Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2013 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2013

Hallo activiteitencommissie,

Over een maandje is het alweer zover. Ik was op zoek naar mogelijkheid om aan te melden en info van de lezingen e.d. . Deze is nog "in voorbereiding" ?
En is er misschien iemand die er op vrijdagochtend vanaf omgeving Rockanje / Rotterdam met de auto heen gaat en ik mee kan rijden ?

Leuk, zin in !
@lars, zie pb!
Lars op de Harskamperdennen! Daar zie ik echt naar uit.
Moet toch te organiseren zijn.

Groetjes vanuit de Ardennen,

Bert
Op het Harskamperdennenweekend zal ik een dialezing geven over mijn Himalayareis van vorig jaar.

Je krijgt de mooiste plaatjes te zien van de 12.000 foto's die ik in die negen maanden geschoten heb. De nadruk zal liggen op het fietsen in de Indische Himalaya (Ladakh en Zanskar), maar ook de doorsteek naar Nepal, een trekking rond Annapurna/Manaslu en mijn verblijf bij Boeddhistische tienernonnetjes, komen aan bod.

Tot 30 augustus,
Bernice
Bernice schreef:Op het Harskamperdennenweekend zal ik een dialezing geven over mijn Himalayareis van vorig jaar.

Je krijgt de mooiste plaatjes te zien van de 12.000 foto's die ik in die negen maanden geschoten heb. De nadruk zal liggen op het fietsen in de Indische Himalaya (Ladakh en Zanskar), maar ook de doorsteek naar Nepal, een trekking rond Annapurna/Manaslu en mijn verblijf in een Boeddhistisch klooster, komen aan bod.

Tot 30 augustus,
Bernice
Hoi Bernice,

Wat gaat de tijd toch snel. Heb je tijdens je reis nog wat gehad aan de opgedane kennis in de cursus bij Marten.
Bernice schreef:Op het Harskamperdennenweekend zal ik een dialezing geven over mijn Himalayareis van vorig jaar.

Je krijgt de mooiste plaatjes te zien van de 12.000 foto's die ik in die negen maanden geschoten heb. De nadruk zal liggen op het fietsen in de Indische Himalaya (Ladakh en Zanskar), maar ook de doorsteek naar Nepal, een trekking rond Annapurna/Manaslu en mijn verblijf in een Boeddhistisch klooster, komen aan bod.

Tot 30 augustus,
Bernice
Kan ik een plaatsje vooraan reserveren? Ik wil niets missen.
Aan ieder die er nog niet eerder was:

Het adres: Camping Harskamperdennen (www. harskamperdennen.nl)
Houtvester van't Hoff weg 25
3775KB Kootwijk.
Dat is komende van de A1 richting Otterlo via N310 na 6.4 km linksaf..
JAAPDIJK schreef:Aan ieder die er nog niet eerder was:

Het adres: Camping Harskamperdennen (www. harskamperdennen.nl)
Houtvester van't Hoff weg 25
3775KB Kootwijk.
Dat is komende van de A1 richting Otterlo via N310 na 6.4 km linksaf..
Ik denk dat de meeste fietsers er toch voor kiezen om niet via de A1 te komen. :wink:
Ik kom op vrijdag in ieder geval vanaf station Zwolle gefietst, als er nog mensen zijn die mee willen fietsen dan hoor ik dat vanzelfsprekend graag. Tijd moeten we nog even bepalen aangezien ik pas om 09:00 uit winschoten kan vertrekken (spitstijd trein)
31 augustus, reizen in de spits laatste dag. In de zomer mag de fiets de hele dag mee. http://www.ns.nl/reizigers/producten/lo ... fiets.html
Terug op zondag ook geen bezwaar, als er geen vervangende bussen rijden.

