Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft tips..... fietsen in Azie (Thailand) - Forum Wereldfietser

Wie heeft tips..... fietsen in Azie (Thailand)

Hallo Wereldfietsers,

Ik heb na veel wikken en wegen en overwegen van allerlei andere optie's toch gekozen voor fietsen in Azie. Wel met AWOL, omdat het mijn eerste keer buiten Europa wordt en de drempel nog mega groot is.

Maar ik heb nu zelf bedacht dat ik deze maand gewoon maar de reis moet gaan boeken, en me niet meer te laten leiden door mijn angst voor het onbekende :-)

Graag hoor ik jullie ervaringen, adviezen, tips, de do's and don't etc..tegemoed.

Alvast bedankt,

TravelWoman
Wij zijn gefietst van Ho Chi Minh City naar Trat in Thailand. Vooral door de Mekong-delta en dan alleen door de kleinere plaatsen. Hierdoor vrijwel geen toeristische attracties gezien maar wel bijzonder veel leuke ontmoetingen gehad. Vooral bij tempels, we werden uitgenodigd om vooral binnen te komen. Thee gedronken met de monnik, fruit gekregen, rondleidingen, letterlijk een kijkje in de keuken. Kortom geweldig leuk.
Wij hebben nog nooit een georganiseerde reis gedaan, dus een vergelijking kunnen we niet maken.
We hebben de vlucht wel geboekt met AWOL en dit vooral vanwege de voorzieningen om de fietsen mee te nemen.
Mocht je nog meer willen weten, lees dan vooral onze blog op ad1952.waarbenjij.nu

En mocht je nog vragen hebben, schroom vooral niet om contact op te nemen.
ad1952 schreef:Wij zijn gefietst van Ho Chi Minh City naar Trat in Thailand. Vooral door de Mekong-delta en dan alleen door de kleinere plaatsen. Hierdoor vrijwel geen toeristische attracties gezien maar wel bijzonder veel leuke ontmoetingen gehad. Vooral bij tempels, we werden uitgenodigd om vooral binnen te komen. Thee gedronken met de monnik, fruit gekregen, rondleidingen, letterlijk een kijkje in de keuken. Kortom geweldig leuk.
Wij hebben nog nooit een georganiseerde reis gedaan, dus een vergelijking kunnen we niet maken.
We hebben de vlucht wel geboekt met AWOL en dit vooral vanwege de voorzieningen om de fietsen mee te nemen.
Mocht je nog meer willen weten, lees dan vooral onze blog op ad1952.waarbenjij.nu

En mocht je nog vragen hebben, schroom vooral niet om contact op te nemen.
Hoi,

Bedankt alvast voor je reactie. Op dit moment ben ik aan het bekijken welke fietsroute ik ga doen met AWOL Noord-Thailand of Midden Thailand.

Ik heb gekozen voor deze twee route's omdat ik niet de grens met de omliggende landen over wil, mooie km zijn en het prijskaartje nog enigszins te betalen is.

Daarnaast heb ik maar 4 weken heb om te fietsen, en wil graag tussendoor ook wat rust pakken en wat van de cultuur opsnuiven.

Ben al wel eens in Thailand, Cambodje en Vietnam geweest maar dat was als backpacker 10 jaar geleden.

Greeeeetzzz.... :-) TW
TravelWoman schreef:Hallo Wereldfietsers,

Ik heb na veel wikken en wegen en overwegen van allerlei andere optie's toch gekozen voor fietsen in Azie. Wel met AWOL, omdat het mijn eerste keer buiten Europa wordt en de drempel nog mega groot is.

Maar ik heb nu zelf bedacht dat ik deze maand gewoon maar de reis moet gaan boeken, en me niet meer te laten leiden door mijn angst voor het onbekende :-)

En nu dus te vraag.... waar wil ik fietsen, Thailand, Vietnam, Laos of cambodje???
Graag hoor ik jullie ervaringen, adviezen, tips, de do's and don't etc..tegemoed.

Alvast bedankt,

TravelWoman
Beste TW,

Wij hebben met Awol gefietst in Vietnam, Cambodja, Maleisie (meest ontwikkeld).

Als dit je eerste keer is zou ik Thailand doen. Een makkelijk land, genoeg goedkope overnachtingsvoorzieningen. Eten is nergens een probleem. Awol is zo gemakkelijk met o.a. transfer etc, en per saldo nauwelijks duurder als je zelf je vlucht en hotel bij vertrek en aankomst regelt, bovendien heb je daar dan een agent als aanpreekpunt in geval van nood of zo.

Onderweg kun je gaan en staan waar je wilt en behoef je je niet te houden aan de voorgestelde route. Bij de 7/11 winkels hebben ze vaak (lang niet altijd) kaarten van een schaal 1 op 500.000 van het gebied van Bangkok tot Phuket en tot Maleisie. prima fietskaarten. maar zet ook 'Sygis' of citymaps2go gratis of bijna gratis op je smartfoon. Robw
Al vele keren met awol in Azie gefietst :Thailand Laos Cambodja Bali Lombok en Maleisie.
Ik denk dat Thailand om te beginnen de beste keus : veilig,mooie routes en veel kennis aldaar van Awol.
Wij zijn destijds begonnen met midden Thailand.
Een leuke reis waar je ook een paar dagen Bangkok kan bekijken en zowel langs de west als de oost kust fietst.
Succes
Dirk
dik5 schreef:Al vele keren met awol in Azie gefietst :Thailand Laos Cambodja Bali Lombok en Maleisie.
Ik denk dat Thailand om te beginnen de beste keus : veilig,mooie routes en veel kennis aldaar van Awol.
Wij zijn destijds begonnen met midden Thailand.
Een leuke reis waar je ook een paar dagen Bangkok kan bekijken en zowel langs de west als de oost kust fietst.
Succes
Dirk
Dat is inderdaad een prachtige route. Met na begin van tranfer uit Bangkok meteen paar honderd km grotendeels onbedorven kust en mooie stranden. Een grote akelige toeristen stad waar ik even de naam van ben vergeten. Robw
alime schreef:
dik5 schreef:Al vele keren met awol in Azie gefietst :Thailand Laos Cambodja Bali Lombok en Maleisie.
Ik denk dat Thailand om te beginnen de beste keus : veilig,mooie routes en veel kennis aldaar van Awol.
Wij zijn destijds begonnen met midden Thailand.
Een leuke reis waar je ook een paar dagen Bangkok kan bekijken en zowel langs de west als de oost kust fietst.
Succes
Dirk
Dat is inderdaad een prachtige route. Met na begin van tranfer uit Bangkok meteen paar honderd km grotendeels onbedorven kust en mooie stranden. Een grote akelige toeristen stad waar ik even de naam van ben vergeten. Robw
pattaya?
Ik dacht dat die akelige (althans s avonds) plaats Hua Hin heet. Maar ja wat akelig is voor een.......Robw
Hallo Travelwoman,

Awol heeft wel 9 routes in Thailand zonder over de grens te gaan. Dat is lastig kiezen....criteria kunnen zijn; een rustig gebied, vlak of juist heuvels, strand, historie, natuur....etc. Als je dat duidelijk hebt zal de keuze eenvoudiger worden. Wij hebben een aantal keren in Thailand (en Laos, Vietnam) gefietst en Thailand was een erg prettige introductie in Zuid Oost Azie. zeker als je met Awol gaat hoef je je geen zorgen te maken over de ' regelzaken' als hoe kom ik op mijn startplaats, waar ga ik vanavond slapen etc. als ik mag kiezen dan zou ik uit het AWOL aanbod voor ' de onthaasting' gaan. Bijna allemaal highlights uit onze tochten aan elkaar geknoopt en zeker Si Satchanalai niet missen, de minst bekende grote historische site.
Mocht je naar de Beurs in Bussum komen, dan vertel ik meer over onze ervaringen daar. of kijk op cebenzoa.wordpress.com

Groet, BertV
alime schreef:Ik dacht dat die akelige (althans s avonds) plaats Hua Hin heet. Maar ja wat akelig is voor een.......Robw
Ter verduidelijking: niet akelig in de zin van dat je je bedreigd voelt maar eerder oude westerse mannen met jonge th vrouwen. R
Vrijdagavond hebben wij iemand over de vloer (presentatie) die veel kan vertellen over Azië. Je bent van harte welkom!
rvdh schreef:Vrijdagavond hebben wij iemand over de vloer (presentatie) die veel kan vertellen over Azië. Je bent van harte welkom!

Waar is dat?
(in Sassenheim?)
Robw
alime schreef:
rvdh schreef:Vrijdagavond hebben wij iemand over de vloer (presentatie) die veel kan vertellen over Azië. Je bent van harte welkom!

Waar is dat?
(in Sassenheim?)
Robw
Rob's bikecenter in Maasland. Meer info staat op onze site ( onder het www knopje).
dank je
Dag reisdame,
Ooit ben weggefietst uit Bangkok.
Naar het oosten.
Heb vervolgens na een paar dagen de trein genomen naar het noorde.
Daar gefietst langs de Mekong
Overgestoken naar Laos
In het noorden gefietst
Terug gevlogen vanafLuang Prabang
Naar Bangkok
4 weken weg geweest
Goed te doen voor vrouw alleen op pad
Ik vond het geweldig
Je kunt de routes van Awold als richtlijn gebruiken
Of als aanvulling
Wat je wil. Het is ook een kwestie van doen
Plezier
TravelWoman schreef:Hallo Wereldfietsers,

Ik heb na veel wikken en wegen en overwegen van allerlei andere optie's toch gekozen voor fietsen in Azie. Wel met AWOL, omdat het mijn eerste keer buiten Europa wordt en de drempel nog mega groot is.

Maar ik heb nu zelf bedacht dat ik deze maand gewoon maar de reis moet gaan boeken, en me niet meer te laten leiden door mijn angst voor het onbekende :-)

Graag hoor ik jullie ervaringen, adviezen, tips, de do's and don't etc..tegemoed.

Alvast bedankt,

TravelWoman
Om nog een beetje meer in de sfeer te komen en mogelijke drempelvrees weg te nemen:
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/beste ... zie__.html
dik5 schreef:Al vele keren met awol in Azie gefietst :Thailand Laos Cambodja Bali Lombok en Maleisie.
Ik denk dat Thailand om te beginnen de beste keus : veilig,mooie routes en veel kennis aldaar van Awol.
Wij zijn destijds begonnen met midden Thailand.
Een leuke reis waar je ook een paar dagen Bangkok kan bekijken en zowel langs de west als de oost kust fietst.
Succes
Dirk
Hoi Dirk,

Bedankt voor je advies, ik ga denk ik voor de route in Noord-Thailand.

Je start en eindigd in Chang Mai (daar ben ik nog niet eerder geweest, Bangkok wel), trip gaat langs de Gouden Driehoek, Mekong revier, grensgebied met Laos en Birma... al met al een mooi route volgens mij.

Ik ben vooral benieuwd hoe dat gaat met mijn fiets, wat moet gedemonteerd worden en waar kom ik aan een doos om de fiets in te vervoeren tijdens de vlucht etc?

Verder ben ik vooral nieuwschierig naar de don't en do's tijdens een dergelijk fietsvakantie in Thailand.

Gr TW
avic schreef:Hallo Travelwoman,

Awol heeft wel 9 routes in Thailand zonder over de grens te gaan. Dat is lastig kiezen....criteria kunnen zijn; een rustig gebied, vlak of juist heuvels, strand, historie, natuur....etc. Als je dat duidelijk hebt zal de keuze eenvoudiger worden. Wij hebben een aantal keren in Thailand (en Laos, Vietnam) gefietst en Thailand was een erg prettige introductie in Zuid Oost Azie. zeker als je met Awol gaat hoef je je geen zorgen te maken over de ' regelzaken' als hoe kom ik op mijn startplaats, waar ga ik vanavond slapen etc. als ik mag kiezen dan zou ik uit het AWOL aanbod voor ' de onthaasting' gaan. Bijna allemaal highlights uit onze tochten aan elkaar geknoopt en zeker Si Satchanalai niet missen, de minst bekende grote historische site.
Mocht je naar de Beurs in Bussum komen, dan vertel ik meer over onze ervaringen daar. of kijk op cebenzoa.wordpress.com

Groet, BertV
Hoi Bert,

Bedankt voor je advies, heb bij AWOL al een offerte aangevraagd over de fietsfoute Noord-Thailand. Dit omdat ik me idd niet zorgen wil maken, ook niet over bepaalde visums etc.

De onthaasting route is met binnenlandse transfer per vliegtuig, op dit moment kies ik daar niet voor. Eerst maar eens naar Chiang mai, de Gouden Driehoek etc... daar ben ik namelijk nog niet geweest. Deze fietstocht staat bij AWOL met een 9 aangemerkt voor cultuur :-)

Ps. Ik kan helaas niet naar de beurs in Bussum, geen verlof mogelijk :-(

Gr TW
alime schreef:
alime schreef:Ik dacht dat die akelige (althans s avonds) plaats Hua Hin heet. Maar ja wat akelig is voor een.......Robw
Ter verduidelijking: niet akelig in de zin van dat je je bedreigd voelt maar eerder oude westerse mannen met jonge th vrouwen. R

Ha ha ha.... oke :wink: Dat scheekt ben 43, dus dan laten ze mij wel met rust
rvdh schreef:Vrijdagavond hebben wij iemand over de vloer (presentatie) die veel kan vertellen over Azië. Je bent van harte welkom!

Bedankt voor je uitnodiging, maar dat zal helaas niet gaan ik heb dan een dienst.

GR TW