Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gedonder met fiets webshops - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

gedonder met fiets webshops

Ik bestel ook probleemloos bij amerikaanse webshops. De grotere, zoals Amazon.com, geven ook een inschatting van de invoerkosten. Het wordt nooit meer dan dat bedrag, en als het teveel bleek, storten ze automatisch het teveel betaalde terug. Ik had dat met m'n Kindle e-reader.
bergbeklimmer schreef:Bestellen in China en Amerika is natuurlijk wel wat anders dan iets bestellen in Duitsland, Zweden, Belgie of welk ander Europees land. Meestal spreken ze wel Engels en pakketjes versturen gaat doorgaans erg gemakkelijk. Ik heb al probleemloos bij Italiaanse, Zweedse en Duitse webshops besteld. En natuurijk vooraf onderzoek gedaan waar ik iets bestelde.
Ja kan altijd, maar ik houd het liever in nederland want ik zou niet weten waarom ik het verder weg moet gaan zoeken als ik het hier ook kan krijgen tegen lage prijzen en geen verzendkosten bij bestellingen vanaf bepaald bedrag, het voordeel van nederland is dat ik ooit nog wel eens in de buurt kom van zo'n webshop en dat ik er nog eens langs kan gaan als ik nog wat tegoed van hun heb,
hier nog wat gevonden over internet-bikes, het bedrijf dat mij de verkeerde fietspomp stuurde, en alle andere artikelen in dichtgeknoopte boterham zakjes verpakt aflevert

Internet-Bikes
Berichtdoor Nijmegenaar » vr apr 09, 2010 3:12 pm

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik bij Internet-Bikes te Bladel een vouwfiets besteld. Het bedrag van de factuur heb ik de dag erop overgemaakt via internet. Een week(!) later kreeg ik een ontvangstbevestiging van betaling en dat de order voorgemeld was bij TNT-post. Echter, TNT heeft de vouwfiets nooit voor verzending ontvangen. De eigenaar van Internet-Bikes beweerd nu keihard dat de betaling nooit is ontvangen. Ik heb hem een PDF-print van mijn afschrijving gestuurd en mijn bank zegt dat het bedrag correct naar het juiste nummer is afgehandeld. Wat kan ik nog meer doen?

Wanneer ik op TROS Radar lees over Internetbikes dan heb ik weinig vertrouwen in deze zaak.Nijmegenaar
Junior Member

Berichten: 1
Geregistreerd: vr apr 09, 2010 3:09 pm
Privébericht


Re: Internet-Bikes
Berichtdoor debbbb » zo mei 16, 2010 11:38 am

HEEL SLECHT BEDRIJF
NIKS BESTELLEN
ALLE SLECHTE REACTIES WORDEN VERWIJDERD DOOR HUN.
GARANTIE HEB JE NIET BIJ HUN, VERKEERDE BESTELLING BEZORGEN, EN ALS JE IETS IN DE WINKEL BETAALD...STUREN ZE ALSNOG EEN REKENING EN ZEGGEN ZE DAT JE NIET BETAALD HEBT EN KOMEN ZE MET AANMANINGEN EN INCASSO BUREAUS.
GA NIET MET DIT BEDRIJF IN ZEE!debbbb


