Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe Almotion - nieuwe lichtlopende trekkingband - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Schwalbe Almotion - nieuwe lichtlopende trekkingband

Wim schreef:nooit een lekke band
Mazzelpik :wink:

Ik heb gemerkt dat ik een enorme hekel heb (gekregen) aan lekke banden. In DK dit jaar 3x lek gereden met Schwalbe CX banden zonder antileklaag. Er komen nu toch weer stevigere banden om mijn velgjes.
Kan iemand mij vertellen wat de daadwerkelijke breedte is van de 26 X 2.15 banden? Dit omdat bij Schwalbe de daadwerkelijk breedte nog wel eens minder wil zijn in de praktijk.

Groet, Tim
reken op ca 51mm, dat is de zelf gemeten breedte bij andere modellen van 55-559mm.
Inches zijn van vóór 1980!
Christophorus schreef:Gerrit Gaastra heeft voor Schwalbe een nieuwe trekkingband ontworpen. De Marathon Almotion.

Volgens GG is dit de lichtstlopende trekkingband die Schwalbe tot nu toe gemaakt heeft. Lichter dan de Supreme, Big Apple, etc.
Hier begon dit draadje mee. Inmiddels zitten we bij pagina 5 en de laatste 3 pagina's gaan over andere banden/vraagstukken/problemen geloof ik.

Zijn er nog actuele gebruikerservaringen over de Marathon Almotion te vermelden ?
Ja, dat de pretenties van GG gebakken lucht zijn, weten we al lang. Zelfs de draadband Marathon loopt lichter. Gewoon schandalig hoe zo'n figuur zijn bekendheid misbruikt om een band van een bevriende fabrikant te pushen.
Momenteel heb ik ruim 2100 km op de Almotion zitten. Mijn ervaringen zijn niet veranderd. Voor 130gr per band meer dan de BigApple 50-622 vouwband krijg ik niets terug.
Ik hoop slechts dat de hopeloze grip van de BigApple bij veroudering niet ook bij de Almotion voorkomt. Geen lekke banden inmiddels.
Wat me opvalt is het grote verschil in gewicht tussen de tubeless en niet tubeless uitvoeringen in dezelfde breedte. De tubeless 50-622 weegt een schrikbarende 1020 gram, terwijl de niet-tubeless 50-622 maar 780 gram weegt. Dat scheelt maar liefst 240 gram! Voor de 40-622 is het respectievelijk 760 en 610 gram. Wat mij betreft niet echt licht voor wat een snelle tourband moet zijn. De lekker soepele tubeless Racing Ralphs 60-622 op mijn atb wegen bijvoorbeeld maar 620 gram per stuk.

Iemand een idee wat dit verschil kan verklaren?
Mijn ervaringen met de Almotion zijn zeer positief.
Het lijkt mij dat het op de man spelen van Sjefke niet gewenst is op dit forum. Hij doet dit met herhaling gericht op Gerrit Gaastra
Reinder schreef:Mijn ervaringen met de Almotion zijn zeer positief.
Het lijkt mij dat het op de man spelen van Sjefke niet gewenst is op dit forum. Hij doet dit met herhaling gericht op Gerrit Gaastra
Met die status zulke nonsense vertellen staat gelijk aan misleiding. 30% minder rolweerstand, terwijl de band veel meer weerstand geeft! Verwijt je dat mij? Je bent zelf misleid. GG is geen heilige, hoor! Er zijn codes waar je je aan houdt! Vooral GG.
Deze discussie is nu wel gevoerd, lijkt me.
Pedalero schreef:Deze discussie is nu wel gevoerd, lijkt me.
Het nieuwsseizoen staat alweer voor de deur. Schwalbe komt vast met een nieuwe band! :D
Leuk, ik verheug me nu al weer op de discussies! Zouden ze weer hetzelfde *hoge* niveau bereiken als altijd?
:D
Ik bedoelde het gedoe over Gerrit Gaastra. Men valt in herhaling.
Tim_070 schreef:Kan iemand mij vertellen wat de daadwerkelijke breedte is van de 26 X 2.15 banden? Dit omdat bij Schwalbe de daadwerkelijk breedte nog wel eens minder wil zijn in de praktijk.

Groet, Tim
Heeft iemand al een schuifmaat gepakt en gemeten? Ik ben ook benieuwd of de Almotion past in een 26 x 2.15 maat.
5.3
Eric op de Fiets schreef:
Tim_070 schreef:Kan iemand mij vertellen wat de daadwerkelijke breedte is van de 26 X 2.15 banden? Dit omdat bij Schwalbe de daadwerkelijk breedte nog wel eens minder wil zijn in de praktijk.

Groet, Tim
Heeft iemand al een schuifmaat gepakt en gemeten? Ik ben ook benieuwd of de Almotion past in een 26 x 2.15 maat.
Ik heb de schuifmaat er bij gepakt. Het is wel een 28 x 2.15 en die meet 60mm breed en 60mm hoog. Dus de Almotion valt veel groter uit dan de maat aan geeft.

groet André
Trekfietser schreef:Ik heb de schuifmaat er bij gepakt. Het is wel een 28 x 2.15 en die meet 60mm breed en 60mm hoog. Dus de Almotion valt veel groter uit dan de maat aan geeft.
Dat hoeft nog niet voor alle maten van dat type te gelden. (Mijn ervaring met Marathon standaard 37-622, 42-622, 47-622 en 50-559: 2mmsmaller, 2mmsmaller, weetnietmeer en kloptprecies)
Trekfietser schreef:
Eric op de Fiets schreef:
Tim_070 schreef:Kan iemand mij vertellen wat de daadwerkelijke breedte is van de 26 X 2.15 banden? Dit omdat bij Schwalbe de daadwerkelijk breedte nog wel eens minder wil zijn in de praktijk.

Groet, Tim
Heeft iemand al een schuifmaat gepakt en gemeten? Ik ben ook benieuwd of de Almotion past in een 26 x 2.15 maat.
Ik heb de schuifmaat er bij gepakt. Het is wel een 28 x 2.15 en die meet 60mm breed en 60mm hoog. Dus de Almotion valt veel groter uit dan de maat aan geeft.

groet André
dank je Andrė, wat is de velg maar in het bijzonder de breedte van je velg? Iets van 19 mm binnenmaat?
dank je Andrė, wat is de velg maar in het bijzonder de breedte van je velg? Iets van 19 mm binnenmaat?
Ja de binnen maat is 19mm.
Maar de hoogte van de band heb ik gemeten van af de boven kant van de velg. Ik had op mijn fiets een probleem met de hoogte van de band. Wat die liep dus aan tegen de voorderailleur. Dus achter nu een schwalbe mondial 28 x 2 die maar 49mm meet.

Groet André
Trekfietser schreef:
dank je Andrė, wat is de velg maar in het bijzonder de breedte van je velg? Iets van 19 mm binnenmaat?
Ja de binnen maat is 19mm.
Maar de hoogte van de band heb ik gemeten van af de boven kant van de velg. Ik had op mijn fiets een probleem met de hoogte van de band. Wat die liep dus aan tegen de voorderailleur. Dus achter nu een schwalbe mondial 28 x 2 die maar 49mm meet.

Groet André
thanks!
Ik heb de banden binnen en passen ruim in het frame en het slot.
Heeft iemand de Almotion in de onderstaande maat en weet iemand wat de effectieve breedte/ hoogte hiervan is? Verder nog mensen met ervaringen?

Gaat om de : Almotion 40-622 (28 x 1.50, 700x38C)