Additionally, paste this code immediately after the opening tag: visum syrie - Forum Wereldfietser

visum syrie

Weet er iemand of je van te voren een visum aan moet vragen voor Syrië, of dat dit ook aan de grens (komend uit Turkije) kan?

De handboeken, visumbureau's en consulaten zijn het niet met elkaar eens of dit kan :(

Misschien heeft 1 van jullie hier ervaring mee??

Dank en groet,
Freek

hoi freek,

bij mijn zoektocht naar een syrisch visum ben ik het volgende te weten gekomen:
- je kan vooraf in nl een 6mnd geldig me visum aanvragen (handig als je ook libanon in wilt bv)
- robin en heleen hebben de aanvraag afgelopen najaar in istanbul gedaan en hadden een dag later het document in handen
- die man op de beurs in rotterdam (ben zijn naam even kwijt, als ik op het forum zoek zou hij moeten posten onder 'flipse', hij is door vorm. jugoslavie en albanie door turkijke/syrie/jordanie/egypte gereden en was net een paar dagen/weken thuis toen de nivon begon) had een en ander vlgs mij ook in istanbul geregeld, maar hij had de indruk dat het aan de grens ook wel kon. dat was echter alleen een *indruk*, dus niet zeker..

hopelijk heb je iets aan deze informatie.

groetjes,


Eelco

Ha Eelco,

dank. Veel heb je me niet verder geholpen... in Istanbul kom ik dit keer eigenlijk niet; en Flip (zo heet hij) heeft ook van tevoren een visum geregeld; en dacht wel dat je aan de grens kon krijgen.
Verder zijn de meningen bij de diverse visumbureau's, LP's, Rough Guides en consulaten verschillend...
Ik houd me dus aanbevolen! (en de rest van de groep ook).

Groet,
Freek