Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ortlieb backpack plus of bikepacker classic - Forum Wereldfietser

ortlieb backpack plus of bikepacker classic

beste
wij zijn op zoek naar goede achtertassen en twijfelen nog tussen
de backpack plus of de bikepacker classic

iemand ervaring of advies?

groetjes
De Classic (van PS490 gemaakt) is door en door waterdicht.
De Plus heeft een coating aan de binnenkant die na jarenlang gebruik kan doorslijten.
Maar de Plus is wel mooier (maar ja dat is subjectief) :lol:
Maar tegen schuren langs rotsen (en af-en-toe omvallen) beschermt de stevigere Plus-stof weer veel beter. Dat maakt die dan weer langer waterdicht dan de Classics.
inno schreef:backpacker... bikepacker
Ik heb die 'packer' versies nooit begrepen.
Ze zijn onhandiger om open en dicht te maken, hebben geen goede vorm als je ze niet precies vol maakt, ze zijn duurder én ze zijn zwaarder dan de roller-tassen.

De classic-stoffen zijn inderdaad relatief gevoelig als je tegen een scherpe steen of zo schuurt. Ze blijven wel alrijd even mooi van kleur, in tegenstelling tot de lichtere stoffen.

Leon
inno schreef:beste
wij zijn op zoek naar goede achtertassen en twijfelen nog tussen
de backpack plus of de bikepacker classic

iemand ervaring of advies?

groetjes
Ik heb zelf getwijfeld tussen de backroller plus en de sportpacker plus. Uiteindelijk toch voor de backroller plus gekozen vanwege het rolsysteem en vanwege grotere inhoud. De tassen hebben inmiddels ook een valpartij overleefd. Voor mijn gevoel is de packer serie makkelijker open te maken voor potentiële dieven. En ik twijfelde of 30L wel groot genoeg was voor mij.
martie schreef:Uiteindelijk toch voor de backpacker plus gekozen vanwege het rolsysteem
Ik zie op de site van Ortlieb geen tassen met de precieze naam Backpacker Plus staan: http://www.ortlieb.com/p-liste.php?ptyp ... he&lang=nl
Hebben de Packer-versies niet juist géén rolsysteem maar een trekdraadsluiting met een kap erover en de Roller-versies een rolsysteem? (Althans die laatste heb ik al 20 jaar)
Leon
Ik dacht dat Plus stond voor het gebruikte materiaal?
Travelmaster schreef:Ik dacht dat Plus stond voor het gebruikte materiaal?
Klopt, ik bedoelde dan ook de backroller plus. Sorry voor de tikfout.
... oké, alle tikfoutjes van mij en martie zijn hersteld :D
Hahaha! Mooi werk :wink: !
merci voor de reacties maar wat denken jullie van de keuze
backroller plus tegenover bikepacker classic
zelfde prijs maar toch heel anders
aan passing
we zitten te denken aan de back roller plus tegenover de biker pack classic
Daarin ga ik mee met Leon: de Packer-serie lijkt lastig te comprimeren (kleiner te maken) als je tas eens wat minder gevuld is. Ik denk dat ik daarom 10 jaar geleden voor de Rollers heb gekozen.
Ook bij een wandelrugzak denk ik nu sterk aan een rolsluiting, i.p.v. een klepsluiting. En dit ondanks dat de klepsluiting-rugzakken vaak wél bandjes hebben om 'm kleiner te maken als je eens iets minder meeneemt.
Mijn vriendin is ook overgestapt van packer naar roller. Ze raakte jaloers om het gemak van een rolsluiting die ik heb (vaudé). De packer is lastiger even open te maken, is zwaarder en is lastiger te pakken (zeker als je net uit de supermarkt komt). Mijn vriendin is ook van leuke kleurtjes en patroontjes dus dat ook wel meegewogen hebben om een nieuwe te kopen.

Een verschil wat wel of niet relevant kan zijn, dat ligt eraan wat je ermee wil doen: een roller kun je onderdompelen. Een fijne gedachte als je een rivier moet doorwaden (en je glijdt uit en je fiets valt op een kant).
thx voor de verslagen

mercikes nog reacties altijd welkom
mijn vriendin heeft de back roller city, en ondergetekende is in het bezit van een set back roller plus. Of een bikepacker beter of slechter is weet ik niet. Maar het rollersysteem werkt perfekt. Enkelvoudig opgerold is het al regenwaterproof. En als ik mijn tassen maximaal sluit zijn ze zo goed als waterdicht. (twee jaar geleden ben ik s'avonds met fiets en al door het ijs gezakt en kon de fiets pas s'ochtends weer uit het water vissen. 1 tas was heel licht vochtig van binnen, zeg maar een klam T-shirt, de andere tas was helemaal droog. En een half jaar geleden ben ik geschept door een auto, waarbij de fiets andermaal onder water geparkeerd werd, ook deze keer bleef de inhoud droog.) Het cordura materiaal van de plus is zeer sterk en kan echt wel een stootje hebben. Aanrijdingen met autos worden overleefd, zelfs hooischuddertanden komen er niet doorheen.....Het cordura materiaal is niet stug, maar zelfs zeer flexibel. Dat is eigenlijk het enige nadeel wat ik kan bedenke, je kunt de tas niet rechtop zetten om te vullen als ie leeg is.
Ik heb blauwe Ortlieb Back Rollers Classic maar heb besloten dat ik zwarte tassen toch mooier vind (staan).
Ik was eigenlijk al gelijk op zoek gegaan naar zwarte back rollers classic maar kwam toevallig de Back Roller Plus tegen.

Klopt het volgende?
- de Back-Rollers Plus zijn wat meer mat van kleur en de Back Rollers Classic meer glimmend.
- De Back-Rollers Plus zijn 220 gram per paar lichter. (gewicht verschilt per site. Dit is wat Ortlieb zelf opgeeft)
- Qua kwaliteit/waterdichtheid/geschiktheid voor fietsvakanties is er weinig verschil.
Dat klopt. Niet alleen is de Plus-serie matter van kleur, de stof voelt ook anders (meer als stof). De Classic voelt als plastic/rubber.
Dank je wel Travelmaster :)

Betekent dat ook dat de tas, hoewel waterdicht, aan de buitenkant wel langer vochtig blijft (stof) tov de classic? (dus dat je langer met een natte tas in je tent zit/lastiger af te nemen is met een doekje)

Ik lees het en der dat de 'waterdichtheid' van de Plus serie wel sneller afneemt dan bij de Classic. Moet ik dan denken aan een verminderde waterdichtheid na bv 5.000km of 25.000 km? bedankt :)
Dát weet ik dan weer niet: ik heb alleen de classics. Ik vond ze net wat degelijker voelen, maar ik vind de Plus wel mooier. Die zijn echter ook weer duurder.