Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WOW Air - Forum Wereldfietser

WOW Air

Luchtvaartmaatschappij: WOW Air (een vrij nieuwe IJslandse budget-mij)
Traject: retour Amsterdam - Reykjavik
Datum: 26 juni en 26 juli 2013
Vervoerstarief fiets: € 18 per enkele reis voor de gewone bagage (max. 20 kilo), € 28 per enkele reis voor de fiets (max. 18 kg) en handbagage (56x45x25cm en max. 10 kg). In het totaal was ik € 355,40 kwijt voor mijn retourtje Reykjavik.
Toegepaste verpakkingswijze fiets:groene VK-hoes.
Fiets tevoren aangemeld? : Ja, net als je gewone bagage boek en betaal je je fiets online.
Ervaringen: In de voorwaarden stond de cryptische opmerking: "It is also a good idea to let air out of the tyres". Maar ja, op Schiphol werd er natuurlijk toch weer gezeurd. Na wat verbaal tegenstribbelen voor de incheck-balie toch wat lucht uit mijn banden laten ontsnappen. Op de terugweg werd er niets over de bandendruk gezegd. Noch op de heen, noch op de terugweg werd mijn fiets gewogen.
Bijzonderheden: Door schade en schande wijs geworden, let ik tegenwoordig ook goed op de vertrek- en aankomsttijden. Als je een beetje soepel bent met de keuze van de vluchtdata, kan je gunstige tijden kiezen.
Weer: Jammer genoeg kan zelfs WOW Air niet garanderen dat je een beetje redelijk weer hebt in IJsland.
GerdC schreef:Luchtvaartmaatschappij: WOW Air (een vrij nieuwe IJslandse budget-mij)
Traject: retour Amsterdam - Reykjavik
Datum: 26 juni en 26 juli 2013
Vervoerstarief fiets: € 18 per enkele reis voor de gewone bagage (max. 20 kilo), € 28 per enkele reis voor de fiets (max. 18 kg) en handbagage (56x45x25cm en max. 10 kg). In het totaal was ik € 355,40 kwijt voor mijn retourtje Reykjavik.
Toegepaste verpakkingswijze fiets:groene VK-hoes.
Fiets tevoren aangemeld? : Ja, net als je gewone bagage boek en betaal je je fiets online.
Ervaringen: In de voorwaarden stond de cryptische opmerking: "It is also a good idea to let air out of the tyres". Maar ja, op Schiphol werd er natuurlijk toch weer gezeurd. Na wat verbaal tegenstribbelen voor de incheck-balie toch wat lucht uit mijn banden laten ontsnappen. Op de terugweg werd er niets over de bandendruk gezegd. Noch op de heen, noch op de terugweg werd mijn fiets gewogen.
Bijzonderheden: Door schade en schande wijs geworden, let ik tegenwoordig ook goed op de vertrek- en aankomsttijden. Als je een beetje soepel bent met de keuze van de vluchtdata, kan je gunstige tijden kiezen.
Weer: Jammer genoeg kan zelfs WOW Air niet garanderen dat je een beetje redelijk weer hebt in IJsland.

Ha die Gerd,

Nog bij Alex geweest?
bert sitters schreef:Nog bij Alex geweest?
Sorry Bert. Had ik Alex moeten kennen?

Gerd
GerdC schreef:
bert sitters schreef:Nog bij Alex geweest?
Sorry Bert. Had ik Alex moeten kennen?

Gerd
Nu begrijp ik 'm. Wist je dat nog niet. Alex (oftewel de camping in Keflavik) is gesloten.

Gerd
Luchtvaartmaatschappij: WOW Air
Traject: retour Amsterdam - Reykjavik
Datum: 20 juli en 14 augustus 2015
Vervoerstarief fiets: € 35 euro per enkele reis voor de fiets (max. 23 kg). Ook voor je gewone ruimbagage betaal je, 31 euro voor max. 20 kg.
Toegepaste verpakkingswijze fiets: groene VK-hoes.
Fiets tevoren aangemeld? Ja. Online geboekt bij WOW en daar kun je je fiets gelijk bijboeken (en betalen).
Ervaringen: Prima, de fietsen hebben de vlucht probleemloos doorstaan.
Bijzonderheden: We zijn op vliegveld opgehaald door een medewerker van het hierboven genoemde Alex, ligt 5 min. bij vliegveld vandaan. Daar is een grote loods waar je je dozen, hoezen etc. kosteloos tijdens je fietstrip kan achterlaten en naar hartelust aan je fiets kan sleutelen. Alex is dus niet gesloten zoals je wellicht in het bericht hierbij zou kunnen lezen: het guesthouse, de cabines en de slaapzak-accommodatie zijn gewoon open. Je lunt er alleen niet (meer) kamperen :wink:
Helaas is de poster van dit bericht, Gert Caarls, in het begin van dit jaar overleden. Zie familieberichten op dit forum.