Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waarheen? Juli/augustus 2005 - Forum Wereldfietser

waarheen? Juli/augustus 2005

Rond december beginnen we vaak over de vakantie van volgend zomer. Waar zullen we heen gaan? Ook dit jaar was dit weer het geval.
Dit weekend op de fietsvakantiebeurs geweest. Wel ideeen opgedaan, maar het blijft moeilijk.
Eerst dachten we aan Slovenie, maar dit land is vrij klein, en dus misschien er snel doorheen gefietst?
Frankrijk trekt mij niet, maar mijn vriend wel.
Een voorgeschreven route lijkt mij ook niet alles (of valt dit mee?)

Wie heeft er voor ons een goed idee?

Landen die afvallen omdat we daar al geweest zijn, zijn: Denemarken, Zweden, Duitsland, Luxemburg, Tsjechie en Zwitserland.
We willen redelijk zeker zijn van mooi weer.
De bestemming moet bereikbaar zijn met bus, auto of trein.
Klimmen geen bezwaar, massatoerisme wel.

Anouk

hoi

polen is een prima fietsland. redelijk berijkbaar met de trein. Goedkoop. niet te veel klimmen maar is wel mogelijk.

weer kan er s'zomers mooi zijn.

joris

hoi anouk,

slovenie is inderdaad niet echt groot (wel mooi en afwisselend!); ik heb in twee weken een rondje van 1000 km in slovenie gefietst en had toen bijna het hele land gezien, op de kust na (dat was me te druk en er gingen alleen maar grote wegen heen); ook in het zuiden, de grens met kroatie ben ik niet geweest

je zou je rondje dus iets groter kunnen maken of een stuk kroatie (ook erg mooi) mee kunnen nemen; of aan de oostkant van slovenie hongarije induiken

Anneke

De Pyreneeën misschien? Van de Spaanse kant weet ik dat het erg mooi is. Het klimmen is goed te doen. Wel toeristisch, maar geen massa's. Eventueel (voor je vriend?) kun je een stukje Katharenroute (zie http://www.fietskaartinformatiestichting) meepakken aan de Franse kant. Ik heb begrepen dat de autoslaaptrein van Den Bosch naar Narbonne weer rijdt. Dat is erg comfortabel en brengt je dicht bij de oostkant van de bergketen. Vanuit Hendaye (westkant) gaan fiets-slaapbussen naar Nederland.[/url]