Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatjes voor trektocht ergens in Europa - Forum Wereldfietser

Fietsmaatjes voor trektocht ergens in Europa

Deze zomer sprak ik op een NTKC-terrein in Ouddorp met enkele actieve Wereldfietsers. Zij haalden mij over om lid te worden van de Wereldfietser. Met enige aarzeling heb ik dat gedaan, omdat ik denk dat Wereldfietsers veel grotere afstanden (gemiddelden van 100 of 120 km) fietsen dan ik.
Ik ben benieuwd of er Wereldfietsers zijn die mijn beeld ontkrachten, omdat zij net als ik een afstand van 60 of 80 km op een dag ook mooi vinden. En de tijd nemen voor natuur en cultuur onderweg en daarvoor regelmatig van de fiets springen.
Ik ben een vrouw van 61 en wil in 2014 weer een trektocht (3 a 4 weken) maken ergens in Europa. Daarvoor ben ik op zoek naar enkele fietsmaatjes die zich in ‘mijn fietsstijl’ herkennen, om in een compact groepje van 3 a 4 mensen te fietsen. In Spanje voel ik me erg thuis en daar zou ik zeker weer willen fietsen. Maar ik laat me graag verleiden tot een ander land. Kamperen heeft mijn voorkeur, af en toe een andere vorm van overnachten als dat beter uitkomt, vind ik ook goed. Samen voorbereiden, wensen en periode bespreken en tot een plan komen!
Eerder fietste ik (met bepakking) de Zilverroute en Hispaniaroute, naar Florence (Reitsma), naar de Middellande zee en natuurlijk ook regelmatig in Nederland.
Ik kijk uit naar reacties.
Roos
roosb schreef:Deze zomer sprak ik op een NTKC-terrein in Ouddorp met enkele actieve Wereldfietsers. Zij haalden mij over om lid te worden van de Wereldfietser. Met enige aarzeling heb ik dat gedaan, omdat ik denk dat Wereldfietsers veel grotere afstanden (gemiddelden van 100 of 120 km) fietsen dan ik.
Ik ben benieuwd of er Wereldfietsers zijn die mijn beeld ontkrachten, omdat zij net als ik een afstand van 60 of 80 km op een dag ook mooi vinden. En de tijd nemen voor natuur en cultuur onderweg en daarvoor regelmatig van de fiets springen.
Ik ben een vrouw van 61 en wil in 2014 weer een trektocht (3 a 4 weken) maken ergens in Europa. Daarvoor ben ik op zoek naar enkele fietsmaatjes die zich in ‘mijn fietsstijl’ herkennen, om in een compact groepje van 3 a 4 mensen te fietsen. In Spanje voel ik me erg thuis en daar zou ik zeker weer willen fietsen. Maar ik laat me graag verleiden tot een ander land. Kamperen heeft mijn voorkeur, af en toe een andere vorm van overnachten als dat beter uitkomt, vind ik ook goed. Samen voorbereiden, wensen en periode bespreken en tot een plan komen!
Eerder fietste ik (met bepakking) de Zilverroute en Hispaniaroute, naar Florence (Reitsma), naar de Middellande zee en natuurlijk ook regelmatig in Nederland.
Ik kijk uit naar reacties.
Roos
Beste Roos,

Ik denk dat het met de dagafstanden van de meeste leden van de Wereldfietser wel meevalt.
Kom a.s zondag naar de nieuwjaarsbijeenkomst van de Wereldfietser in Utrecht. Daar kom je vast gelijkgestemden tegen!

