Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar naar toe in spanje...graag jullie ideeen en suggesties - Forum Wereldfietser

Waar naar toe in spanje...graag jullie ideeen en suggesties

Dag Allemaal,

Mijn vrouw en ik gaan om het jaar op fietsvakantie. De eerste keer de groene route naar het zuiden. En de afgelopen keer zijn we vanaf midden frankrijk naar barcalona gegaan. Een erg mooi route met als hoogte punt de laatste dagen in Spanje. Deze zomer willen we weer naar Spanje.

Graag zoek ik jullie advies, ideeën en suggesties voor onze komende trip. Initieel idee was om de silver route te doen. Hiervan zijn we afgestapt omdat het wel erg veel is voor drie weken.

Spanje heeft voor ons nog steeds de voorkeur maar waar en welke route?

De variabelen die ik tot nu toe al weet:
- 3 weken, rond mei/juni
- Niet te veel klimmen
- Ruwe, afwisselende natuur
- Geen grote steden
- Weinig toerisme
- Niet te veel auto’s
- Afwisselende uitzichten
- Oude cultuur
- Goede campings
- Beschreven route
- Bereikbaar met vliegtuig of trein
- Bergen en valleien
- +/- 60 km per dag
- Rustige start voor ongetrainde vrouw

Wie heeft er ideeën?

Met vriendelijke groet,

Maarten

Maarten,

Sorry, ik denk dat jullie in een ander land moeten gaan fietsen wat je zoekt vind je zelfs in Nederland niet!!

Succes met het vinden van een route,

Wil

Maarten,

kom a.s. zondag naar de EUropese Fietsreizenmarkt in Rotterdam (Nivon gebouw, Dirk Smitsstraat 76). Daar is een dialezing te zien over fietsen in Spanje en staan diverse informanten met foto's kaarten en (recente) ervaringen van hun fietstochten in en door Spanje. Wellicht kun je daar ideeën op doen???

Groet,
Freek
Je beschrijft de El Cid-Route van Bert Sitters! (url]www.fietswegen.nl[/url])
Leon

'Bergen en valleien' en 'niet te veel klimmen' gaan niet goed samen. Verder wil je goede campings. Mijn ervaring is dat bijna alle campings in Spanje goed zijn, beter dan de municipals in Frankrijk. Maar de campings zijn dun gezaaid buiten de min of meer toeristische gebieden. En dat zijn nou net de bergen. In de bergen is het relatief koel in de zomer, dus daar trekken Spanjaarden graag naartoe.

De Camino del Cid lijkt me een mooie route, vereist wel enig klimwerk en heeft niet overal (om de 60 km) campings, maar vast wel pensionnetjes.

Lisette
Dag Allemaal,

Mijn vrouw en ik gaan ook op fietsvakantie naar Spanje en zijn van plan om in mei naar Valencia of Mallaga te reizen en vandaar af te starten., echter willen de routes niet al te moeilijk maken. (ben 50+)
Wil eventueel auto - fiets huren om eventuele bergritten te kunnen voorkomen en zoek advies en suggesties voor onze komende trip.

Met vriendelijke groet,

Piet

Piet,

ook voor jullie de tip: kom morgen naar de Europese Fietsreizenmarkt in Rotterdam. Een beurs boordevol informatie over Spanje van echte ervaringsdeskundigen!

Groet,
Freek

Zoals meestal zijn de vlakke gedeelten van een land het dichtst bevolkt. In Spanje dus ook. Met name de vlakke kuststreken. De meseta, de Spaanse hoogvlakte is echter juist vrij dun bevolkt, maar niet echt wat je noemt ruig. Toch wel aardig daar te fietsen (als je de wind niet tegen hebt).
Ik heb een route beschreven in de Cumunidad Valenciana en Castilla-La Mancha. Er moest wel wat geklommen worden, maar je krijgt er veel moois voor terug.
Ik zou de steden ook niet links willen laten liggen in Spanje. Ze zijn voor fietsers zonder veel problemen door te komen en er is veel moois te zien in steden als Cuenca en Teruel.
Zie het verslag op de volgende link: http://www.casamundo.net/spain/spain1.html
We hebben op deze route een stukje van de Ruta del Cid gedaan. Inderdaad erg mooi.

Denk eens aan Asturië

het "groene" noordwestelijke deel van Spanje.

MET name het gebied Picos de Europa is zeker de moeite waard.

Vlieg naar Bilbao en vanaf daar lekker fietsen.

klaas