Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mt Ventoux met bepakking? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Mt Ventoux met bepakking?

AB schreef:Is er al iemand geweest die binnen een etmaal alle 4 routes met volle bepakking heeft gefietst?
Meestal spreekt men van drie routes, al zijn er met de mountainbike nog wel andere mogelijkheden. Wat bedoel jij met de vierde route?

(Er zullen ongetwijfeld al mensen dat hebben gedaan, maar ik in ieder geval nog niet.)

Renaat
Trouwens...

Dit jaar zit de Mt Ventoux weer in de Tour de France [aankomst op de TOP], en wel op 14 Juli [Nationale feestdag te Frankrijk, dan 'MOET" er een France renner winnen :wink: ].

Het is tevens aankomst plaats van de langste etappe van deze Tour de France namelijk 242,5 km.
Het is de 100ste Tour in de geschiedenis, ik verheug me er nu al op!!


Henk

kunst en fietswerk
Henk,

Ik hou erg veel van fietsen, maar wielrennen laat ik al bijna 30 jaar aan mij voorbij gaan. Snuiven, slikken, spuiten en bloedtransfusies hebben van het wielrennen een oplichterscircuit gemaakt. Onsportief gedrag kan nooit leiden tot een sportief feest. Jammer. Ik kijk niet meer naar junks.

Professionele wielrenners laten zich regelmatig gecontroleerd of ze met de hoeveelheid ingenomen of ingespoten supplementen niet boven grenswaarden komen die aan dopinggebruik zijn gesteld. Komen daar boven dan is er sprake van dopinggebruik.

Piet.
PietV schreef:Henk,

Ik hou erg veel van fietsen, maar wielrennen laat ik al bijna 30 jaar aan mij voorbij gaan. Snuiven, slikken, spuiten en bloedtransfusies hebben van het wielrennen een oplichterscircuit gemaakt. Onsportief gedrag kan nooit leiden tot een sportief feest. Jammer. Ik kijk niet meer naar junks.

Professionele wielrenners laten zich regelmatig gecontroleerd of ze met de hoeveelheid ingenomen of ingespoten supplementen niet boven grenswaarden komen die aan dopinggebruik zijn gesteld. Komen daar boven dan is er sprake van dopinggebruik.

Piet.
Beetje kort door de bocht deze opmerking Piet. En heeft alles met Tommy Simpson te maken, maar weinig met dit topic.
:D
PietV schreef:... dan is er sprake van dopinggebruik.
Volgens het TV-programma Tour de Silence was het juist het probleem dat men er niet over sprak. Door de grote belangen waren de reporters immers mild geworden.
Leon
PietV schreef:Henk,

Ik hou erg veel van fietsen, maar wielrennen laat ik al bijna 30 jaar aan mij voorbij gaan. Snuiven, slikken, spuiten en bloedtransfusies hebben van het wielrennen een oplichterscircuit gemaakt.
Stimulerende middelen zijn van alle tijden, ze zijn nu alleen beter en minder schadelijk. Was het eerst cognac en strychnine, na de 2e wereldoorlog kwamen de legervoorraden amfetaminen op de markt. Alleen het schizofrene gedoe dat iedereen moet volhouden geen middelen te gebruiken is iets van de laatste 30 jaar, alle andere oplichtingspraktijken die de koers boeiend maken (het flikken, de combines, het aan de auto hangen enz) zijn gelukkig nog onbedreigd aanwezig ;)
Van wijn naar Epo

Er werd vroeger zelfs wijn geschonken tijdens de ravitaillering , een glas/fles wijn en een stuk stokbrood daar deden ze het op! :D
Ik las eens dat er een renner in vroeger dagen was die op een auto een eind mee gelift had, uit het niets 20 minuten voorsprong had... maar ja toen waren er nog geen TV camera's.

Ook moesten ze hun eigen gebroken voorvork repareren, maar Ohhwee als ze betrapt werden in het bedienen van de blaasbalg bij de lokale smid... dan had je zo 20 minuten straf tijd aan de gebreide koersbroek. :|

Tijden veranderen.

Hopen dat Mollema op een snee bruinbrood met pindakaas de Ventoux op raast. :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Meestal spreekt men van drie routes, al zijn er met de mountainbike nog wel andere mogelijkheden. Wat bedoel jij met de vierde route?
Er zijn inderdaad ATB downhill routes, heb ze zien rijden, dat gaat globaal dwars van de berg af via de kortste route.

