Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantiebestemming gezocht!!! - Forum Wereldfietser

Fietsvakantiebestemming gezocht!!!

Hallo,

Sinds een dik jaar zijn we verslaafd aan fietsvakanties. (2 x Marokko en 1x de zwarte zee kust vanTurkije) . We zitten met een uiterst Decadente vraag, waar gaan we komende zomer fietsen? Misschien dat iemand kan helpen?

Wij willen:
- Verharde (rustige!) wegen
- Natuur!!
- Veilig óp en ván de weg
- Slapen (meestal in hotels) en (lekker!) uit-eten, niet te duur.
(Slapen maximaal 14 euro en eten ongeveer 5 euro)

Heeft iemand een suggestie voor een land\ routetips? Misschien in zwart Afrika? Alvast bedankt!

Blanche,

Kom 29/30 januari naar de fietsvakantiebeurs. Zonder twijfel vind je iets.


Flip van Dyke
www.stukkiefietsen.com
Tsjechië of een ander land daar in de buurt?
Leon

De optie van Tsjechie die Leon kan ik uit ervaring beamen dat dit een hartstikke mooi en fietsvriendelijk land is. Vaak heb je zelfs de keuze of je een gedeelte van de route verhard of onverhard wilt doen. Veel fietspaden, aardige mensen, veel campings. (niet allemaal even schoon en mooi, maar dat moet je voor lief nemen). Prachtige natuur en niet te druk, tenzij je in het sumava zit, daar is het in de dorpen super druk.Echt een aanrader tsjechie.

Blanche,

Om een gericht antwoord te krijgen zou je eigenlijk nog de volgende info erbij moeten zetten:

- budget voor de vlieg/bus/treinreis
- tijdsduur van de vakantie

Groeten,

Marco

O.k. Marco...............

- budget voor de vlieg/bus/treinreis

(mag een verre (dure) vliegreis zijn als
het levensonderhoud goedkoop is


- tijdsduur van de vakantie

(zo'n 5 tot maximaal 6 weken)

Dan zou Z.O. Azië op mijn lijstje staan.
Vietnam, Laos, Thailand, enz...

Alleen weet ik niet of dat van de zomer een goede plek is klimatologisch gezien.

Groeten,

Marco