Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tubes and coffee in Kiel Windeweer - Forum Wereldfietser

tubes and coffee in Kiel Windeweer

Een week geleden waren enkele tientallen fietsliefhebbers bij Marten Gerritsen te gast in Kiel Winderweer voor een dagje praten over fietsen, kijken naar oude klassieke fietsen en bijzondere moderne exemplaren, en demonstraties van en uitleg over framebouwen. Ook was er iemand van Ryde die enkele van hun nieuwste velgen liet zien, voor gebruik met brede banden het belang van vooral brede velgen benadrukte, en vroeg naar onze wensen voor nieuwe producten. Hier een blog met foto's van een van de buitenlandse deelnemers: http://starostneradost.wordpress.com/
Wim
Leuk inkijkje in Marten z,n business,maar wanneer wordt Marten zelf weer actief op het forum :oops: :cry:

Dirk
Het was de reis naar Kiel Windeweer zeker waard. Marten heeft een hele mooi werkplaats gemaakt. Gezellig, leerzaam en de appeltaart was weer als vanouds onversmaadbaar.
dik5 schreef:Leuk inkijkje in Marten z,n business,maar wanneer wordt Marten zelf weer actief op het forum :oops: :cry:

Dirk
+1
Er wordt terecht weleens op gewezen dat er ook andere lieden met technisch verstand op het forum komen, maar Marten is uniek wat betreft zijn vermogen om de vinger meteen op de zere plek te leggen. Hij weet als geen ander een gecrashte fietser in de rimboe weer op weg te helpen en met heldere inbreng te voorkomen dat discussies hier verzanden, wat de sfeer ook ten goede komt. Het forum met Marten is heel anders dan het forum zonder. Hopelijk accepteert hij dat hij niet door iedereen goed begrepen wordt en zal hij zich vrij voelen om weer op te duiken met zijn bijdragen, uiteraard geheel in zijn vertrouwde stijl geformuleerd.
Inderdaad is het forum zonder Marten ook voor mij veel minder interessant. Er is en minder info en (en dat is erger) er wordt zonder erkend weerwoord een hoop flauwekul beweerd.
Ik heb me altijd verbaasd dat Marten bereid was, blijkbaar onbezoldigd, zijn bijdrage te leveren. Dat niet iedere volger die pareltjes weet te waarderen, zegt meer over de volgers. Toegeven dat de toon niet altijd subtiel te noemen was.

Het blijft jammer, maar ook forums veranderen nu eenmaal voortdurend (Het per slot van rekening december :? :wink: )

Fijne dagen,

Marc
geelfietsje schreef:Ik heb me altijd verbaasd dat Marten bereid was, blijkbaar onbezoldigd, zijn bijdrage te leveren. Dat niet iedere volger die pareltjes weet te waarderen, zegt meer over de volgers. Toegeven dat de toon niet altijd subtiel te noemen was.
Je had het niet beter kunnen zeggen

Frank
Ironisch zou ik het noemen, maar dat is iets wat in Nederland weinig gewaardeerd wordt, en dus is Marten weggejaagd. En we zijn heel postmodern democratisch dus onzin mag verkocht worden omdat iedereen 'recht heeft op zijn eigen mening'.
Wim
Wim schreef:En we zijn heel postmodern democratisch dus onzin mag verkocht worden omdat iedereen 'recht heeft op zijn eigen mening'.
Wim
Wim,

+1
De reden dat ik niet meer schrijft op dit forum is dat ik het woord "onzin" niet meer mag schrijven, als ik een bericht echt onzin vind. Advies: Slaan met een hamer op de as van een Rohloff naaf? Het moet niet gekker worden.
Ik heb ruim 50 jaar praktische ervaring in diverse voertuigtechnieken, jaren les gegeven in verkeersrecht en technische meetmiddelen. Als ik wat schrijf wordt ik aangevallen op de toon, maar nooit op de inhoud. En heb wat onzin gelezen op dit forum.
Ik heb geen zin meer om op dit foprum te schrijven. Niet vanwege kritiek, maar vanwege het geleuter.

Bij uitzondering nog 1 maal Piet.
@Wim en PietV
+1...

Het is natuurlijk volstrekt begrijpelijk dat Marten hier is afgehaakt gezien de wijze waarop een aantal fietsende zwijnen met zijn pareltjes omging...
Ik begrijp dan ook totaal niet dat de MODERATOREN in het kader van de forumgedachte dat iedereen recht heeft op een mening zoiets laten gebeuren zolang het maar netjes is geformuleerd... Op die manier verdwijnen hier dus mensen met bewezen vakkennis en ervaring op het hoogste niveau, omdat ze worden geschoffeerd door forumbezoekers die nog geen schroef van een bout kunnen onderscheiden en/of op de fiets nog nooit verder zijn gekomen dan Vaals.
Om de kwaliteit en de bruikbaarheid van dit forum voor huidige en toekomstige wereldfietsers weer op orde te brengen, mag het moderatiebeleid wat mij betreft in 2014 dan ook worden 'heroverwogen'... Vakkennis en ervaring gaan dan maar vóór democratische principes.

