Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vs coast to coast - Forum Wereldfietser

vs coast to coast

Hallo wereldfietsers,
as zomer wil ik van new york naar la fietsen. Ik hoor echter van veel mensen dat dit andersom moet (dus van la naar new york) van wege de krachtige westwind. Is dit waar?

alvast bedankt,
jw :)

Beste JW,
In 1999 ben ik gefietst van Virginia naar Oregon, met Adventure Cycling. Zij hebben prachtige kaarten, van een route langs rustige wegen. Verhalen over de meest gunstige wind doen steeds weer de ronde, maar wij hebben weinig last gehad. Een probleem was veel meer een forse zijwind samen met passerende vrachtwagens in Kansas. Dan moet je soms alles doen om op de weg te blijven. Het is wel verstandig een spiegeltje op je fiets te zetten zodat je achteropkomend verkeer aan kunt zien komen.
Een goede tocht gewenst.
HK
Volgens het boek van Thomas Schroeder is het echt wel te doen. Ja ze hebben tegenwind gehad maar ook harde wind mee.
Hij heeft Route 66 gefietst van Chicago naar LA en daar een zeer gedetailleerd boek over geschreven. Met een toepasselijke naam: Cycling 66, mit dem Fahrrad von Chicago nach LA. ISBN 3-9803774-3-1
Duitstalig met een uitgebreide routebeschrijving als apart hoofdstuk.