzaam, etcetera.Lasse schreef:Nu je ook de Big Bens liggen hebt (op je Ogre) zou je het verschil tussen beide banden misschien kunnen duiden? Ik ben wel benieuwd welke meer grip heeft (in Performance Line-uitvoering zijn de technische verschillen miniem volgens Schwalbe, op het profiel na).AB schreef:Zonet even met de OR en 50mm Mondial bandjes enkele slippery taludjes van de lokale vuilnisbelt beklommen. Deze banden slippen niet door in tegenstelling tot Big Apples. Hoe de Big Ben zich zou houden geen flauw idee, maar met de Mondials is het heel mooi moeiteloos wisselen tussen offroad en asfalt. Op rechte stukken asfalt doen ze voor mijn gevoel maar een beetje onder voor de Big Apple. Op nat asfalt en steile afdalingen steek je menig wielrennertje voorbij, ze geven een zeker gevoel. Kortom, een mooie allround band die goed bij een allrounder als de OR past. Just my 2ct.