Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Internet in Iran? - Forum Wereldfietser

Internet in Iran?

Hoe toegankelijk is het internet in Iran? Welke sites zijn er geblokkeerd? Het zou handig zijn als we af en toe onze financiën (postbank/visa) kunnen bekijken, onze mail kunnen lezen en naar informatie kunnen zoeken. Is het echt nodig om maatregelen te nemen om ook in Iran normaal internet te hebben?
Internet is goed beschikbaar, maar tergend langzaam.
Verder zijn facebook, twitter, buitenlandse nieuwssites geblokkeerd. Verder is google vertraagd. Financien bekeek ik er niet, zou wel moeten werken.
De meeste jongeren hebben echter een FB account!!!

Dit regelen ze door een VPN te installeren. Daarmee zijn deze toegankelijk, maar gaat wel traag. Stuur anders jullie e-mailadres in een PM, dan stuur ik die VPN een dezer dagen door.

Vergeet niet dat je met de debetkaart/ visakaart geen geld kunt afhalen in Iran!!!
Alles dus cash meenemen uit het vorige land. De wisselkoers is wel erg voordelig dit moment. Je krijgt 3-maal meer rials voor je euro/dollar dan 2 jaar geleden.

Veel plezier!!!
Je mail raadplegen zou geen probleem moeten zijn. Of de site van Visa bereikbaar is weet ik niet. Zou kunnen dat die geblokkeerd is omdat de organisatie actief (moet) meewerken aan de economische sancties tegen Iran.
Zoals Wouter al zei; je kan er weinig mee in Iran aangezien je alleen maar cash kan betalen. Toen wij er waren in 2011 waren euro's meer gewenst dan dollars. Later in Centraal-Azië heb je echter dollars nodig. (In gloednieuwe biljetten zonder vouwen of scheurtjes!)
Nu.nl was in 2011 trouwens wel bereikbaar maar de pagina waarop het overlijden van Amy Winehouse stond gemeld was geblokkeerd.

Verder verwacht ik dat wanneer het nodig is jullie vast contact kunnen krijgen met iemand die via een proxy server op elke gewenste pagina kan komen.