Gr Hans
Beste mensen,

Inge Meere, onze meesterkok, vroeg me onderstaand berichtje te plaatsen, waarvan akte :

Beste mensen,


Na een paar maanden heerlijk fietsen en eten in zuid oost Azië is het helaas weer bijna tijd om voet op Nederlandse bodem te zetten. Gelukkig net op tijd om naar de Harskamperdennen te gaan. In Laos nog een kook workshop gedaan maar zal helaas geen tijd hebben om alle lekkers die ik hier geleerd en geproefd heb eerst uit te testen op een klein groepje vrijwilligers. Voor volgend jaar weten jullie het thema alvast :-). Italië wordt daarom het thema van het lekkers dat ik jullie zaterdag wil voorzetten. De paella pan zal ik deze keer vullen met een lekkere pasta. Natuurlijk een Italiaans soepje vooraf en kijk nog of ik tijd heb een paar lekkere olijf broden te bakken. Alles natuurlijk opgeleukt met veel en lekkere anti pasti. Het toetjesbuffet zal er zijn voor de gaatjes. Ik vind het altijd leuk om wensen en ideeën te krijgen dus kom op met je feedback! Lauran, ben je weer van de partij in de keuken? Vrijwilligers zijn altijd welkom, de keuken is overal de gezelligste plek tenslotte.

Tot snel

Inge
Oh wow een lezing van Bernice! Heb al een paar foto´s gezien. Had moeite niet meteen een ticket te boeken.
Hallo,
Heb mij aangemeld voor dit weekend via email. Helaas nog geen reactie of bevestiging terug mogen ontvangen.
wie kan mij verder informeren ?
Groeten.
aandegracht schreef:31 augustus, reizen in de spits laatste dag. In de zomer mag de fiets de hele dag mee. http://www.ns.nl/reizigers/producten/lo ... fiets.html
Terug op zondag ook geen bezwaar, als er geen vervangende bussen rijden.

Gr Hans
Er staan op de site van NS (nog)geen werkzaamheden gemeld in het weekeind van de Harskamperdennen.
Nog wat info:
Het weekend begint vrijdagmiddag 30 augustus, maar je kan uiteraard ook zaterdag of zondag aansluiten. Elke dag zullen afwisselende tochten worden gefietst. We nodigen je uit om zelf ook een tocht uit te stippelen (er is nog geen offroad route).

Het weekend vindt plaats op camping de Harskamperdennen (http://www.harskamperdennen.nl). De camping ligt vlak bij knooppunt 70.

Programma
* Vrijdagavond: Algemene Ledenvergadering om 19.30 uur. Daarna een dialezing over de reis die Patrick en Janneke afgelopen jaar hebben gemaakt door Zuid Amerika (onder voorbehoud). Daarna is er kampvuur.
*Zaterdagochtend om 10.00u vertrekken diverse groepjes voor fietstochten, zie verderop. Eind van de middag bestaat de mogelijkheid aan te sluiten bij het diner van Inge (net terug van een reis), die overdag samen met andere vrijwilligers keihard aan het werk gaat om ons een vorstelijk maal voor te schotelen. Kosten 10 euro incl. drank. Wil je ook aansluiten bij de maaltijd en heb je dat nog niet vermeld in je aanmelding meld je dan aan bij fredkok58@gmail.com
's Avonds is er een dialezing over de Himalayareis van Bernice.
*Zondagochtend om 10.00u start van diverse fietstochten, zie onder. Aan het einde van de middag eindigt het Harskamperdennenweekend.

Routes
De routes zijn te vinden met onderstaande links:
Voor degenen die zondag naar Utrecht willen fietsen (met treinmogelijkheden in Maarn en Utrecht):
http://www.bikemap.net/en/route/1790540 ... p-utrecht/ Harskamp – Utrecht 69 km

http://www.bikemap.net/en/route/2296436 ... ierhouten/ Rondje Vierhouten 67km

http://www.bikemap.net/en/route/2296181 ... rsterzand/ Rondje Hulshorsterzand Elspeeter heide 80km

http://www.bikemap.net/en/route/2295307 ... e-posbank/ Rondje Posbank 87km

http://www.bikemap.net/en/route/2295368-hkd-apeldoorn/ Rondje Apeldoorn 79km

De knooppunten zijn:
HKD Hulshorsterzand, Elspeetse heide 80km
Vanuit camping RA en bij ANWBpaddestoel (Ap) 23621 RA, bij Ap 23622 rechtdoor, bij Ap 23274 rechtdoor, bij AP 20808 rechtdoor, bij Ap 21925 LA (over spoorlijn en A1) en volg bordjes knp 58 dan knooppunten volgen: 58 59 81 79 83 84 85 51 50 53 73 72 14 40 89 87 86 1 61 60 62 38 41 40 71 70