Maar het sensationeelste heb ik vorig jaar meegemaakt, toen we staande op de top 2 straaljagers uit het dal zagen komen die op de kop (!) de top kwamen ronden, sensationeel, boys & toys.
Maar om terug te komen op de originele vraag: hadden die straaljagers dan ook bepakking bij...?
Robertjan schreef:Maar om terug te komen op de originele vraag: hadden die straaljagers dan ook bepakking bij...?
Jazeker, maar ze hadden er met hetzelfde gemak ook omheen kunnen vliegen, net als op de fiets.
En om het nog even kompleet te maken, een Belg op een een-wieler (alleen omhoog) en een mafkees op rollerskates (alleen omlaag) die aan passanten bij Chalet Renard kwam vragen of hij even aan het spatbord van de auto mocht hangen om op gang te komen. Beide zonder bepakking, dat wel.

Waarom, daarom, zullen we maar zeggen.
henkfietst52 schreef: Ik las eens dat er een renner in vroeger dagen was die op een auto een eind mee gelift had, uit het niets 20 minuten voorsprong had... maar ja toen waren er nog geen TV camera's.
Dat was pas later, in het begin nam men de trein!
henkfietst52 schreef: Ook moesten ze hun eigen gebroken voorvork repareren, maar Ohhwee als ze betrapt werden in het bedienen van de blaasbalg bij de lokale smid... dan had je zo 20 minuten straf tijd aan de gebreide koersbroek. :|
Ik zou het afschaffen van technische ondersteuning wel een leuke zaak vinden. Lekke band?, zelf vervangen. Wiel kapot, pech!
Het zou een mooie evolutie geven in materiaal, waarbij ook betrouwbaarheid terug wat belangrijker zou worden.

Renaat
OmeGerrit schreef:Er zijn inderdaad ATB downhill routes, heb ze zien rijden, dat gaat globaal dwars van de berg af via de kortste route.
Niet alleen downhill routes, er zijn ook nog routes die omhoog met de ATB te doen zijn. Als je wat inzoemt op die berg dan merk je al snel dat deze vol ligt met paden in allerlei moeilijkheidsgraden.
En je kan er leuk wandelen: http://www.dekaleberg.nl/de-berg/bergwandelingen

Renaat
Revanho schreef: Ik zou het afschaffen van technische ondersteuning wel een leuke zaak vinden. Lekke band?, zelf vervangen. Wiel kapot, pech!
Het zou een mooie evolutie geven in materiaal, waarbij ook betrouwbaarheid terug wat belangrijker zou worden.
Welnee, dan rijdt er alleen een veel grotere bezemwagen achter de koers aan. Terugkomen in het peloton is nu al lastig (ook al zat je in de kopgroep), zonder de karavaan ploegleiders lukt dat helemaal niet meer. Met de huidige verkeersintensiteit kun je wegen niet onbeperkt afsluiten, dus maatregelen die het verschil tussen de eerste en de laatste deelnemer vergroten resulteren alleen in meer renners uit koers
m-gineering schreef: Welnee, dan rijdt er alleen een veel grotere bezemwagen achter de koers aan. Terugkomen in het peloton is nu al lastig (ook al zat je in de kopgroep), zonder de karavaan ploegleiders lukt dat helemaal niet meer. Met de huidige verkeersintensiteit kun je wegen niet onbeperkt afsluiten, dus maatregelen die het verschil tussen de eerste en de laatste deelnemer vergroten resulteren alleen in meer renners uit koers
Ja, en?

Renaat
Het lijkt me ook een goed idee om het verkeer niet stil te leggen en tevens om de wegen niet te prepareren door alle gaten en ribbels te dichten en paaltjes etc. weg te halen; leren ze ook eens wat een daagse fietser moet doen. Nog een idee: de tour in november :D
Leon
Revanho schreef:
m-gineering schreef: Welnee, dan rijdt er alleen een veel grotere bezemwagen achter de koers aan. Terugkomen in het peloton is nu al lastig (ook al zat je in de kopgroep), zonder de karavaan ploegleiders lukt dat helemaal niet meer. Met de huidige verkeersintensiteit kun je wegen niet onbeperkt afsluiten, dus maatregelen die het verschil tussen de eerste en de laatste deelnemer vergroten resulteren alleen in meer renners uit koers
Ja, en?

Renaat
Kennelijk vind je geen wielrennen leuker als wel wielrennen, is prima, maar je formuleert het wat onhandig.
m-gineering schreef: Kennelijk vind je geen wielrennen leuker als wel wielrennen, is prima, maar je formuleert het wat onhandig.
Nee hoor. Ik kan - af en toe - zelf van een koers genieten. (Al vind ik veldrijden leuker om te zien.) Maar het hele gedoe er rond vind ik er zwaar over. De bedragen die in wielrennen (en veel andere sporten rondgaan), de gigantische milieu-impact van die onderneming, de werking en de regels van het UCI, ... Ik zou het dus best wel prettig vinden als het terug wat meer ging om een strijd van de mens tegen zichzelf en anderen. Maar staat dat nog centraal?

Renaat
Maar over bepakking gesproken... :wink: