Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is mogelijk in Pamir/west-Himalaya in 23 dagen? - Forum Wereldfietser

Wat is mogelijk in Pamir/west-Himalaya in 23 dagen?

Hoi,

Ik zou zo graag eens naar de Pamir of Himalaya willen gaan. Zeker na het lezen van reisverslagen en het zien van foto's van Jim en Grace/Paul. Helaas kan ik niet langer dan 23 dagen weg incl. vlucht.

Ik vind spectaculaire uitzichten belangrijker dan per se die ene beroemde pas of per se een rondje doen. Heb ook geen probleem met smokkelen met de bus/jeep bij saaie of gevaarlijke stukken.

- Wat zijn de mooiste plekken qua uitzicht waar je met de fiets bij kunt/mag komen?
- Als je goed getraind aankomt, hoe lang moet je in de praktijk acclimatiseren?
- Wat is een handige aanvliegroute, hoe lang met je onderweg?
- Wat is de beste periode om te gaan?
- Welke stukken zijn evt. niet veilig?

Ik heb ook al deze website gelezen:
http://www.himalayabybike.com/Himalaya_ ... _Home.html
Kan/wil niemand ervaring & tips delen? :?
Willem,

Het is moeilijk in te schatten wat mogelijk is voor jou. Hoe goed is je conditie? Kun je tegen hoogte? Hoe zal het weer zijn? De wegen? Word je ziek? (In de Pamir regio waren wij continu aan de race zal ik maar zeggen).

Wij hebben zowel in de Pamir regio als in de Himalaya gefietst. Ik vond de Himalaya mooier qua uitzichten, maar ook dat is persoonlijk.

Himalaya:
Optie is om naar Shimla of Manali vervoer te regelen. Vanuit Shimla kun je door de Spiti en Kinnaur vallei fietsen, kost wel meer tijd. Aangezien je minder tijd hebt, is Manali - Leh misschien een betere optie. Spectaculaire uitzichten genoeg.

Volgens mij heeft je conditie niet zoveel te maken met de snelheid van acclimatiseren. Ik heb mensen met een goede conditie genoeg problemen zien hebben en andersom.

Vanuit Leh kun je terug naar Dehli vliegen en dan weer naar Amsterdam.

Beste periode moet je even zoeken op internet, is vast genoeg info over te vinden. Weet even niet meer wanneer wij daar waren.

Succes
Dag Willem

Wij fietsten afgelopen zomer van Manali naar Leh en kwamen qua vergezichten ruim aan onze trekken. Verslag, foto's en route vind je hier: http://movingaround.be/2013/08/18/van-m ... -himalaya/
De tocht is zeker te doen in 23 dagen (met voldoende tijd om te acclimatiseren). De zomer is het ideale moment. We vlogen naar Delhi, regelden dan een transport naar Manali. Voor de terugreis vlogen we van Leh opnieuw naar Delhi en dan naar huis.

Groeten
Tine en Wim
Dank je wel Fietsjunks (moeten jullie niet fietsen??) en Tine&Wim voor jullie reacties.

Ik heb inmiddels wat websites gevonden en weet een hoop meer. Bijvoorbeeld dat beide gebieden erg mooi zijn, het in drie weken kan maar vier is fijner, je geluk moet hebben met het weer, je moet hopen niet ziek te worden, het een loterij is of je snel acclimatiseert, zowel de Pamir als Leh-Manali niet echt onontgonnen gebieden zijn voor fietsers, Indiase taxibusjes erg langzaam gaan etc etc.