Iedereen een mooi fietsjaar 2014 gewenst, Wim
Verkeerd geplaatst!
dubbelop ..
PietV schreef:
Wim schreef:En we zijn heel postmodern democratisch dus onzin mag verkocht worden omdat iedereen 'recht heeft op zijn eigen mening'.
Wim
Wim,

+1
De reden dat ik niet meer schrijft op dit forum is dat ik het woord "onzin" niet meer mag schrijven, als ik een bericht echt onzin vind. Advies: Slaan met een hamer op de as van een Rohloff naaf? Het moet niet gekker worden.
Ik heb ruim 50 jaar praktische ervaring in diverse voertuigtechnieken, jaren les gegeven in verkeersrecht en technische meetmiddelen. Als ik wat schrijf wordt ik aangevallen op de toon, maar nooit op de inhoud. En heb wat onzin gelezen op dit forum.
Ik heb geen zin meer om op dit foprum te schrijven. Niet vanwege kritiek, maar vanwege het geleuter.

Bij uitzondering nog 1 maal Piet.
Jammer Piet en Marten
Besef dat op een open forum mensen van verschillende pluimage zitten, sommige verkondige "onzin" maar de meeste onder ons proberen een waardevolle bijdrage te leveren aan dit forum.

Veel mensen hebben weinig (technische) kennis en ervaring en sommige onder ons hebben dat juist overmatig ,dat is nou juist het mooie van dit forum.
De meeste onder ons kunnen veel van jullie leren.
Ik zou jullie dus willen vragen om je mening nog eens herzien, we missen jullie!

Is dit geen mooie kerstgedachte?

Dirk
OK. Hoe nu verder? We hebben twee mogelijkheden: we praten verder over Marten's tubes and coffee, de prachtige fietsen die er te zien waren, en de geweldige sfeer die er heerste. Dat is de leukste optie. Of we gaan het hebben over het beleid en de doelstelling van dit forum. Dat kan best vervelend worden, maar is misschien wel nodig. Persoonlijk heb ik het hier af en toe wel een beetje gehad, dus tubes and coffee met gelijkgestemden, en zonder gezeur, spreekt me meer aan. Wat willen jullie?
Wim
@Wim
Een discussie over de doelstelling en het beleid van dit forum lijkt me hard nodig, gezien het feit dat de uitwisseling van kennis en ervaring wegvalt als mensen die die kennis en ervaring in huis hebben vertrekken c.q. worden weggepest door roeptoeteraars en nobody's.
De vraag is wel of die discussie in dit draadje moet worden gevoerd. Het is waarschijnlijk zinvoller dat te doen op een plek op het forum waar iedereen (ook het moderatorteam) de discussie kan vinden, volgen en eraan kan deelnemen.
Ik heb al een voorzet gegeven in een eerdere reactie, maar doe het hier nog eens:

Het belang van dit forum is vooral gelegen in de uitwisseling van kennis en ervaring tussen en ten behoeve van wereldfietsers. Het belang van die kennis en ervaring en van de wereldfietsers als 'gemeenschap' gaan daarbij vóór de individuele vrijheid van mening, c.q. het recht op roeptoeteren.

Wim(mo)
Ik denk dat de http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewforum.php?f=35 ideenbus een prima plek is voor ideeen van leden richting ons bestuur.
Wim schreef:OK. Hoe nu verder? We hebben twee mogelijkheden: we praten verder over Marten's tubes and coffee, de prachtige fietsen die er te zien waren, en de geweldige sfeer die er heerste. Dat is de leukste optie. Of we gaan het hebben over het beleid en de doelstelling van dit forum. Dat kan best vervelend worden, maar is misschien wel nodig. Persoonlijk heb ik het hier af en toe wel een beetje gehad, dus tubes and coffee met gelijkgestemden, en zonder gezeur, spreekt me meer aan. Wat willen jullie?
Wim
Dit draadje voortzetten is natuurlijk het makkelijkst, maar niet het beste voor de kwaliteit van dit forum op lange termijn.
Het beste zou zijn dat jullie eens samen met de moderatoren en/ of het bestuur in contact komen om elkaars standpunten eens aan te horen, dat hoeft voor mij niet niet via dit forum.

Ik zie dat als een uitdaging voor het bestuur en moderators.
Hoi Dik, de voorzitter heeft al een uitnodiging geplaatst. Een vooruitziende blik? http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 35&t=19896

Komt allen tesamen, is dat geen mooie kersttekst?
In hoopvolle afwachting

Dirk
dik5 schreef:In hoopvolle afwachting

Dirk
Hoi Dik, post jij je idee in de ideeenbus dan wachten we daar de reactie af http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewforum.php?f=35 als leden moeten/kunnen we richting geven aan het bestuur zodat de voorzitter het voor kan zitten.