Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets in de trein. mensen ontevreden - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

fiets in de trein. mensen ontevreden

Ja, dat van die grote koffers ken ik. Daar heb ik als ik op A'dam WTC instap ook last van.

Maar is het niet zo dat je in juli en augustus de hele dag je fiets mag meenemen?
Frank schreef:Ja, dat van die grote koffers ken ik. Daar heb ik als ik op A'dam WTC instap ook last van.

Maar is het niet zo dat je in juli en augustus de hele dag je fiets mag meenemen?
In juli en augustus geldt het spitsverbod niet!
bert sitters schreef:
Frank schreef:Ja, dat van die grote koffers ken ik. Daar heb ik als ik op A'dam WTC instap ook last van.

Maar is het niet zo dat je in juli en augustus de hele dag je fiets mag meenemen?
In juli en augustus geldt het spitsverbod niet!
Waarom zou je de hele dag met een fiets in de trein gaan zittten? :D :D
Wim schreef:Wat mij betreft maken ze het fietsvervoer duurder. Fietsen nemen flink wat plek in beslag en al teveel fietsen kunnen de dienstregeling ook verstoren. Het is dus niet gek dat de NS van de fietsen af wil. De enige manier om die trend te keren is zorgen dat NS eraan kan verdienen. Schaarse ruimte gratis aanbieden is vragen om moeilijkheden.
De opbrengst moet voor de NS groter worden dan de kosten. Voor incidenteel fietsvervoer zoals vakantie kan dat voor niemand bezwaarlijk zijn. Voor forensen is een compacte vouwfiets een prima oplossing.
Wim

Beste Wim,

Ik ben bereid zelfs aanzienlijk meer te betalen, maar dan wel voor een gereserveerde plaats voor mijn fiets. Ook in de spits. De schaarse ruimte wordt gecreeerd door treinen vol te proppen met stoelen.

Ik kijk echter niet alleen naar mijzelf. Ik kan het gemakkelijk betalen en dat geldt niet voor iedereen.

Bert
Vouwenfietsen mogen nu gratis mee. Alleen 2 vouwfietsen zijn even groot als één "normale" fiets en daar moet je wel voor betalen. Daarnaast reis ik vaak in de spits ivm school en dan betaal je gewoon en moet je staan. Slaat ook nergens op. De eerste klasse is vaak leeg. Maak daarin dan extra plek voor fietsen/extra 2e klas.
PimvandenHeuvel schreef:Daarnaast reis ik vaak in de spits ivm school en dan betaal je gewoon en moet je staan. Slaat ook nergens op.
Kijk eens goed op je treinkaartje: dat is een vervoerbewijs, géén plaatsbewijs.
De eerste klasse is vaak leeg. Maak daarin dan extra plek voor fietsen/extra 2e klas.
Die eersteklascoupés zijn er voor mensen die bereid zijn wat meer te betalen om rustig te kunnen zitten, niet gehinderd door scholieren en andere luidruchtigen. Ze zullen hun geld wel opbrengen, anders zou NS ze zeker afschaffen.

.tsooJ
Wim schreef:Wat mij betreft maken ze het fietsvervoer duurder. Fietsen nemen flink wat plek in beslag en al teveel fietsen kunnen de dienstregeling ook verstoren. Het is dus niet gek dat de NS van de fietsen af wil. De enige manier om die trend te keren is zorgen dat NS eraan kan verdienen. Schaarse ruimte gratis aanbieden is vragen om moeilijkheden.
De opbrengst moet voor de NS groter worden dan de kosten. Voor incidenteel fietsvervoer zoals vakantie kan dat voor niemand bezwaarlijk zijn. Voor forensen is een compacte vouwfiets een prima oplossing.
Wim
Dat fietsen de dienstregeling kunnen verstoren is echt een sprookje. Daar zijn echt andere oorzaken voor, zoals: "aanrijding met een persoon", een trage goederentrein die voor mag. een wisselstoring, een seinstoring etc.
Hoeveel "winst" hebben die opgeheven fietsplaatsen in de doorlopers opgeleverd?
Een beetje proppen en er passen 6 fietsen op een plek in een koploper :lol:

Afbeelding
ruudvp schreef:Een beetje proppen en er passen 6 fietsen op een plek in een koploper :lol:

Afbeelding
alleen wanneer de conducteur een oogje dicht knijpt :lol:
als de tassen er af gehaald worden kan er veel meer fietsen op dat stukje...
Als de eigenaar nou net die fiets met de drie gele snelbinders wilt pakken en op een station uitstappen, terwijl de rest nog verder meereist? Dat wordt een hoop heisa....
Gelukkig ging die eigenaar van de gele snelbinders er pas bij het eindpunt Leeuwarden er uit ;-)

De drie fietsers die er bij kwamen waren heel sociaal en vroegen een ieder waar die er uit moest.

Veel frappanter was de instap in Utrecht. De passagiers die voor de fietsers (wij) naar binnengingen, gingen prompt op de fietsersplekken zitten. De conducteur die toevallig bij deze ingang stond stuurde ze weg. 1 vrouw besloot op de zijbankjes naast de ingang te gaan zitten. Handig wanneer je drie fietsen van bepakking moet ontdoen in een rijdende trein. Ik waarschuwde haar ivm omvallende fietsen ed. Haar reactie;" Ik ben al een keer weggestuurd en ik laat mij niet nog eens wegsturen".Tja....
Gelukkig kregen we de drie fietsen in het hokje gepropt zonder haar te raken, anders hadden we het zeker over ons heen gekregen. Dus ja die ontevreden reiziger heb ik wel meegemaakt.
ruudvp schreef:Gelukkig ging die eigenaar van de gele snelbinders er pas bij het eindpunt Leeuwarden er uit ;-)

De drie fietsers die er bij kwamen waren heel sociaal en vroegen een ieder waar die er uit moest.