HKD rondje Posbank 87km
Knooppunten 70 73 72 84 (Otterloo) 63 70 85 34 44 (Oosterbeek) 45 46 47 48 71 67 66 65 63 74 73 95 96 87 28 85 69 12 13 (Hoenderloo) 14 15 41 40 71 70

HKD Vierhouten 67km
Knooppunten 70 71 81 58 59 81 79 83 86 87 88 73 72 14 40 89 39 8 9 10 38 41 40 71 70

HKD rondje Apeldoorn: 70, 81 58 59 81 79 83 84 73 72 14 40 42 45 46 77 63 60 59 42 41 40 71 70

Harskamp- Utrecht: 70 73 72 82 81 80 79 78 60 37 36 Renswoude 86 79 80 74 Scherpenzeel 73 81 84 85 89 Maarn 6 3 4 79 LF4 80 81 43 44 41 38 31 26

Hoe werkt het
* je bent/wordt lid van de Vereniging De Wereldfietser
* de kosten van camping en eten betaal je zelf; campinggeld wordt centraal ingezameld; er zijn geen organisatiekosten
* eten verzorg je zelf, behalve zaterdagavond, dan zorgt onze eigen kok Inge voor een vorstelijke diner
* je fietst zonder bepakking
* de fietstochten beginnen steeds om 10.00u
* we fietsen in recreatief tempo 16-24km per uur en splitsen ons in kleinere groepjes met ongeveer gelijke interesse en tempo
* meld je aan bij fredkok58@gmail.com
Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Douches
Het gebruik van de douches is gratis. Wel dien je te beschikken over een sleutel; we hebben centraal een aantal sleutels in bezit; deze zijn te verkrijgen bij de tent van Jim van den Berg.
Heel belangrijk: hou nooit de sleutel bij je, ook al is het maar “heel even”. Leg de sleutel dus altijd meteen terug of geef hem aan iemand anders die staat te wachten op de douche. We raken namelijk altijd sleutels kwijt en daarvoor betaal je een fikse boete, die we wee moeten doorverdelen. Heel belangrijk dus.

Kosten
Per persoon betaal je 8 euro per nacht, incl. kampvuren (kind halfgeld).
Diner zaterdagavond 10 euro incl. drank.
Allemaal ter plekke te voldoen bij Fred Kok/Jaap Dijk, bij voorkeur op zaterdagavond vóór het diner.
Inmiddels zijn er wel werkzaamheden aan het spoor op de site van NS vermeld tijdens het weekend van de Harskamperdennen:
tussen Amsterdam/Schiphol en Amersfoort rijden géén treinen;
tussen Utrecht en Arnhem/Nijmegen twee Intercity's i.p.v. vier Intercity's per uur;
tussen Utrecht en Eindhoven twee Intercity's i.p.v. vier Intercity's per uur.

zie: www.ns.nl
Even een vraag aan andere gasten. Als ik de link open naar de Bikenet site om de GPS routes te downloaden krijg ik daar een bibberend/jitterend beeld waar ik niets mee kan. Dat op meerdere computers.
Ben ik de enige met dat probleem?

Ronald van der Perk
Bij mij ziet het er prima uit.
JAAPDIJK schreef:Het gebruik van de douches is gratis. Wel dien je te beschikken over een sleutel; we hebben centraal een aantal sleutels in bezit; deze zijn te verkrijgen bij de tent van Jim van den Berg.
Heel belangrijk: hou nooit de sleutel bij je, ook al is het maar “heel even”. Leg de sleutel dus altijd meteen terug of geef hem aan iemand anders die staat te wachten op de douche. We raken namelijk altijd sleutels kwijt en daarvoor betaal je een fikse boete, die we wee moeten doorverdelen. Heel belangrijk dus.
Mijn tentje staat dat weekend ergens in Ladakh, dus dat wordt een eindje omrijden voor de douchesleutels. Maar ik zal ze toch netjes klaarleggen.