Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inperken toertochten Zuid Limburg - Forum Wereldfietser

Inperken toertochten Zuid Limburg

Zuid Limburg perkt toertochten in

http://nos.nl/l/554815


Henk

kunst en fietswerk
Het stelt voorlopig nog niet echt een bovengrens aan de tochten van de Wereldfietser :lol: :
"...mogen er in de regio nog maar negen toertochten met meer dan 1000 deelnemers worden georganiseerd en nog maar drie toertochten met meer dan 5000 deelnemers. "

Overigens had ik een paar uur geleden nog een confrontatie met een wielertoertocht van één persoon, die dacht dat ik degene was die aan de kant moest terwijl hij spookrijdend op de verkeerde fietsstrook hoopte dat de auto die hem van achteren naderde hem rechts voorbij zou rijden. Dat alles omdat meneer geen zin had om voorrang te verlenen terwijl hij uit een zijweg kwam.

Leon
Het gaat hier niet om recreatieve fietsers, maar om grotere groepen racefietsers.
Verder zijn gemeenten het zat dat ze iedere keer zaken moeten regelen voor georganiseerde tochten en plaatsen regelmatig niet bereikbaar zijn.
bert sitters schreef:Het gaat hier niet om creatieve fietsers, maar om grotere groepen racefietsers.
Verder zijn gemeenten het zat dat ze iedere keer zaken moeten regelen voor georganiseerde tochten en plaatsen regelmatig niet bereikbaar zijn.
Plus het feit dat deze racefietsers nogal veel troep (lees: verpakkingen e.d.) wegsmijten en overal gaan staan pissen.
@ Bert; creatieve fietsers?

maar nu graag niet alle racers over een kam afzeiken! Wij vakantiefietsen al bijna 25 jaar en doen sinds een paar jaar ook wat op de racefiets. en bij een tocht met 5000 deelnemers zijn er inderdaad wel 3 % die ooit een verpakking weggooien en daar ergeren wij ons ook aan (en zeggen er iets van) en over dat zeiken danwel pissen; de organisaties hebben het vaak niet helemaal begrepen en plaatsen geen of veel te weinig dixies....en trouwens; welke wereldfietser heeft nog nooit wildgeplast?

En als er een katholieke processie is kan ik er ook niet langs ;-)

zo, dat moest er even uit, fietsen is voor ons in alle verschijningsvormen leuk en genieten, en aso gedrag niet, of dat nou racers zijn of andere verkeersdeelnemers, dat maakt niet uit....

BertV
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Afgelopen weekeinde heb ik me weer 147km lang mogen ergeren aan mijn medeweggebruikers bij de Dam-tot-Dam Fietsclassic. Schreeuwend, drie rijen dik inhalen, afsnijden, tegenliggers van de weg drukken, rotzooi wegsmijten, door rood rijden, gevaarlijk rijgedrag, noem maar op.

In theorie vast allemaal heel keurige mensen, maar trek ze een strak pakkie aan en zet ze op de racefiets, en alle omgangsvormen vliegen het raam uit.

.tsooJ
Zag ik afgelopen zondag iets dergelijks op Wegmisbruikers van SBS6. het Limburgse Mergelland is al zo vol met toertochten, zowel door fietsers als door motorrijders. Sommige gemeenten, de Voerstreek incluis, klagen er al over. Katholieke processieoptochten worden zo vaak verstoord.
Was ik vorige jaar op de Gelderse Posbank vanwege de mooie paarse heidevelden in een heuvelachtig decor, ook al druk met dagjesmensen, terwijl dit pakweg 25 jaar geleden zo rustig was. Nederland wordt gewoon veel te vol!
Te vol met fietsers in dit geval :shock: en zo is er altijd wat.

Terwijl meer dan de helft van de Nederlandse bevolking overgewicht heeft..
En bewegen wordt gepromoot.

Maar niet allemaal tegelijk hè, .. en toch is dat -heel soms- best leuk 8)
Ik vind die ophef over teveel toertochten wel koddig.

Dan woon je daar mooi aan de voet van de Eyserbosweg en dan blijkt er elke week wel iets gaande te zijn. Dan weer een wielertoertocht, de volgende week een old-timer tocht en een motortocht. Dan weer een amateur koers, de week erop weer een wieler toertocht. En dan ook nog al die processies. Wanneer heb je die openbare weg nu eens even lekker voor jezelf?

Nee, voor je rust moet je toch echt ergens anders zijn. Een hutje op de hei is misschien beter dan. Maar dan komen er weer allemaal wanderlaars, vogelspotters en mountainbiker langs. Dat is ook al niets. Voor je rust kun je beter ergens gaan wonen waar helemaal niemand anders ook wil wonen. Ergens hoog boven de poolcirkel is nog wel wat plek.

In Belgie is het trouwens net andersom. Huizen aan de Koppenberg zijn juist duurder dan vergelijkbare huizen elders. Juist omdat hier de koers aan voorbij komt.