Re: Internet-Bikes
Berichtdoor RVopdemarkt » ma dec 27, 2010 1:51 pm

Ik had een fietsmand besteld en retour gestuurd. Je hoort niets van Internet-bikes als ze het ontvangen en als je geen contact opneemt gebeurt er dus niets. Ik wil mijn geld terug maar blijkt in de kleine lettertjes te staan dat ze geen geld retour geven. Ondanks dat de regels duidelijk zijn wil dit bedrijf zich er niet aan houden. De emails werden agressiever en ik werd beschuldigd van bedreiging en of ik flink genoeg was om even langs te komen omdat consumenten zoals ik de verloedering van de maatschappij zijn. Wij (U en ik) zouden alleen maar vanachter een computer dingen durven te zeggen. Klinkt toch erg bedreigend en op z'n minst opmerkelijk voor een internet ondernemer. De emails werden alleen maar onvriendelijker. En inderdaad zoals ook te lezen is op deze site. geen namen, geen telefoon. De organisatie "thuiswinkel keurmek" bied ook geen hulp. Een klacht kun je on-line niet indienen (site werkt niet), per email wordt er niet gereageerd. Op de site lijkt het wel of men alleen de ondernemer steunt. Samenvattend: NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT IETS KOPEN! (geef je geld een goed doel als je er vanaf zou willen)RVopdemarkt
Junior Member

Berichten: 1
Geregistreerd: ma dec 27, 2010 1:46 pm
Privébericht

Re: Internet-Bikes
Berichtdoor essiezwol » za jul 16, 2011 2:48 pm

Wat ben ik blij zeg om al deze reacties te lezen. Ik heb een aantal weken geleden een bestelling gedaan maar dacht dat het een bedrijf was dat hier in de buurt zit (naam lijkt erop).
Achteraf bleek dit niet hetzelfde bedrijf te zijn, dus heb ik netjes BINNEN 24 uur geannuleerd aan de hand van de eerste mail die ik van ze ontving, de mail dat de order klaar zou liggen.
Netjes een mail gestuurd met een eerlijke reactie, dat ik me dus vergist had qua winkel en de order wil annuleren netjes conform de voorwaarde van 24 uur. Wat is uw factuurnummer krijg ik te horen.
Ik mail dat dit het eerste mailtje was dat ik van ze ontvangen had en niets meer. Ze hadden een factuurnummer nodig anders kon ik niet annuleren. De toon werd dus zeer onvriendelijk.
Ik mail weer dat wanneer ik iets niet ontvang ook niet kan doorgeven en dat wanneer ze een bestelling klaar kunnen zetten om opgehaald te worden ook zelf wel kunnen nakijken wat het factuurnummer is.
Beetje klantvriendelijkheid mag tenslotte wel. Weer een mail terug nee dat kon niet ik moest leveren wat hun vroegen en dat was het factuurnummer. Grrrrr werd het een beetje. Dus ik reageer dat ze heus niet honderden bestellingen per dag ontvangen en ze hier nou niet echt goede reclame mee maken. Ik kreeg als antwoord terug dat ze wel honderden bestellingen per dag kregen en niet mijn order gingen annuleren zolang ik geen gegevens ging mailen.

Afijn ik was er klaar mee en reageerde gewoon niet meer. Vervolgens kreeg ik twee weken later een mail MET FACTUURNUMMER dat ik nog niet had betaald/opgehaald. Ik ze netjes gemaild dat ik wel degelijk binnen 24 uur had geannuleerd en geen interesse meer had in de bestelling. Ja en nu komt die. Of ik HUN dan even een annuleringsmail wou sturen die ik van hun had moeten ontvangen. Ik weer gemaild met uitleg van hierboven en dat ze nu dus wel een factuurnummer hebben. Krijg ik als mail dat jawel zonder annuleringsmail de order niet geannuleerd is en dat de bestelling binden is. Dus heb ik gemaild dat ik aan dit spelletje niet meewerk dat ze slechte reclame maken en zeer klantontvriendelijk zijn. Artikelen heb ik nooit ontvangen (want ik heb het nooit opgehaald) dus kunnen ze ook niets vorderen. Ook heb ik gezegd geen mailwisselingen meer te wensen omdat de mailtjes van hun kant dreigend begonnen te worden.

Nu vandaag 16-7 ontvang ik weer een mail met hierin de tekst "Indien u binnen 7 dagen na heden niet tot betaling van voormelde bedrag bent overgegaan en het factuurbedrag niet binnen 7 dagen op onze bankrekening is bijgeschreven, zijn wij helaas genoodzaakt de vordering ter incassering uit handen te geven aan de Gerechtsdeurwaarder.

