Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar in Hanoi fiets kopen? - Forum Wereldfietser

waar in Hanoi fiets kopen?

Over een maand ga ik naar Vietnam, naar mijn zoon die er naartoe gefietst is. We zoeken een mail/adres/website van een winkel in Hanoi waar we een fiets kunnen kopen voor mij. Het lijkt me handig om vooraf wat wensen/beenlengte e.d. te kunnen doorgeven. Ben heel benieuwd wie mij kan helpen.
groet Aat
Hoi Aat,

Je oproep zorgt voor een glimlach op m'n gezicht.
Ik vrees dat je een cultuurkloof over het hoofd ziet. Even per mail een fiets bestellen in de door jouw gewenste maat gaat denk ik niet lukken in Hanoi.
Wij hadden toevallig wat kleine onderdelen nodig toen we in Hanoi waren en hebben toen heel wat moeten zoeken naar een fietsenwinkel die een redelijke sortering had. Ik zou gewoon lekker die kan op gaan en ter plekke een mountainbike kopen. Die zijn daar best te vinden. Misschien niet exact in jouw maat maar vast goed genoeg om jou onvergetelijke momenten met je zoon te bezorgen.

Op de P Ba Trieu (straat) en P Hue (straat) zitten een aantal fietsenzaken als ik me niet vergis. (Ik doe dit nu gravend in m'n geheugen en met behulp van Google Maps. Of het helemaal klopt weet ik dus niet.) Maar je zoon is al een tijdje onderweg begrijp ik dus die weet vast wel hoe hij weet te vinden wat hij nodig heeft.

Veel plezier!

Maarten
Ik herinner me een reisverslag op CrazyGuy van een Belg, Sander van de Moortel, die rond de jaarwisseling door Vietnam fietste en een fietswinkel in Hanoi bezocht (adres staat op de pagina).
http://www.crazyguyonabike.com/doc/page ... 54794&v=DL
Het lijkt me geen internetwinkel.
Schitterend geschreven reisverslag overigens!

Zijn vriendin woont in Hanoi. Misschien dat je via Sander (Guestbook of contact-link onderaan de pagina) een geschikte winkel kunt vinden.
Ik denk dat wat betreft online advies je op xedap.org meer succes zult hebben. Eén van de grotere fietsfora in Vietnam, maar ook met een Engelse sectie:
http://www.xedap.org/vb/forumdisplay.ph ... c872d9836c
Maarten & Line schreef:Hoi Aat,

Je oproep zorgt voor een glimlach op m'n gezicht.
Ik vrees dat je een cultuurkloof over het hoofd ziet. Even per mail een fiets bestellen in de door jouw gewenste maat gaat denk ik niet lukken in Hanoi.
Wij hadden toevallig wat kleine onderdelen nodig toen we in Hanoi waren en hebben toen heel wat moeten zoeken naar een fietsenwinkel die een redelijke sortering had. Ik zou gewoon lekker die kan op gaan en ter plekke een mountainbike kopen. Die zijn daar best te vinden. Misschien niet exact in jouw maat maar vast goed genoeg om jou onvergetelijke momenten met je zoon te bezorgen.

Op de P Ba Trieu (straat) en P Hue (straat) zitten een aantal fietsenzaken als ik me niet vergis. (Ik doe dit nu gravend in m'n geheugen en met behulp van Google Maps. Of het helemaal klopt weet ik dus niet.) Maar je zoon is al een tijdje onderweg begrijp ik dus die weet vast wel hoe hij weet te vinden wat hij nodig heeft.

Veel plezier!

Maarten
Zo simpel had ik niet verwacht. Ik sprak iemand bij de ambassade, vergeten adres te vragen, die wel de beenlengte kon doorgeven, dus ik dacht wie weet. Bedankt.
groet Aat