Veel frappanter was de instap in Utrecht. De passagiers die voor de fietsers (wij) naar binnengingen, gingen prompt op de fietsersplekken zitten. De conducteur die toevallig bij deze ingang stond stuurde ze weg. 1 vrouw besloot op de zijbankjes naast de ingang te gaan zitten. Handig wanneer je drie fietsen van bepakking moet ontdoen in een rijdende trein. Ik waarschuwde haar ivm omvallende fietsen ed. Haar reactie;" Ik ben al een keer weggestuurd en ik laat mij niet nog eens wegsturen".Tja....
.
En waren achter de schuifdeuren voldoende "echte stoelen" vrij?
Lijkt mij toch interessant voer voor een onderzoek: "Hoe komt dat dat passagiers dusdanig hechten aan zo'n derderangs klapstoeltje in dergelijk krap en unheimisch portaaltje, zomers vaak warm en in de winter weer koud, terwijl er in de coupé comfortabele zitplaatsen beschikbaar zijn?"
ruudvp schreef:Gelukkig ging die eigenaar van de gele snelbinders er pas bij het eindpunt Leeuwarden er uit ;-)

De drie fietsers die er bij kwamen waren heel sociaal en vroegen een ieder waar die er uit moest.

Veel frappanter was de instap in Utrecht. De passagiers die voor de fietsers (wij) naar binnengingen, gingen prompt op de fietsersplekken zitten. De conducteur die toevallig bij deze ingang stond stuurde ze weg. 1 vrouw besloot op de zijbankjes naast de ingang te gaan zitten. Handig wanneer je drie fietsen van bepakking moet ontdoen in een rijdende trein. Ik waarschuwde haar ivm omvallende fietsen ed. Haar reactie;" Ik ben al een keer weggestuurd en ik laat mij niet nog eens wegsturen".Tja....
Gelukkig kregen we de drie fietsen in het hokje gepropt zonder haar te raken, anders hadden we het zeker over ons heen gekregen. Dus ja die ontevreden reiziger heb ik wel meegemaakt.
Wellicht is er de volgende oplossing: hef voor het gebruik van een klapstoeltje op een fietsplaats dezelfde toeslag die voor een fiets geldt. Door middel van een automaat: zes Eurootjes door de gleuf, anders gaat het zitje niet naar beneden. :lol: :lol: :lol:
bert sitters schreef:"Waarom hechten passagiers mensen aan zo'n derderangs klapstoeltje in dergelijk krap en unheimisch portaaltje, terwijl er in de coupé comfortabele zitplaatsen beschikbaar zijn?"
Kunnen ze er snel uit bij een ongeluk, of bij hun bestemming, of willen niet gestoord worden door bellende en kuchende medepassagiers of zitten nu dicht bij een toilet, of ... ik zit daar zelf ook graag bij een kort ritje, als het tenminste niet vol staat met fietsen. :wink:
Michael W schreef:
bert sitters schreef:"Waarom hechten passagiers mensen aan zo'n derderangs klapstoeltje in dergelijk krap en unheimisch portaaltje, terwijl er in de coupé comfortabele zitplaatsen beschikbaar zijn?"
Kunnen ze er snel uit bij een ongeluk, of bij hun bestemming, of willen niet gestoord worden door bellende en kuchende medepassagiers of zitten nu dicht bij een toilet, of ... ik zit daar zelf ook graag bij een kort ritje, als het tenminste niet vol staat met fietsen. :wink:
Luid bellen gebeurt nu juist vanaf die klapstoeltjes! :wink:
Ook buiten de trein. :wink:
Afbeelding
Ik vind het verhaal van die conducteur dat het 6 euro tarief is om het meenemen van fietsen op korte afstanden te ontmoedigen, heel zinnig. Overigens heb ik er geen probleem mee dat bedrag te betalen als ik na een lange vlucht van Schiphol naar Amsterdam CS moet.

Wat ik niet begrijp - want het kost de NS nagenoeg niets - is dat soms op de fietssticker van de fietsplaatsen met klapstoeltjes uitdrukkelijk staat "priority", maar soms ook niet.

Gerd
Pas nog iemand verjaagd die bij de vier klapstoeltjes plek zat. Hij zei dat ik die fiets aan de andere kant zou kunnen zetten. Ik zei dat fietsen voorrang hadden en wees hem op het kaarjte. En zei ook dat ik voor mijn fiets had betaald. Dus hij droop af. Anders zou ik ook het gangpad belemmerd hebben en dat doen mensen met koffers ook. Maar in ieder geval vriendelijk zijn voor elkaar. Als ik maar een halte mee moet b.v. van Utrecht naar Zeist en het is heel vol dan zet ik mijn fiets net zo goed bij de deur.
Ik heb al diverse keren meegemaakt dat men daar niet van onder de indruk was en ze weigerden te verkassen. Ik heb zelfs een keer te horen gekregen dat ik asociaal was, omdat ik met mijn fiets drie zitplaatsen in beslag nam. :(