Alle daaruit voortvloeiende kosten komen geheel voor uw rekening. Tevens maken wij alsdan aanspraak op de inmiddels vervallen rente en de nog in de toekomst te vervallen rente."

Ik vind dit schandalig en pure bedreiging. Wat willen ze vorderen bedragen over artikelen die ik niet in m'n bezit heb. Nu is mijn vraag kan dit/mag dit en gaan ze ook daadwerkelijk over in actie want hier heb ik geen zin in. Wat kan ik doen in deze ik voel me echt vreselijke bedreigd.essiezwol
Junior Member

Berichten: 1
Geregistreerd: za jul 16, 2011 2:33 pm
Privébericht
drestar schreef:... want ik zou niet weten waarom ik het verder weg moet gaan zoeken als ik het hier ook kan krijgen tegen lage prijzen en geen verzendkosten bij bestellingen vanaf bepaald bedrag, het voordeel van nederland is dat ik ooit nog wel eens in de buurt kom van zo'n webshop en dat ik er nog eens langs kan gaan als ik nog wat tegoed van hun heb,
Maar jouw eigen voorbeeld van hierbovern pleit voor mij alleen maar voor een betrouwbare buitenlandse site, ipv een vage nederlandse, die wellicht in de buurt zit. Het komt gewoon neer op goed je huiswerk doen.
Travelmaster schreef:
drestar schreef:... want ik zou niet weten waarom ik het verder weg moet gaan zoeken als ik het hier ook kan krijgen tegen lage prijzen en geen verzendkosten bij bestellingen vanaf bepaald bedrag, het voordeel van nederland is dat ik ooit nog wel eens in de buurt kom van zo'n webshop en dat ik er nog eens langs kan gaan als ik nog wat tegoed van hun heb,
Maar jouw eigen voorbeeld van hierbovern pleit voor mij alleen maar voor een betrouwbare buitenlandse site, ipv een vage nederlandse, die wellicht in de buurt zit. Het komt gewoon neer op goed je huiswerk doen.
Zouden buitenlandse webshops dan zoveel beter zijn als nederlandse..

Met internet-bikes heb ik mij mispakt doordat ik had kunnen lezen hoe onbetrouwbaar zij zijn, het goede nieuws is dat ik bij hun maar in totaal voor 18 euro aan spullen heb gekocht waarvan enkel de fietspomp van 1,25 euro niet goed was, dus mocht het niet goedkomen met de fietspomp dan ben ik alleen 1,25 euro aan geld kwijt, en heb ik op de rest 9 euro bespaart als ik het bij een ander gekocht zou hebben, dus dat verlies van 1,25 is te nemen, ik kreeg van hun ook een axa dynamo terwijl ik basta had besteld en betaald ,maar de axa was wel weer 3 euro duurder dan de basta

bij fietsenonderdelengroothandel de ridder heb ik geen verhalen kunnen lezen op internet waar ik vooraf wel naar gezocht had, dus ik dacht geen bericht is goed bericht maar dit bleek wel anders,dus ik snap niet waarom er niks over geschreven staat? of ik moet de eerste en de enige zijn die daar wat heeft.. desalniettemin staat duidelijk op hun website dat zij teruggestuurde artikelen binnen 30 dagen altijd terug betalen,al zeiden ze tegen mij dat het al terug betaald was ,maar ik kan aantonen dat dat niet het geval is, en het lijkt mij dat je dan je rechtsbijstand erop kan zetten mocht je binnen hun gestelde termijn nog geen geld terug gekregen hebben, dus wat dat betreft geloof ik er wel in dat het goed gaat komen ,alleen willen zij misschien de verzendkosten voor het terug sturen waarvan zij die ook beloofden terug te betalen misschien niet terug betalen omdat er in de voorwaarden staat terug sturen is altijd op eigen kosten..

