Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kangaroo Island - Forum Wereldfietser

Kangaroo Island

'Er met z'n allen op het kangoeroe eiland, waar je kangoeroes vindt, zoekt de kangoeroe-moeder naar haar kangoeroe-kind'.........'Waar is m'n Henkie nou gebleven?'..... Een ruim 40 jaar oud liedje van het Cocktail Trio. Maar wie heeft er eigenlijk fietservaring op het Kangaroo Island bij Adelaide en in andere delen van South-Australia?

Bert,

Je bent een beetje te vroeg. 18 maart a.s. stap ik in het vliegtuig voor een 3-maandsfietsvakantie in Australië. Ik begin in Adelaide en het ligt in de bedoeling via Melbourne, Canberra (?) en Sydney naar Cairns te fietsen. Kangaroo Island staat - met een vraagteken - ook op mijn programma, maar het kan ook dat ik in plaats daarvan naar Flinders Ranges ga. Dat zal mede van de temperatuur afhangen. Eind maart kan Flinders Ranges nog behoorlijk heet zijn en ik ben - om het zachtjes uit te drukken - niet zo'n liefhebber van hitte.

Gerd

-------------
Heije Henkie gezien, Sien
Heije Henkie gezien
Nee, maar misschien tante Stien, Mien
Heit die Henkie gezien

refr.:
En met z'n allen nou
Op een kangoeroe eiland, waar je kangoeroes vindt
Zoekt een kangoeroemoeder naar d'r kangoeroekind

Ach wat is dat kind snel, Nel
Ik sloot m'n ogen een tel
En toen zonder vaarwel, Nel
Kroop 'ie uit m'n buidel

refr.

Laatst nog kreeg 'ie een jojo
In m'n buidel cadeau
Hahaha, nou ik sprong als een vlo, Jo
Dat ding dat kriebelde zo

refr.

Oh, ik ben toch zo ongeruus Truus
Ik ben toch zo ongeruus
Pa gooit me zonder excuus Truus
Als ik zo leeg thuis kom uit huus

refr.

Oh kijk nou weer eens aan, Sjaan
Wat 'ie nou weer het gedaan
Hij was, en dat lapt 'ie me nou altijd
Tussen m'n voering gegaan

En met z'n allen nou
Op een kangoeroe eiland, waar je kangoeroes vindt
Gaat een kangoeroemoeder met d'r kangoeroekind
Met d'r kangoeroekind

Hoi Gerd bedankt,

Met welke maatschappij vlieg je? Ik ben verder benieuwd naar jouw ervaringen in Down en nog wat. Ik fietste vanmiddag even door de stad. Kon het toch niet laten of het refrein van het Kangoeroe lied ten gehore te brengen. Een voordeel ik ben het kanariepieten-lied nu kwijt.
Ben je nog bij Uit & Actief in Utrecht?

Hoi Bert,

Ik vlieg met Cathay Pacific. Waarom? Het is (een van) de goedkoopste, voor zover ik weet. Je hebt veel mogelijkheden om in de ene plaats (in mijn geval Adelaide) te arriveren en vanuit de andere plaats (in mijn geval Cairns) te vertrekken. Je hoeft maar één keer (in Hong Kong) over te stappen (met Qantas twee keer). En last but not least: als je via de Fietsvakantiewinkel boekt mag je 30 kg bagage meenemen.

Ik heb tot nu toe nooit een dagboek of verslag gemaakt van mijn (korte) fietsvakanties. Ik beloof niets, maar als het ervan komt om onderweg een dagboek bij te houden, zal ik hier melden waar het te vinden is.

Ik vrees dat de drukke voorbereidingen mij ervan weerhouden om naar Uit & Actief te komen.

Gerd

Ik heb een fantastisch Paasweekend doorgebracht op Kangaroo Island. Kangoeroes, wallabies, koalas, zeeleeuwen en andere bijzondere dieren gezien. En vooral ook een heel afwisselend landschap om door te fietsen. Ook tientallen kilometers "dirt road" met flinke stukken wasbord. Ik heb beloofd dat ik zou doorgeven waar ik of en toe een kort verslag plaats: www.gerdcaarls.waarbenjij.nu

Gerd

Ik heb 3 jaar geleden op kangaroo-eiland gefietst. Voor een week. Het is er inderdaat schitterend. Veel gravelwegen maar deze zijn het mooiste. Er is ook een hoop aan wildlife te zien. Veel vogels, possums en leguanen. Wat betrefd de kangoroes...ik heb er daar weinig gezien. In andere delen van Ausi zag ik er meer. Ik heb er wel veel doodgereden gezien en geroken. Ook het zuiden van Australie is zeer mooi. Afwisselend vergeleken met de rest van het land. Bij Adelaide heb je de Grampiens national Park. Dit is zeer de moeite waard. Voor meer informatie kan je ook op mijn website kijken:
www.geocities.com/audreytracks.
Er is nu ook een life-verslag van mijn reis door Nieuw Zeeland te volgen.

Audrey,

Ik probeer op jouw site te komen, maar dat lukt niet. Klopt je URL op dit forum?

er staat een puntje te veel aan het einde; zonder punt werkt het adres; http://www.geocities.com/audreytracks/ dus

Hoe staat het eigenlijk met GerdC in Australie. In het auwtoverkeer in Sydney net zo pleziering als de kangoeroes on the road op het Kangaroo Island?

Bert,
Met mij gaat het goed in Austrlie, ondanks wat kleine tegenslagjes. Terwijl in Melbourne nog redelijk relaxed gefietst kan worden, is het autoverkeer in Sydney verschrikkelijk, maar desondanks heb ik over de Harbour Bridge gefietst. Ik heb nog een paar weekjes te gaan en medio juni ben ik weer terug in Amsterdam.
Zie verder: www.gerdcaarls.waarbenjij.nu
Gerd
bert sitters schreef:'Er met z'n allen op het kangoeroe eiland, waar je kangoeroes vindt, zoekt de kangoeroe-moeder naar haar kangoeroe-kind'.........'Waar is m'n Henkie nou gebleven?'..... Een ruim 40 jaar oud liedje van het Cocktail Trio. Maar wie heeft er eigenlijk fietservaring op het Kangaroo Island bij Adelaide en in andere delen van South-Australia?
Wat late reactie... ik ben wel op het kangaroo island geweest, maar heb er niet gefietst. Ik heb een tweedaagse backpacker tour naar het eiland gemaakt vanuit Adelaide. Ik wilde graag de doorsteek naar Darwin maken in de winter en wilde naast drie weken bier drinken in Adelaide niet ook een paar weken 'verliezen' voor kangaroo island.

Kangaroo island was heel mooi, met vooral heel erg veel wild (pinguins, pelikanen, koala's, kangaroo's, wallibi's, zeehonden en zeeleeuwen). Toch heb ik geen spijt dat ik het met een tour gedaan heb in plaats van met de fiets. De extra tijd heb ik prima kunnen gebruiken bij de doorsteek van Australie en de detours die daarbij horen. Flinders Ranges vond ik bijvoorbeeld heel mooi en ik had daar graag veel meer tijd doorgebracht. Ook in de McDonnell ranges en Kakadu NP had ik best meer tijd willen hebben en over de detours die ik allemaal heb overgeslagen zal ik maar niet uitwijden. Het probleem met Australie is dat het zo groot is:-)