Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat te doen bij ernstige fietsschade na vliegreis Transavia? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat te doen bij ernstige fietsschade na vliegreis Transavia?

dik5 schreef:Als wij met z,n allen willen dat het risico (voor ons )verkleint wordt ,zal dat tot gevolg hebben dat de prijs voor het fietsvervoer aanmerkelijk zal stijgen.
Bij veel maatschappijen betaal je voor je fiets al een fors bedrag extra. Dan mogen ze een fiets toch ook fatsoenlijk behandelen.
Ik heb ooit een half jaar rechten gestudeerd en het allerbelangrijkste wat ik daar geleerd heb:
"Gelijk hebben wil nog niet zeggen gelijk krijgen".
Natuurlijk moet je proberen je gelijk te krijgen maar denk ook aan de wijze woorden van "Eric op de fiets": soms moet je berusten.......dat is echt beter voor je gemoedsrust
bert sitters schreef:
dik5 schreef:Als wij met z,n allen willen dat het risico (voor ons )verkleint wordt ,zal dat tot gevolg hebben dat de prijs voor het fietsvervoer aanmerkelijk zal stijgen.
Bij veel maatschappijen betaal je voor je fiets al een fors bedrag extra. Dan mogen ze een fiets toch ook fatsoenlijk behandelen.
Bij de meeste maatschappijen betaal je 50€ per enkele reis binnen Europa en intercontinentaal 100€ enkeltje,dat is gezien het werk wat men er aan heeft ook niet overdreven veel tov een ticketprijs.
Natuurlijk heb je wel gelijk dat ze je fiets met respect moeten behandelen.
Maar overal worden fouten gemaakt .
Ik ben inmiddels wel benieuwd hoever TS staat met haar afhandeling hiervan.
dik5 schreef:
bert sitters schreef:
dik5 schreef:Als wij met z,n allen willen dat het risico (voor ons )verkleint wordt ,zal dat tot gevolg hebben dat de prijs voor het fietsvervoer aanmerkelijk zal stijgen.
Bij veel maatschappijen betaal je voor je fiets al een fors bedrag extra. Dan mogen ze een fiets toch ook fatsoenlijk behandelen.
Bij de meeste maatschappijen betaal je 50€ per enkele reis binnen Europa en intercontinentaal 100€ enkeltje,dat is gezien het werk wat men er aan heeft ook niet overdreven veel tov een ticketprijs.
Natuurlijk heb je wel gelijk dat ze je fiets met respect moeten behandelen.
Maar overal worden fouten gemaakt .
Ik ben erg benieuwd wat de afhandelaar op de luchthaven bij de luchtvaartmaatschappij extra in rekening brengt voor het afhandelen van een fiets? Als ik dat zie op sommige kleine luchthavens, dan is dat echt niet veel extra moeite. In plaats van op de band te leggen loopt een mannetje even een paar meter met de fiets naar een deur. Of valt dat gewoon binnen het totaal bedrag van een lump sum? Er zijn nog altijd luchtvaartmaatschappijen die fietsen zonder toeslag vervoeren.
Iedereen ontzettend bedankt voor de tips. Ik ben met de afhandeling bezig.
Het schaderapport wordt op dit moment opgemaakt. De scherpe brief naar Transavia is opgemaakt. Ik heb veel gehad aan jullie tips. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Ongeacht de uitkomst komt er weer een Van Herwerden Roadmaster 26 inch.
Een fantastische fiets.

Bedankt

Ronald Nihot
Sociaal media gaat een steeds groter rol spelen in de afhandeling van dit sort klachten bij grote bedrijven.

Positief/negatief berichten op hun twitter/facebook pagina doet wonderen. Een scherpe brief is niet meer van deze tijd (Vind ik).

Heb trouwens mij fiets in kunnen checken bij Air Canada via twitter. Niks call centers @ € per minute of emails waar je geen antwoord op krijg, Gewoon binnen 15 minuten geregeld via een twitter bericht.

https://twitter.com/ACAltitude/status/3 ... 2633799680
Shane schreef:Sociaal media gaat een steeds groter rol spelen in de afhandeling van dit sort klachten bij grote bedrijven.

Positief/negatief berichten op hun twitter/facebook pagina doet wonderen. Een scherpe brief is niet meer van deze tijd (Vind ik).
Niet meer van deze tijd lijkt mij voorlopig nog niet aan de orde. Ik denk dat én een brief én twitter/facebook het beste is! :wink: