Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegen met Easyjet naar Ierland - Forum Wereldfietser

Vliegen met Easyjet naar Ierland

Volgend weekend vliegen we met Easyjet naar Ierland, over hoe de fietsen ingepakt moeten worden is nogal wat onduidelijkheid. Dan lees je een fietshoes is voldoende, dan weer een fietsdoos!! Ook de vervoersvoorwaarden van Easyjet geven geen simpel antwoordt hierop....heb hier de zoekfunctie nog gebruikt maar dan kom ik uit op een bericht uit 2010. Iemand onlangs nog met Easyjet gevlogen??

vriendelijke groet,

Peter
Hoi Peter,

Ik vlieg volgende week naar Glasgow en neem mijn mtb mee. Vorige maand was ik nog op schiphol en heb het voor de zekerheid nog maar even gevraagd.

Het maakt niet uit of je een fietsdoos of fietshoes gebruikt. Als de fiets maar volledig is ingepakt. zo vertelde de medewerker van easyjet mij.

Ik ga voor een fietshoes.
Beste Oscarh,

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de fietshoes, al diverse keren hiermee gevlogen en eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad met het vervoer. Mijn plan is nu om maar ruim voor het inchecken op Schiphol aan te komen, mocht het toch nog problemen opleveren dan is er nog een fietsdoos op Schiphol te regelen!!

Bedankt voor je reactie!!!
Heb 28 kg om mee te sjouwen:

13 kg fiets en 15 kg bagage.

Ik zorg dat mijn fiets incl 7 kg bagage (max 20 kg) in de fietstassen in de fietshoes gaan.

De overige 8 kg neem ik als handbagage mee.
Knap dat je je bagage tot 15 kg kan reduceren...mijn lukt het niet tijdens de fietsvakanties onder de 23 kg te komen :( Laat jij tijdens het vervoer je fietstassen op je fiets zitten....tassen gaan hier in 1 flightbag en 1 tas als handbagage. Goede reis alvast...ga je door Schotland fietsen!!
De tassen kan ik er ook afhalen en als ruimbagage zien. Ik moet nog even precies kijken hoe ik dat ga doen.

Ja, een week mountainbiken en wildkamperen door schotland.
Een aantal jaren geleden hebben wij 3 weken door Schotland gefietst, een prachtig land om door te fietsen!! Ben je bekent met de aanwezig van Midges daar :cry: ....anders maar even googelen daarop :)
Peter,

Even jou draadje over easyJet afstoffen. Nog steeds weinig ervaringen met easyJet op dit forum te lezen. Jouw post lijkt een van de meest recente.

Wat waren jouw ervaringen met easyJet? En dan met name het vervoer van de fiets vanaf Schiphol met easyJet?

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr, Johan
Heb nog 4 mnd. geleden naar Ierland gevlogen, met Aer Lingus van Schiphol naar Dublin. Heel betrouwbaar en ben tevreden. Fiets meenemen met zo’n prijsvechter daar waag ik me niet aan. Kijk maar naar deze topic: http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 26&t=23411