Tot zondag!
Hoi Roos, wees welkom bij de vereniging. Vanaf 13:00 ben je welkom http://www.wereldfietser.nl/activiteit/nieuwjaarsborrel Er zijn 2 presentaties en je kunt mee tafelen. Activiteiten zijn de leukste manier om in contact te komen met collega fietsers. Er gaat niets boven een goed gesprek. De locatie is http://www.kargadoor.nl/
hoi roos
voor die aantal weken wil ik best wel zamen met jou fietsen dat lijkt mijn erg gezellig,of je moet al iemand hebben gevonden de afstanden vind ik prima is voor mijn goed te doen ik hoor graag iets van je
gr marcel
roosb schreef:Deze zomer sprak ik op een NTKC-terrein in Ouddorp met enkele actieve Wereldfietsers. Zij haalden mij over om lid te worden van de Wereldfietser. Met enige aarzeling heb ik dat gedaan, omdat ik denk dat Wereldfietsers veel grotere afstanden (gemiddelden van 100 of 120 km) fietsen dan ik.
Ik ben benieuwd of er Wereldfietsers zijn die mijn beeld ontkrachten, omdat zij net als ik een afstand van 60 of 80 km op een dag ook mooi vinden. En de tijd nemen voor natuur en cultuur onderweg en daarvoor regelmatig van de fiets springen.
Ik ben een vrouw van 61 en wil in 2014 weer een trektocht (3 a 4 weken) maken ergens in Europa. Daarvoor ben ik op zoek naar enkele fietsmaatjes die zich in ‘mijn fietsstijl’ herkennen, om in een compact groepje van 3 a 4 mensen te fietsen. In Spanje voel ik me erg thuis en daar zou ik zeker weer willen fietsen. Maar ik laat me graag verleiden tot een ander land. Kamperen heeft mijn voorkeur, af en toe een andere vorm van overnachten als dat beter uitkomt, vind ik ook goed. Samen voorbereiden, wensen en periode bespreken en tot een plan komen!
Eerder fietste ik (met bepakking) de Zilverroute en Hispaniaroute, naar Florence (Reitsma), naar de Middellande zee en natuurlijk ook regelmatig in Nederland.
Ik kijk uit naar reacties.
Roos
Ha Roos, het komende fietsseizoen weer tijd genoeg voor wat fietstochten.
De dagafstanden vind ik prima. Het reisdoel kan allemaal in overleg. Een jaar op tien ervaring. Ik heb wel belangstelling. Als jij dat ook hebt hoor ik het wel.
Groet, Ad
Hallo Roosb,
Ik, vrouw 60 jaar, woonachtig op Goeree-Overflakkee, ben van plan vanaf eind augustus tot ?? de "Vélodyssée" te fietsen. Roscoff Bretagne naar Saint-Jean-de-Luz grens Frankrijk-Spanje (1200 km) of andersom.
Wellicht een idee? Ook ik vind 60 to 80 km. een mooie dagafstand. Overnachten bij voorkeur in chambre d'hote of hotel.
Wie weet zijn er meer mensen die dit een leuke fietsreis vinden?
groeten, Corrie.
Dag Roos,
even geleden zag ik je oproep al staan maar ik heb problemen gehad met mijn aanmelding op het forum, vandaar mijn late reactie. Ik ben een vrouw, 60 jaar en ik werk sinds kort niet meer (voorheen basisonderwijs). Mijn man werkt de komende jaren waarschijnlijk nog wel dus ik ben eens aan het rondkijken om met nieuwe reisgenoten vaker dan voorheen op pad te kunnen. Ik heb, samen met mijn man, al diverse tochten door Europa gemaakt, Middellandse zee-thuis, Boedapest-thuis, Denemarken-thuis, diverse rondritten in Portugal, Frankrijk en Spanje. En Nederland natuurlijk! Net als jij kampeer ik het liefst maar in geval van ontbreken van een nabije camping of slecht weer is alles eigenlijk bespreekbaar. Wat dagafstanden betreft pas ik me aan, ik ga vaak af op mijn conditie van de dag en op hetgeen ik onderweg tegenkom.
Wellicht kunnen we samen eens "iets korts (weekend?)" ondernemen ter kennismaking en wellicht verdere plannen maken.
Ik hoor graag van je!
Carin
Beste Roos,
Mijn vakantie is ergens van half juni - half juli. Ik zou het leuk vinden met iemand, of een klein clubje te fietsen in Europa. De afstanden die jij noemt vind ik prima. Ik fiets en kampeer meestal op mijn fietsvakanties. Soms zijn de afstanden wat langer maar als je onderweg ook nog wat bekijkt en ergens even lekker zit komt dat al snel overeen. Ik zou weleens richting zuidoost Europa willen , maar sta ook open voor andere opties.

groeten Lennie Meijer
Ha Roos,

Ik ben vandaag voor het eerst op dit forum alhoewel ik al veel langer fiets. het kwam er nooit van. Ik ben net 59 en heb vorig jaar 100 km per dag gefietst maar vond dat net te ver om echt leuk te vinden. Dus ja, ik herken me in je mail. Ik zou graag deze zomer gaan fietsen, eind juli tot half augustus. Dus hierbij meld ik me graag aan voor overleg. Ik hoop iets van je terug te horen. groet, carla
Beste Roos,
Heel toevallig kwam ik terecht op deze wereldfietser site. Ook ik ben een lange trektocht fietser in Europa (15 jaar) o.a. 2 keer naar Italië, Groene wegen, Middellandse Zeeroute, Katharen route en de laatste 2 jaar in Duitsland gefietst. Kamperen en mijn eigen potje heeft bij mij de voorkeur. Al hoewel, als ik de gehele dag in de regen heb gefietst is een B&B of hotelletje een heel welkom onderdak. Zo ook eens lekker in een restaurantje eten. Sinds 5 jaar fiets ik, genoodzaakt door een versleten knie, wel met een elektrische fiets, waar ik toch 60 tot 70 km gerust kan fietsen. Het kan zelf wel meer zijn, maar dat ligt aan het terrein waar ik fiets. Vorig jaar heb ik er mee in het Zwarte woud en Zwitserland mee gefietst, maar dan wel soms een lange lunch pauze nemen om mijn accu op te laden, aan mijn eigen conditie mankeert namelijk niets. Ik wet niet of je inmiddels al fietsvrienden heb gevonden, maar ik zou graag eens kennis willen maken of ik ook mee kan fietsen. Ik woon in het midden van het land.
Ik hoor graag iets van je.

Groetjes, Joke
Hoi Roos,

Ik kan mij helemaal vinden in je verhaal en meld mij graag aan voor een overleg en/of dag/weekend om elkaar te ontmoeten en nader te leren kennen.

Gr. Sonja