Additionally, paste this code immediately after the opening tag: schuimplastic om vlinderstuur - Forum Wereldfietser

schuimplastic om vlinderstuur

Omdat het oude stuk schuimplastic om mijn vlinderstuur beschadigd is, wil ik het vervangen. De vraag is, hoe ik het nieuwe eromheen krijg zonder het meteen kapot te maken.


In een oud topic vond ik enige tips (water, haarlak, zeep/geen zeep): wat moet ik wel of juist niet doen?
Ik heb geen beschikking over perslucht.
Imma,

Natmaken met water en wat afwasmiddel (met mate), dan schuif je het zo om je stuur. Als je de eerste tijd in de regen fietst heb je wel kans op een 'schuimend' stuur :lol:

succes, roosje
Ik/wij gebruiken graag een vluchtige vloeistof, denk aan iets als remreiniger/brandspiritus. Het foam met de duim dichthouden, vloeistof erin gieten, even goed schudden zodat de vloeistof overal contact mee heeft gehad. De overvloedige vloeistof weg"schenken" en het foam snel over het stuur heen schuiven.
nsa1984 schreef:Ik/wij gebruiken graag een vluchtige vloeistof, denk aan iets als remreiniger/brandspiritus. Het foam met de duim dichthouden, vloeistof erin gieten, even goed schudden zodat de vloeistof overal contact mee heeft gehad. De overvloedige vloeistof weg"schenken" en het foam snel over het stuur heen schuiven.
Met chemicaliën toch eerst eens testen of je schuim niet wegsmelt... of hard en broos wordt...
Xyuny schreef:
nsa1984 schreef:Ik/wij gebruiken graag een vluchtige vloeistof, denk aan iets als remreiniger/brandspiritus. Het foam met de duim dichthouden, vloeistof erin gieten, even goed schudden zodat de vloeistof overal contact mee heeft gehad. De overvloedige vloeistof weg"schenken" en het foam snel over het stuur heen schuiven.
Met chemicaliën toch eerst eens testen of je schuim niet wegsmelt... of hard en broos wordt...
Inderdaad, remreiniger is nou niet direkt vriendelijk spul, noch om in te ademen, noch om op je handen te krijgen. Dus als water ook werkt....
Even langs de fietsenmaker rijden en vragen of hij het schuim met de hogedruk luchtspuit erop wil schuiven. Is zo gepiept en nooit meer kans op loslaten en schuimen door regen, e.d.
Bedankt!
Hij zit erop.
Hoe??