Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Xiangri La - Haba - Daju echt de moeite waard? - Forum Wereldfietser

Xiangri La - Haba - Daju echt de moeite waard?

Ik ben bijna aangekomen in Xiangri La en twijfel nu over de route Xiangri La - Haba - Daju. Ben de afgelopen dagen al bijna plat gereden door de Chinese toeristen busjes en de vrachtwagens die bezig waren met alle wegwerkzaamheden.

- Is deze route echt de moeite waard als je al 6 weken door Tibet hebt gefietst of kan ik beter doorbussen naar warmere oorden? Omdat het te toeristisch/druk is.
- Iemand een tip voor een leuk guesthouse in Liijang en Xiangri La? Of een adres/waypoint naar Nomad Guesthouse in Shuhe?
Waypoint Nomad guesthouse staat op openstreetmap.com
http://www.openstreetmap.org/#map=18/26 ... 7&layers=N

Over de drukte op de weg: zo'n 40 km voor Shuhe/Lijang wordt het weer druk.
Daar zitten allerlei toeristische parken.
En rond Lijang is het ook druk, maar rond elke Chinese stad is het druk.
Bedankt -Wouter!
Zou je me ook kunnen vertellen hoe ik dit als waypoint eruit krijg?
Yep bij iedere stad is het druk - maar niet bij iedere stad zijn wegwerkzaamheden met een hoop stof en bouwverkeer en slechte wegen (althans dat hoop ik voor de komende maand :wink: )
In shangri la door fietsen naar oude stad, daar barst het van de guesthouses. Ik heb destijds wat Westerse toeristen aangesproken, die brachten me naar een goede. Dit was een jeugdherberg. Zou niet meer weten hoe het heet.

Shuhe is niet zo groot. De weg voor Lijang voert langs allerlei parken en kabelbanen naar een hoge berg. Er rijden veel bussen, maar die rijden niet agressief. De weg is grotendeels een afdaling dus soms ga je even hard als de auto's ;-) Ik vond het destijds niet druk.
Bedankt!
Ik zit inmiddels in Kevin's Trekkers Inn in Shangri La. Een absolute aanrader (er is een kachel en de eigenaren zijn ook heel warm) - eindelijk weer ff een thuis gevoel na al die onpersoonlijke hotels. De goedkooptste kamer is 120 met douche.

Is er nog iemand die me aan het waypoint kan helpen van het Nomad guesthouse in Lijang? - (edit) AL GEVONDEN!
Nou in oktober is de rit van Shangri-La naar de pont is echt wel de moeite waard.
Zomers kan het hier nog druk zijn met toerbussen maar nu absoluut niets nada en in twee dagen van de herfst naar de zomer gereden. de oude ferry had ik niet van te voren geregeld en de prijs is 20 voor een persoon en 5 voor de fiets. In Daju heb je een prachtige rusitge inn voor 80 met binnentuin genaamd Daju inn, en bij binnenkomst van het dorpje aan je linkerkant.
Fransje schreef:In Daju heb je een prachtige rusitge inn voor 80 met binnentuin genaamd Daju inn, en bij binnenkomst van het dorpje aan je linkerkant.
Op de binnenplaats staat een Kakiboom. Die zijn rond deze tijd rijp.
Yep Sjirk - tis inderdaad een kaki boom en we hebben al een vrucht op. Wel even schillen anders geeft het zo'n wrange smaak.