over fietsweb alleen maar goede verhalen gevonden die niet op hun website geschreven staan,dus die lijken zeer betrouwbaar,
Ik denk dat er net zoveel buitenlandse webshops zijn die slecht zijn, als nederlandse. Net zoals er in Nederland góede zijn. Dit zijn dan echter wel de wat bekendere. Waarom kom je toch vaak in het buitenland uit? Omdat het daar gewoon goedkoper is. Tenminste, dat is mijn redenering, als het om bijvoorbeeld shimano-onderdelen gaat.
Travelmaster schreef:Ik denk dat er net zoveel buitenlandse webshops zijn die slecht zijn, als nederlandse. Net zoals er in Nederland góede zijn. Dit zijn dan echter wel de wat bekendere. Waarom kom je toch vaak in het buitenland uit? Omdat het daar gewoon goedkoper is. Tenminste, dat is mijn redenering, als het om bijvoorbeeld shimano-onderdelen gaat.
ik moet vvornamelijk sturmey archer onderdelen hebben en die zijn sowieso al moeilijk te krijgen, maar ik heb ook eens wat prijzen in een zoektocht gezien van buitenlandse shops en heb toen niet gezien dat het daar goedkoper was, misschien heb ik dan nog niet alles gezien maar bv een gazelle powerclick 2 standaard voor 11 euro kan ik nergens in Europa goedkoper vinden dan in nederland
drestar schreef:waarvan enkel de fietspomp van 1,25 euro niet goed was
Je verwachte voor 1,25 euro hopelijk toch geen degelijke fietspomp. Duur is weliswaar niet altijd goed en viceversa, maar voor zulke bedragen kun je moeilijk meer dan rommel verwachten.
drestar schreef:
Travelmaster schreef:Zoek je bewust alleen de Nederlandse webshops op?
Ja ivm inklaringskosten,lange wachttijden bij de douane en hogere verzendkosten bestel ik niet in Amerika of china,
ook vind ik het makkelijker om te communiceren in het Nederlands voor als het fout gaat,
Maar bijna alle voorbeelden van goed werkende webshops waren niet uit Amerika of China. Ik bestel - vanwege een zekere vorm van (waarschijnlijk onterechte) koudwatervrees + een beetje een principekwestie - ook nooit iets bij webshops van 'de andere kant van de wereld' als het dichterbij ook te krijgen is.
Maar zowel alles binnen Europa en in het bijzonder Duitsland en Nederland (wat voor mij dus buitenland is) levert helemaal geen lange wachttijden, douaneproblemen, hoge verzendingskosten, ... op.
Travelmaster schreef: Maar jouw eigen voorbeeld van hierbovern pleit voor mij alleen maar voor een betrouwbare buitenlandse site, ipv een vage nederlandse, die wellicht in de buurt zit. Het komt gewoon neer op goed je huiswerk doen.
Dat lijkt me een volkomen correcte conclusie van Travelmaster.

Als je niets terug vindt over een webshop (geen slechte of goede ervaringen) is dat wij mij betreft al een reden om erg voorzichtig te worden (of het moet een nieuwe zaak zijn).
En als je de vraag naar goede ervaringen op b.v. dit forum had gesteld, had je een mooi lijstje met betrouwbare zaken kunnen krijgen.
Gedane zaken nemen geen keer, maar het lijkt me zinvoller hier wijze lessen uit te trekken dan te concluderen dat internetwinkels onbetrouwbaar zijn en slechte service bieden.
drestar schreef: Zouden buitenlandse webshops dan zoveel beter zijn als nederlandse..
Verkeerde conclusie/vermoeden. Ook in Nederland zijn er prima internetwinkels. Dat er o.a. veel fietsmateriaal in Duitse winkels wordt besteld heeft vaak te maken met de prijs.

Renaat
[moderator] Onbehoorlijke tekst verwijderd [/moderator]

Topic ook maar meteen gesloten.