Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Remblokjes in 70 km weg. - Forum Wereldfietser

Remblokjes in 70 km weg.

Pinkstermaandag reed ik voor het eerst met mijn nieuwe (1500 km) fiets en mijn vriendin met haar bijna nieuwe (3500 km) fiets 70 km door de stromende regen. Tot de dag ervoor waren onze remblokjes prima. Gedurende de regendag voelde ik dat bij beide remmen de hendels steeds verder aangetrokken moesten worden om te kunnen remmen. Op het eind bleef mijn achterrem haken; mijn vriendin klaagde over hetzelfde: de remblokjes waren zo ver afgesleten dat ze deels voorbij de velg kwamen waardoor er een opstaand randje was ontstaan dat de rem wil beletten terug te springen. We reden in een groep waardoor er vrij vaak gestopt moest worden. Route: Comblain-la-Tour - Luik - Maastricht, hoogteverschil en heuvels: nul.

Tijd om de shimanoblokes er af te halen en vervangen door echte.

Shimano (en VSF ook) bedankt. Was het een langere regenreis geweest dan was het nog gevaarlijk geworden ook. Ik kan iedereen zulke blokjes uit veiligheidsoverweging afraden.

Leon
Welk type rem en blokjes zaten er op?

Je vriendin rijd gok ik zo op een T-100?

VSF kan hier niks aan doen, shimano wel. Maar ook daar zal de ene 5000 km mee doen en de ander schijnbaar 70 :)

Zelfde verhaal bij iemand die met de standaard magura blokken op een Santos 450 km heeft gereden en daarna helemaal op waren. Bij iemand ander kwam ik iemand tegen die zei dat tie er 7000 mee reed. Probeer nu eens koolstop bokken. Misschien helpt dit.
Hoi Leon, ik heb hetzelfde gehad. Ook Shimanoblokjes, ook in de (stromende) regen. Maar dan in een afdaling van 1500 hoogtemeters. Nog prima bovenaan, helemaal op voordat ik de voet van de helling had bereikt.
Ik heb twee jaar geleden op IJsland in 1 dag (veel regen, veel rivieren, alleen onverhard) een setje magura's compleet versleten. Deze zomer neem ik 12 remblokjes extra mee :?
Willem. Probeer de koolstop blokken van magura.
Pipopopo schreef:VSF kan hier niks aan doen
Standaard andere blokken monteren?
Pipopopo schreef:1. Welk type rem en blokjes zaten er op?
2.Probeer nu eens koolstop bokken. Misschien helpt dit.
1. Alivio, "S65T SHIMANO" staat er op.
2. Die gebruik ik op andere fietsen al sinds 1994. Ik doe er meestal 15000 km mee. Ik had de nieuwe blokjes van de nieuwe fietsen nog niet vervangen, vandaar. Volgende keer shimanoblokjes gewoon meteen in de prullenbak mikken.

Overigens heeft Shimano ook goede blokjes gemaakt. Op de andere "nexus" stadbarrel van mijn vriendin, die ik ooit voor €65,- kocht (de fiets, niet de vriendin :wink: ), zitten ook shimanoblokjes en die zitten er flink wat pekelritten door de stad op.
Leon
Pipopopo schreef:Willem. Probeer de koolstop blokken van magura.
of beter de magura blokken van Koolstop?
Leon schreef:Volgende keer shimanoblokjes gewoon meteen in de prullenbak mikken.
Dat had ik je na je eerste post willen adviseren, maar inmiddels heb je zelf het licht al gezien. :wink: Als je Shimano-remblokjes in een mum van tijd weg zijn, heb je namelijk mazzel. Bij mij waren het de velgen; een dure grap als je daar niet heel snel bij bent.

Veel plezier gewenst met je nieuwe Koolstopblokjes,

Carl